Palautetta palstan henkilökunnalle

Kyseessä ei ollut mikään sisäpiirihenkilö - yhtään enempää kuin kukaan muukaan. Kyseessä oli erittäin toimiva kuitti, josta yhteisö tykkäsi lähes sadan tykkäyksen voimin, joka on täällä sellaiset sfäärit ylittävä tykkäysmäärä, että *askalla tuohon ei pääse. Aivan liian paljon hälyä yhdestä kommentista, joka itse asiassa oli vielä onelineri. Eivät ole linjassa oikein minkään asian kanssa, mutta lopettakaa nyt oikeasti tuo tiukkapipoisuus. Näitä tarvitaan…jestas sentään :smiley:

Mun mielestä oli kans hyvä kuitti ja jne. Haen täällä vaan tasapuolisuutta kaikkia kohtaan. Eihän me oteta pahalla sitä jos Ipalaisille heitetään kuittia. Mut olihan se selvä provo ja se on kielletty ja annettu bannia toisille. Eikä mulla ole Teroa vastaan mitään, mut se tasapuolisuus.

Tasapuolisuus tuppaa tappamaan innovaatiot, joita on parhaat tilanteeseen sopivat kuitit. Se, kuinka hyvin tuo istui ja miten hyvin se meni osana keskustelua niin en nyt vetäisi mitään tasapuolisuuskorttia tuohon :smiley: Varsinkin, kun tässä keskustelussa on jo käyty tämä keskustelu ennenkin. Henkilökunta ei ole robotti vaan henkilökunta käyttää joka kerta harkintaa ja tulkintaa. Kun käytetään tulkitaan niin silloin samoista rikkeistä ei aina tule samoja tuomioita. Silloinkin, kun ihmiset käyttää tulkintaa niin teepä sama rike vaikka seitsemän kertaa niin sitten ei tarvita enää tulkintaa, kun jo tiedetään, että häkki heilahtaa.

Olen minäkin bannia saanut, enkä mä pääse edes ikinä sinne Parempien ihmisten alueelle (ja hyvä niin).

4 tykkäystä

Ja minä :slight_smile: Ja vieläpä offtopicista. Sen jälkeen, kun olen saanut bannit niin kehitystäni seurataan koko ajan :stuck_out_tongue: Ei kivaa alkuun, mutta nyt olen oppinut jo kirjoittamaan suunnilleen otsikon mukaisesti. Ei oo tullut enää banneja, kun tavat on parantunut.

Mun mielestä provoomisen voisi sallia. Mutta sekin että kun henkilökunta ei ole robotti, niin helposti voi mennä siihen että suosii toisia käyttäjiä kun toisia. Ja sekin on ihan normaalia, kun toiset ollu alusta asti mukana ja kirjottelee paljon. Ja toiset vähän vähemmän. Mutta annetaan asian olla, tämä on mun mielipide ja toisilla toiset.

6 tykkäystä

Oma kirjoitteluni internettiin alkoi sillä, että kirjoitin mielestäni hyvän läpän erään foorumin ketjuun, mutta moderaattorit eivät sitä ymmärtäneet vaan löivät turpaan. Se oli ensimmäinen viestini internettiin. Opinkin suunnilleen kerrasta. Ja tuota oppia yritän tässä toteuttaa ja varsinkin nöösejä yritän ohjata oikealle tielle.

Kuitenkin olen ollut pääasiassa aina rivijäsen foorumeilla. Toki aika näkyvä jäsen erinäisistä syistä. Tietenkin olen hakenut puun takaa -taklauksia moderaattoreihin, koska joku haastajan itu on koodattu DNA:hani.

Kyllä se foorumimaailma näyttää erilaiselle aidan eri puolilta katsottuna. Tässäkin tapauksessa. Perspektiiviä ei välttämättä voi saavuttaa ilman kokemusta, joten nämä keskustelut joita tässä on käyty, kuuluvat rautakorpimaisesti prosessiin.

7 tykkäystä

Vielä Pate pari lohdutuksen sanaa. Olet ollut foorumilla jo kohta 2 kuukautta? Kun olet ollut yhtä kauan kuin minä, niin lupaan sinulle yhden asian:

Tulet menettämään hermosi ylläpidon ja foorumikavereiden takia vielä monen monta kertaa. Niin minullekin on käynyt kirjoitettuani 12 400 viestiä tänne. :smiley: ja yksi päälle.

6 tykkäystä

Säännöt ja UKK - Tappara.co

Tahallinen, hyvän maun rikkova provosointi, ns. trollaus sekä keskustelun häiriköinti on kielletty.

Lues tuo kohta ajatuksella.:wink:
Minä tulkitsen tuon että provota saa vahingossa ja hyvän maun rajoissa.
Provosointi siis ei ole täysin kielletty.

Sitä käytettiin siksi että yhtäkkiä tässä ketjussa oli 20 viestiä vääntöä ja kritiikkiä koskien moderoinnin linjaa. Sen tarkoitus oli lopettaa tämä jankkaaminen ja varmistaa että päätöksellä oli jäsenistön tuki.

Nyt tämä hyttysen paska on kuitenkin saanut ihan käsittämättömät mittasuhteet ja olisi korkea aika siirtyä eteenpäin.

12 tykkäystä

Samaa mieltä. Itsekään en tuota provoa mitenkään pahana kokenut, mutta kyllä tuontasoisia kirjoituksia on itseltäni poistettu eksyy asiasta nimikkeellä ja siksi liputin. Itse en äänestänyt ollenkaan, koska äänestyksessä oli yhdistetty kaksi erillistä syytä poistamiseen.

Mutta jos ylläpito on sitä mieltä, että Ilveksen pitkä mestaruudeton putki kuuluu uuden hallin rakentamiseen, niin tyydyn päätökseen.

1 tykkäys

Toisaalta, nyt on aika herkullinen paikka taklata vastapalloon jos Ilveksen viirien määrä kasvaa lähitulevaisuudessa.

Nyt lähti jo ylläpidon kaveritkin kuittailemaan. :+1:

5 tykkäystä

Tähän tämä palsta on jo valitettavasti mennyt. Olen saanut banaania ja ihmetellyt, miksi se toinen ei saanut. Totta kai tämän voi kuitata eri perspektiivillä, mutta en ole edes ainoa, joka on tällä palstalla tätä mieltä. Toisilta sallitaan enemmän kuin toisilta. Toisaalta kyllä minäkin varmaan itse modena saattaisin suosia toisia käyttäjiä, mutta se on varmaan syy, miksi en ole moderaattori. Aion nyt huomattavasti vähentää palstaa tai lopettaa kokonaan tämän takia.

2 tykkäystä

“Ei itketä pikkulauantaina, ei viitsitä murjottaa, ei pikkulauantai hukkaan kulua saa” :grin: Totta toki tekstissäsi varmasti osa, mutta ei nyt kannata boikottia laittaa pystyyn :+1:

1 tykkäys

Juuri näin, turha mitään boikottia. Pitää myös muistaa olla kiitollinen henkilökunnalle, että jaksavat pitää tätä foorumia pystyssä. Jotta meillä on helppo ja hyvä mahollisuus keskustella yhteisestä rakkaudesta ja myös muustakin. :+1:t2:

4 tykkäystä

Onkohan ikinä missään ollut palstaa / verkkoyhteisöä, jossa vähintään joku ei kokisi moderointia puolueelliseksi? Sanat hieman vaihtuvat, mutta sama narina “oikeista” ja “vääristä” jatkuu. Yleensä pelikieltoa saaneiden toimesta.

Onhan se kieltämättä ongelmallista, että joillekin tuntuu moderoinnin toimintatavat olevan outoja. Jos kuvitellaan yksittäisen viestin olevan ainoa syy pelikiellolle /pelikiellottomuudelle, niin mustavalkoistaahan se asioita. Jotenkin siinä unohtuu todellisuus, että yleensä takana painaa kirjoittajan historia. Onko harmaalla alueella menty ennenkin? Onko rikehistoriaa tai varoituksia? Yleensä palstoilla mahdollinen pelikielto /sen pituus riippuu kirjoittajan historiasta laajemminkin. Toki riittävän räikeä sääntöjen piittaamattomuus vie banaanista nauttimaan kerrasta. Siellä täällä käytössä oleva, täälläkin ehdotettu “häpeäpaalu” jossain määrin helpottaa, kun käyttäjillä on mahdollisuus tarkistaa yhdestä paikasta pelikieltojrn olevan linjassa.

Eikä siinä. En minä tällä palstalla ole mitään linjattomuutta huomannut. Räikeistä rikkeistä / pidemmästä rajojen kokeilusta yleensä saa pelikieltoa muistutukseksi säännöistä. Vapaaehtoinen ylläpito täällä toimii hyvin.

Kiitoksensa toki ansaitsee koko yhteisö. Liputuksia näkyy siellä täällä, joten ilmeisesti valvojat apua saavat. OT:n liputus on hyvä, toki parempi olisi suoraan viesti oikeaan paikkaan kirjoittaa…

8 tykkäystä

Itse kun ihan lukemalla viestejä vertaan esim jatkoaikaan (en ole jäsen, mutta luen joskus kys. palstaa) on ero moderoinnin linjojen välillä suuri. Siellä ei ole minusta edes varsinaista linjaa ja neutraalina lukijana voin sanoa, että siellä vasta onkin puolueellista tuo moderointi. Ihmettelen miten jotkut ovat saaneet kirjoitusoikeudet sinne/ saavat ne pitää. Jotkut siellä koheltaa ja provoaa aivan jatkuvasti ja saavat sitä jatkaa. Ehkä taso siellä on laskenut. Tai moderointi on korruptoitunut :smile:

Samaa mieltä kuin Rinne tuossa ylhäällä. Yhteisö pitää jo itsessään tason sekä kirjoittamisen hengen varsin hyvänä. Vapaaehtoisenahan jotkut tätä tekee ja tämän palstan edes mahdollistaa.

Asiaakin on. Kiitokset moderaattoreille aktiivisuudesta : Luodaan nopeasti hyviä ketjuja sekä siirretään viestejä oikeampaan osoitteeseen. Etenkin Rizka on aika hyvä tuossa.

Ehdotan, että ainakun joku henkilö saa bännit niin ylläpitäjät tekevät tämän tyyppisen videon niin kenellekään ei jää epäselvyyttä (huomioikaa sarkasmi :smile:) ja saa liputtaa, jos koet eksyvän aiheesta :wink: (linkissä ei muuta huomioitavaa, kun kyseinen video.)

9 tykkäystä

Niinhän siinä sitten kävi että kun tuli perehdyttyä palautteeseen ja palautteen antajiin, niin käyttäjät @blue ja @patrikmaine osoittautuivat molemmat henkilökunnan vanhoiksi tutuiksi, jotka olivat päässeet livahtamaan uudestaan sisään trollaamaan.

Jostain kertoo sekin että alkoivat oikein varta vasten herättämään @henkilökunta huomiota.

18 tykkäystä