Taskuraketti = Joukkueen lyhyt, 165-170 senttinen peluri joka on lähtee kuin hauki rannasta, ja jättää vastustajat katselemaan kun luistelee ohi. Yleensä Tapparassa tehoton, mutta muualla tehokas. Sen lisäksi häviää keskivertoa enemmän kamppailuja (ei aina)
Kelleher, tämä taskuraketti painaa taas ylivoimamaalin Jasekin syötöstä.
Granath, Norjalainen taskuraketti pinkoo ympäri kenttää.
Mikä tämä palstalla viljelty Ilta-Pulu on? Ymmärrän kyllä, mitä sillä tarkoitetaan, mutta en ole missään muualla siihen muistaakseni törmännyt. Eli ehkä törmännyt, mutta en siten, että siihen törmäisi säännöllisesti, kuten täällä.
Onko joku syy, että tuo on tänne vakiintunut käyttöön?
Tappara2.0 = Kaudella 2023-24 Rikard Grönborgin käyttöönottama vastustajaa paineistava ja nopeasti ylöspäin kääntävä, viihdyttävämpi pelityyli. Trappi, kiekkokontrolli ja viivelähdöt ovat tämän vastakohta.
Joulupukki = Termi jota käytetään toisinaan kuvaamaan ulkoiselta habitukseltaan kovin samankaltaista Tapparan valmentajaa RIkard Grönborgia. Vastaava emoji () ei ole tässä käytössä yhtä suosittu. Myös hiihtäjäsuuruus Juha Mietoa on käytetty samassa kontekstissa.
“Hockey is momentum game” = Aurinkokuningas Tammisen lanseeraama lausuma, jota viljellään, kun jyrän alla ollut joukkue onnistuukin kääntämään äkillisesti pelitilanteen itselleen edulliseksi. Tätä käytetään usein samaan tapaan kuin: “Jos et itse tee, niin kaveri tekee”. Nämä ovat yleisessä käytössä palstalla, kun Tappara pelinhallinnastaan ja luomistaan maalipaikoista huolimatta ei onnistu ratkaisemaan peliä voitokseen.
Viiksivaha=ainoa ihonhoitotuote, jota Tapparaa kannattava mieshenkilö todella sydämestään arvostaa. Käyttö soveliasta etenkin onnistuneiden pelaajahankintojen realisoiduttua.
Luiska = Kalteva, synkkä loukko, jonne siirretään fanien mielestä heikosti pelanneet pelaajat. Tarvittaessa luiskaan pannaan koko joukkue. Luiskasta on mahdollisuus päästä pois otteiden parantuessa.
Korvannut aiemmin käytössä olleet LeKin bussiin tai bussin alle heittämisen.
Luiska on kalteva rakennelma, joka helpottaa liikkumista eri korkeudella olevien tasanteiden välillä.
Näin sanoo Wikipedia. En tiedä onko luiskalla asiayhteys Hakametsän vanhaan sisäänkäyntiin ennen sen uusimista, joka oli luiska katutasolta maanpinnan alapuolella sijaitseville koppi- ja zamboni-käytäville.
Nykyäänhän Hakametsässä pelaa KooVee, joten jos luiska olisi vielä entisenlainen, sinne voisi alisuorittajia heitelläkin. Nykyinen toteutus on kierreportaat ja ajoneuvoille kierreramppi.
Uskon ja luulen, sekä eritoten TOIVON että ”luiskalla” nimenomaan tarkoitetaan Hakamettän vanhaa sisäänkäyntiä koppikäytävälle. Jos näin ei ole, niin olen pahasti pettynyt kun olen niin aina kuvitellut.
Kiakkoradio voisi tehdä tämän paremmin tutuksi nuoremmallakin polvelle.
Sää kun siellä Hakamettässäkin pyörit niin kuvaa ja faktaa eetteriin, tai nettiin.
Mitäs tämä ”Kirahvi” tarkoittaa ja mihin liittyy, kun toistuu palstalla melko usein? Sen olen ymmärtänyt että näitä ”kirahveja” olisi Tampereella jossain. Minulta mennyt ihan ohi tämä läppä
Mielestäni meni niin, että tän kauden CHL reissulla selostaja ainakin mainitsi et Tappara ollu sveitsissä reissussa ja käyneet eläintarhassa ja nähneet kirahvin
Pelithän meni ihan päin honkia niin sitten todettiin syyksi, että kirahvien näkeminen sekoitti pelaajien pasmat