Palstalla lääkäreitä?

Palstalla ammatikseen lääkärin työtä tekeviä?

No vaikka :smiley: Kertokaa mulle vatsa/napatyrän oireet. Pääsen vasta loppuviikosta arvauskeskukseen.

En o lääkäriä nähnykkään hetkeen mutta interneetti auttaa aina:terve.fi

Joo mutta en netissä viitti hirveesti googletella. Tulee kaikenlaista settiä ruutuun ja menee vaan pää sekasin.

2 tykkäystä

Kysy Suomi24 palstalta. Sieltä tulee parhaat neuvot. Yleensä viimestään kolmas vastaus on tyyliin “Se on syöpä, tapa ittes” :joy:

9 tykkäystä

Oisko sitten tosiaan joku tyrä mulla. Navassa jonkinlainen pehmeä patti ja vatsa “pömpöttää” ja on erityisen kova.

1 tykkäys

Paras maltilla odottaa lääkärikäyntiä ja ottaa siellä tuomio vastaan, oli mitä oli. :slight_smile: Turha etukäteen vaivata päätään niillä, kun ei se tilanne muuksi siitä muutu. Yleisesti vatsatyrän oireisiin kuuluu ainakin jonkin verran erilaisia happo-ongelmia (vatsalaukun sisältö nousee ruokatorveen, rintalastan korpeaminen jne.) Mutta kumpikaan ei käsittääkseni ole sellainen, joka ns. kiirellä hoidettaisiin eli hätää ei ole.

1 tykkäys

Joo tässä muutenkin sairastellu viime aikoina ja sit tänään toi vatta meni jotenkin kovaks, niin alko taas huolestuttaan. Ton patin huomasin pari päivää sitten. Kai ne lääkärit tietää. Tai no arvauskeskuksesta ei tiedä…

Ja mitä enemmän tämä asia stressaa sitä enemmän myös käytät siihen huomiota ja täten “lumeoireet” vakuuttavat sinut entisestään olemassaolostaan.

2 tykkäystä

Toi on niin totta. Tosin nyt selkeästi tuntuu, ettei tuolla mahassa kaikki oo kondiksessa. Tuntuu että maha räjähtää vielä tänään :smiley:

No toivottavasti on tyrä, eikä mitään pahempaa.

Mites suoli,toimiiko normaalisti?Onko ruokailussa jotain uutta?

1 tykkäys

No mitä nyt maha löysällä välillä, mikä varmaan johtuu kahvista ja epäterveellisestä ruoasta. Ei muuten kai mitään. Ruoka maistuu jne.

Minulla todettiin palleatyrä vatsatähystyksen jälkeen.
Juhannuksen aikaan vatsa pullotti ikävästi ja olen sen jälkeen laihduttanut 7 kiloa ja tippunut riisitautisten sarjaan.
Oireina oli usein tapahtunut paha yskiminen (jopa oksentelu) syömisen jälkeen ja maha tuntui välillä menevän helposti sekaisin.
Lääkäri suositteli vähentämään rasvaisten ruokien syömistä ja nyt ollaan lääkekuurilla.

Juurikin viime viikolla työkaveri lähti käymään lekurissa kun oli jo pitkään röyhtäillyt ja sitten tuli yllättäen töissä pari kertaa yrjö. Napatyrä sillä todettiin ja pitkähkölle kehittynyt tulehdus jossain siellä suolissa. Leikkaamalla pitäisi tulla kuntoon eikä ole mitenkään hengenvaarallista joskin varmasti aika kettumainen olotila.

1 tykkäys

Sama vaiva. Palleatyrään taitaa auttaa kaikista parhaiten liikunta, terveellinen ruoka ja oikea lääkitys silloin tällöin. Itselläni palleatyrä vuodesta 2006, joten tuttua on sen kans elämä. Myös ilkeästi reagoi stressiin palleatyrä, siitä, kun ruoka ei meinaa pysyä sisällä tietää heti, että nyt tarvii laskea kierroksia.

1 tykkäys

Sä voisit olla mä. Kesällä kävin lekurissa,lääkäri paineli vatsaa ja sano et ok,ottettiin verikokeet - ne ok. Ja lopulta sano hae Gastronel + alakerran luontaistuotekaupasta
Tein työtä käskettyä,kaks viikkoo ja vatsa ok. Mietin monta päivää mitähän tämä vatsaongelma on,kaikki mahdolliset kävi mielessä. Ai niin,luontaistuote auttoi,en ole ikinä niihin juuri uskonu,mut ehkä nyt enemmän.Syön niitä edelleen.

2 tykkäystä