Palstalla lääkäreitä?

Varsinkin, kun vatsan oireillessa läheskään aina syy ei ole vatsassa. Esim. erilaiset jalkojen lihaskireydet heijastelevat lantioon, joka puolestaan heijastaa koko vatsaan, kun sisäelimillä ei oo tarpeeksi tilaa olla. Aika usein vatsakin voi paremmin, kun saa esim. jaloista tukkoisuuksia auki esim. venyttelemällä. Toimii ainakin itsellä. =) Liian usein ihminen tyytyy automaattisesti ajattelemaan, että vika on siellä, missä kipu ilmenee, kun 90 % vika on muualla, joka vaan heijastuu siihen, missä on kipu.

Joo mulla on vaan navassa toi pehmeä paukura, joka saattaa viitata tyrään.

Kilauta Hegelle. Se tietää.

Ei ole numeroa, enkä jaksa Ilveksen palstalla kysyä. Hegellä on nyt muuta hommaa :slight_smile:

Ollaan hengessä mukana että, kaikki on ok.

7 tykkäystä

Napatyrähän se sitten oli. Onneks ei pahempaa.

16 tykkäystä

Totta! Mietippä jos sieltä olisi löytynyt vaikka napatyrväinen?

5 tykkäystä

No toi olis ollu se pahin vaihtoehto :slight_smile:

Kävin reilu viikko sitten suonikohju leikkauksessa ja nyt vähän huolestuttaa että jalkaan tulee jokin veritulppa kun en ole liikkunut juurikaan eikä ole tullut tehtyä niitä nilkan ojennus liikkeitä mitä se fysioterapeutti siellä sairaalassa neuvoi. Olen nyt yli viikon ajan käyttänyt tukisukkaa jalassa ja vielä tuntuu outoa polttelua ja nykimisen tunnetta pohkeessa. No ehkä nuo kuuluu asiaan.

No pitäiskö tehdä enemmän niitä liikkeitä ja murehtia vähemmän veikkausta?

1 tykkäys

Voi olla mutta minkäs teet kun on riippuvuus.

Tuli nyt mieleen kirjoittaa tänne kun kerran täällä on tällainen ketju avattu vaikka tuskin täältä vastausta saan.

Olen jo pitkään ihmetellyt kun kuulen korvissani sellaisen ikäänkuin sydämen sykkeen tahdissa menevän huminan tai jumputuksen. Kuinka sitä nyt paremmin kuvailiskaan. Googlailin asiaa niin pahimpina vaihtoehtoina tuli muun muassa verisuonikasvain. :fearful:

No mutta tuskin mistään noin vakavasta on kyse ja lääkäriin en kyllä mene vaikka kuolisin.

Jotenkin olen itse kuvitellut että tuo saattaisi johtua myös liian korkeasta verenpaineesta ja tuntuu että tuo oire pahenee stressin yhteydessä.

mittaapas verenpaine.

Näin olis varmaan syytä tehdä. Yhtenä mahdollisena syynä mietin myös niskajumia kun istun melkein kaikki päivät näyttöpäätteen edessä ja usein aamulla herään siihen että niskat on niin jumissa että pää ei käänny melkein ollenkaan ja kuuluu kauhee rutina niskoista kun kääntelen päätä.

Tätä korjaamaan ei tarvita lääkäriä. Taukojumppa käyttöön ja uusi tyyny välittömästi, ei ensi vuonna.

Joo, toivotaan niin. Joskus on kyllä ollut sellaistakin että silmissä sumenee hetkellisesti mutta pyörtynyt en ole koskaan.

Tää viittais aika vahvasti siihen hartioiden ja niskan verenkiertoon. Fysioterapia, työerkonomia ja oikeiden lihasryhmien vahvistaminen auttaa, vaikka tuskin poistaa ongelmaa täysin. Hartiakivut ovat nykyisillä näyttöpääteajoilla kroonistuva vaiva ja määrää on yleensä aika vaikea tiputtaa, jos se työhön kuuluu. Tätäkin tärkeämpää olisi sitten hoitaa niin lihaksia ja antaa niille hengitystilaa.

No mut hyvä kuulla että todennäköisesti ei ole mistään vakavammasta asiasta kyse.

@Orange

Olisiko kyseessä tinnitus?
Käytätkö paljon nappikuulokkeita jotka menee korvakäytävään?
Minulla alkoi jatkuva humina (kuin seinän takana oleva kompressori käynnissä) joka kesti useita päiviä kunnes loppui ja alkoi taas myöhemmin jonain toisena päivänä.

Mietin jonkinverran mistä tuo johtui ja tulin siihen tulokseen että humina alkoi sen jälkeen kun olin pitänyt nappikuulokkeita päässä useamman tunnin (esim radiosta peliä kuunnellessa, eli äänenvoimakkuus ei ollut kovalla). Jostakin artikkelista luin että nappikuulokkeet työntävät vaikkua syvemmälle korvakäytävään ja tämä saattaa aiheuttaa tinnituksen.

Ostin kuppikuulokkeet ja lopetin nappikuulokkeiden käytön enkä ole tämän jälkeen kärsinyt tinnituksesta. Tässä yksi artikkeli asiaan vartsi.net | Kun korvat soivat

En käytä nappikuulokkeita juuri ollenkaan mutta nyt tuli mieleen että mulla kun on luultavasti aika paljon vaikkua kertynyt korviin ja rassasin niitä joskus pumpulitopsilla niin sen jälkeen tuo humina meni todella pahaksi ja korva oli vähän aikaa todella kipeän tuntuinen. Koitin laittaa joskus myös Remowaxia korvaan mutta tuntui että ne vaikut meni vain entistä syvemmälle.