Palstalla lääkäreitä?

Samalla kun käyt mittauttamassa verenpaineen, kerro myös tuosta vaikkuasiasta ja ylipäätään kerro tuosta äänestä minkä tunnet / kuulet.

“No katsotaan nyt menenkö lääkäriin kun en ihan usko että kuolemassa olen näiden vaivojen takia.”

Tosin joskus on kyllä ollut sellaista migreenin tapaista oirettakin että on voimakas päänsärky, kuvottaa ja silmiä särkee. Siis niin että kaikki kirkkaat valot ottaa silmiin. Silloin ei auta kuin ottaa päänsärkylääke ja mennä pimeään huoneeseen makaamaan. Joskus on ollut myös epämääräistä repimisen tunnetta päässä. Tuosta olisin enemmän huolissani.

En voi kylliksi suositella kaikille ihmisille seisomatyöpistettä. Jos ei työpaikka sellaista kustanna, niin sen voi askarella muutamalla eurolla myös itse, esim. muuttolaatikoista ja levystä tavallisen työpöydän päälle. Tai “kaljakoreja” pöydän jalkojen alle.

Tappelin aikoinaan vuosia työterveyden kanssa, mutta ne mieluummin lähettivät hierojalle kun käyttivät saman rahan seisomapöytään. Lopulta sain pöydän ja voin luvata, että sellainen on todellinen game changer.

3 tykkäystä

Voitto vedoissa sillointällöin pitää rytmin kohdillaan, Sorry,oli ihan pakko.:grinning:

1 tykkäys

Oot oikeassa, olen kyllä stressannut vähän liikaa tappiollisista vedoista. :slight_smile:

Meikäläisellä sama vaiva. Kannattaa kuulostella kuuluuko humina todellakin sykkeen tahdissa. Entä kuuluulo molemmissa vai vaan toisessa korvassa.
Vain toisessa korvassa kuuluva, vaikkapa vain ajoittainenkin sykkeen tahdissa kuuluva humina kannattaa tarkistuttaa. Oma pääni magneettikuvattiin,mutta mitään tavallisuudesta poikkeavaa ei löytynyt. Pistän myös jumin piikkiin…

EN o lääkäri mutta korvien kaivelusta noottia kyllä saanut :frowning:
Ei korvista saisi vaikkua pumpulitopseilla rassata, sehän tunkee vaan syvemmälle sitä töhnää tulpaks (*). Ne syvälle tungettavat nappikuulokkeet aihueuttaa samaa. Vaikku pitäs vedellä huuhtoa pois…niitä nesteitä jolla klöntit pehmenee niin saa apteekista.
Tietty eikös terveyskeskuksessa tai työterveydessä saa putsattua korvia?

(*) mikä sitten estää sen normaalin vaikun ulos kulkeutumisen.

“Ehkä kuitenkin otan riskin ja laitan niskajumin piikkiin. Tuollaiset tutkimuksetkin on kuitenkin aika inhottavia ja kalliita ja ajattelen että jos kuolen niin sitten kuolen.”

Eikös siinä magneettikuvauksessa joudu olemaan sellaisen laitteen sisällä ikäänkuin puristuksissa? Itseä ainakin ahdistaa moinen ajatus ja toisaalta pelottaa jos löytyy vaikka joku aivokasvain. Mieluummin olisin autuaan tietämätön asiasta jos mulla sellainen olis. Toisaalta kun tuota humahtelua on ajoittain ollut jo varmaan yli vuoden niin jos se joku aivokasvain olis niin tuskin olisin tässä enää kirjoittelemassa.

Mulla jää vaikku, kun on ahtaat käytävät. Mutta ostin apteekista korvapumpun, jolla pruuttaan vettä korviin kerran kuussa ja möhnät lähtee. Suosittelen, ei tarvi käydä terveyskeskuksessa.

Joo, ei kannata paljon korvia kaivaa millään. Tärykalvo menee helposti puhki.

Ahtaanpaikankammosille ei varmasti ole mukava vehje…Radiota kuunnellessa meni ihan kivasti aika :grinning:
Itehän kanssa pelästyin heti kärkeen aivokasvaimia ym. mutta korvalääkäri kyllä rauhotteli,että erittäin harvoin on siitä kyse ja vaikka sieltä kasvain (verisuoni kasvain tai kuulohermokasvain) löytyiskin,ovat hyvänlaatusia.
Joten luultavasti,nou hätä!

1 tykkäys

No ei nuo laitteet ole kovin kivoja myöskään silloin jos on pientä paniikkihäiriön tai ahdistuneisuushäiriön poikasta.

1 tykkäys

Riippuvuksiin kannattaa hakea apua esim. vertaistukiryhmistä. :slight_smile:

1 tykkäys

Kuulkaas nyt kaikki joiden korvat humisee siten että sieltä kuulee oman sykkeen. Mulla on tuo ihan sama juttu ja homma juontaa juurensa ahtaisiin korva-nenä käytäviin. Teillä on varmaan ollut joskus myös ongelmia korvatulehdusten kanssa?

Tää on ihan oma teoria, mut olen huomannut että tuo ärsyttävä kohina loppuu kun puhaltaa korvat auki. Olisiko sitten välikorvassa alipaine ja tärykalvo jotenkin lommollaan verisuonia päin. Homma toimii niin että ottaa nenästä kiinni ja sitten yrittää puhaltaa nenän kautta ilmaa ulos, tuolloin se paine menee siihen käytävään joka menee välikorvaan, paineistaa sen ja kun tärykalvo menee oikean kohtaan humina loppuu heti. Tämä sama auttaa myös tuosta johtuvaan korvatulehdukseen kun saa ilmanvaihdon toimimaan eli nenä-korva-nielu hormit auki.

Tässä just viruksen jälkitautina lusin korvatulehdusta. Eikös tuo puhaltaminen työnnä korvakäytävään kertyneitä eritteitä juuri väärään suuntaan, eli korvaan päin?

Jep, mutta sitä varten siellä on se toinen rööri nieluun. Eli sekä ilmastointi että viemäri löytyy tuosta systeemistä. Alkujaan mulle tämän neuvo armeijan lääkäri vuonna 1996 upinniemessä, hiukan ennen kun puhkaisi korvan multa. Tämän jälkeen mulla ei ole tulehdusta ollut, kun olen puhaltanut aina kun korva on lukossa tai alkanut jomottamaan, tänä kesänä huomasin tuon suhinan, jonka olin aiemmin pistänyt hartioiden ja istumatyön piikkiin.

On kummatkin polvet olleet vajaan viikon ajan jotenkin kummallisen tuntuset ja vähän myös kipeät kun tuli tehtyä jotain huonoja liikkeitä, (älkää kysykö miksi). Lähinnä jossain polven/polvilumpion sivuosassa tuntuu välillä jotain lievästi kuumottavaa kipua ja välillä jonkinlainen pistoksen tunne.

Nyt vähän pelkää että sieltä on mennyt joku kierukka hajalle tai sivuristiside poikki ja on leikkaus edessä mutta toisaalta enpä tiedä kun kuitenkin pystyn kävelemään normaalisti eikä mitään isompaa kipua tunnu ja pystyn suoristamaan ja koukistamaan polveni kokonaan. Olisko siellä sitten vaan vähän jotkut nivelsiteet vain venyneet ja paranee kun antaa jalalle sopivassa suhteessa lepoa ja liikuntaa?

Paineen tunnetta? Oudoksestaan/oudosta rasituksesta johtuvaa? Menee ajan kanssa ohi mitä enemmän ikää sitä kauemmin kestäää ja herkemmin tulee. Eli rasitusvamma, pahentuessaan nestettä kunnolla polvissa.

Joo, jotain rasitusvammaa minäkin ensisijaisesti epäilisin ja ehkä vähän turvonneelta tuntuu polvi mutta ei mitenkään merkittävästi.

Itsellä joskus vaivasi juoksijan polvi.

http://www.juoksija-lehti.fi/Harjoittelu/Terveysjavammat/Juoksijanpolvi.aspx