Ajan henkeen ![]()
Tässäkin ehkä on ajan henkeä. Ainakin itselle tästä on muodostunut “tämän ajanjakson” kappale, kuulin tämän ensimmäistä kertaa oikeastaan juuri sinä päivänä, kun meille julistettiin poikkeustila.
Biisi on haikea, mutta toiveikas sekä energinen. Alison Moyet tyyppistä kasaria. Sovitus on muuten melkoisen kovaa tavaraa, isompaa orkesteriakin saatu mukaan. Tämä on nyt soinut monesti itsellä.
Tuli pitkästä aikaa katsottua Almost Famous. Jotenkin sujuvasti siitä johtuen paras biisi juuri nyt: Elton John - Tiny Dancer
Raskaampi runttaus kun ei aina jaksa maistua niin ns. herkempään hetkeen sopii mm. Anneke van Giersbergenin & Vuurin
Ja mitä Holopaiseen tulee niin muutaman vuoden takainen teemalevy Roope Ankasta on varsin kuunneltava. Tällä biisillä Johanna Kurkela äänessä
Turusen jälkeinen Nightwish ei ole jaksanut napata, mutta esim tähän liittyy läjä muisteloita, joista ei enempää näin julkisesti…
Todella hyvin alko kannuttaan tahtiin? ![]()
Bongasin juuri, että Battle Beastin Noora Louhimo laulaa saksalaisen Grave Digger -bändin tuoreella musiikkivideolla - aika ahkeraan Noora tekee tällaista yhteistyötä eri bändien/artistien kanssa ![]()
Aika vakuuttavaa tekemistä! Loppu oli kyllä tosi ok!
Odottelen, koska Noora yhtyy duettoon Udo Dirkschneiderin kanssa. Jos näin kävisi toivottavasti kyseessä olisi menevä ralli, ei balladi.
Tässä Noora on Holmalan kanssa. Tunteella Noora vetää tässä videossa.
Meinasin jotain mukafiksuja saatesanoja kirjoittaa, mutta tajusin ne tarpeettomiksi. Ei tämä biisi enää tarvitse selityksiä ympärilleen:
Edellinen Journey toi muistot mieleen. Blue Oyster Cult iski aikoinaan kun kaveri tuli jenkeistä vaihdosta ja kävi lävitse musiikkia sieltä. Tää on tietyssä fiiliksessä loistava biisi, tarina eli sanat iskee meikäläiseen. Naivi tarina.
Vähän erikoisempi ja leppoisampi veto maanantaille eli “Altamullan Road - When It’s Time”:
Johanna Kurkelan ja Johanna Iivanaisen äänistä oma korva tykkää… Tuttuja Tuomas Holopaisen sivuprojekteista, kuten Auri. Iskelmäpuolta ei niin ole tullut harrastettua
Turhan leppoisuuden voikin sitten pyyhkiä pois tällä “…and Oceans” -bändin tuoreella “Five of Swords” -videolla.
Edit. Onkohan kummassakin videossa kuvattu samaa rantaa dronella ![]()