Mitähän ne (Tappara) meinaa Puistolan kanssa, lainasopparihan on nyt puolessa välissä?
Ehkä jatkosopimus on tehty, muttei ole vaan julkaistu… Luulen, että asia on näin…
- Isä ja tuttu organisaatio.
- Laineen, Barkovin, Luodon, Haapalan, Levtchin jne. esimerkki, että asioita tehdään organisaatiossa oikein ja hyvin.
- Menestyvä organisaatio ja melko hyvä näyteikkuna moneen suuntaan.
- Varmasti kilpailukykyinen sopimus.
- Veikkaisin, että ens kaudesta alkaen Puistolalle tarjoillaan jo kunnon roolia.
Mutta minä en poikaa/miestä tunne, enkä oikeesti osaa sanoa mitään tilanteesta. Mutta kyllä mää syitä jatkaa Tapparassa keksin.
Ja näiden lisäksi Tapparakin melko paljon ollut tekemässä Puistolasta pelaajaa, joka nyt Jukureissa viilettää. Kun pelien ja kausien väliin jää paljon muutakin, mistä voi olla kiitollinen Tapparalle.
Meiltä Kristian Tanus meni Jukureihin ja vetäisi kolmen sisäänajopelin jälkeen kahdeksaan peliin 4+2=6 kunnes vajosi 0+0:aan loppukaudeksi (muistaakseni 6 peliä).
Katsellaan, kun Pankajoessa on vähän vettä virrannut, missä Puistolan paatti menee. En nyt jaksaisi vetää mitään reenikorttia tähän, mutta ehkä jotain kevennystä on voinut tulla, kun on tavallaan kahden organisaation välisessä limbossa.
Junnujen kisoihin on ainakin itseään pelaamassa. Mikä taisi se tavoitekin olla.
Monen monta viestiä, jotka voisi ottaa talteen. Toivottavasti Patella menee nousujohteiseti tämä loppukausi. Muuta ei voi toivoa.
Kaikki sitä toivoo… Saa Tapola sit repiä junnuista kaiken irti.
Tuossa kun hiukan teki Hifk-Jukurit pelistä pientä vertailua Tanuksen ja Puistolan välillä, niin kyllähän Tanus oli selkeästi parempi puolustuspäässä…itseasiassa todella hyvä. Puistolalla hiukan nousee selkä pystyyn kun omiin pitää kirmata. On kyllä hyvin mielenkiintoista seurata, mitä Puistolan kanssa tehdään, sopimus loppuu kuitenkin tähän kauteen ja on varmasti ollut vain ihan junnudiilillä Tapparassa. Ikää vasta 18 ja täytyy kyllä ison harppauksen tehdä, että pääsisi kahteen ensimmäiseen kenttään ensikaudella Tapparassa pelaamaan. Mutta kiirettä ei ole mihinkään. Yksi hyvä vaihtoehto olisi kyllä käydä rapakon takana junnuliigoissa pelaamassa pari vuotta…
Pakko tarttua tohon kohtaan 2.
Barkov ja Laine olis mennyt Nhl:ään vaikka olis pelannut forssassa. Levtchi ei oo hoidettu mitenkään maagisesti, vois olla jo ikänsä ja talenttinsa puolesta isommissa ympyröissä. Toki iso osa Antonin omassa asenteessa, mutta sitäkin vois valmentaa.
Haapala… kysykää mitä mieltä on siitä miten tappara on häntä auttanut ja kasvattanut. Ja nyt puhun liiga tapparasta. En junnuista.
Toi näyte ikkunakin on sellainen, että toi meidän menestys on vähän kääntynyt vastaan.
Täällä jos kausi päättyy Hlökohtasesti 30 pinnaan ja joukkueella hopealle.
Niin joukkueella on mennyt perseelleen ja pisteistä ajatellaan, että kyllä tossa porukassa Kuuselan vieressä olis pitänyt tulla enemmän. Jossain Pelsuissa olis suuri sankari.
Tälläsen ajatuksen viime kesänä kertoi itse Niäminen ja sillon oli kyse 20 vuotta vanhemmasta juniorista.
Tavallaan hiukan huono verrata Levchiin, koska hänellä on ollut ilmeisen ongelmia muualla kuin pelissä ja täten hiukan viivästyttänyt tuota kehitystä. Mutta toisaalta olen itse todennut saman 2-3 vuotta sitten Levtchin kohdalla, että terveitä vuosia, kunnon treeniä ja paljon pelejä, niin kyllä se siitä.
Minun mielestäni Puistola Jr:n kohdalla ollaan asetettu sällin kohdalle kohtuuttoman suuria odotusarvoja vielä, koska mitkään mittarit eivät tue sitä, että olisi alle parikymppisenä Ns. Nhl-superlupaus. Lupaava juniori kyllä noin muuten…
Onko kukaan katsellut Puistolan pelejä Jukureissa?
Lähinnä kiinnostaa mistä ja miten hän on maalinsa tehnyt. Tapparan peleistä kaverin profiili jäi vähän epäselväksi muuten kuin että on innokas haastamaan 1vs1 tilanteessa.
Olen seurannut ja sama ongelma kuin Tapparassa, voiman ja kestävyyden puute, joka ei tule kuntoon kun ajan, treenin ja pelien kautta. Taitoa kyllä löytyy ja pelirohkeutta, mutta tuossa kun pitää omiin päin kelata takaisin, niin kyllä selkä suoristuu edelleen äkkiä ja vahvemmat pakit pystyy aika äkkiä “irrottamaan” vielä kiekosta pelkällä nojaamisella.
Vaikka paljon näitä nuoria talentteja puolustankin, niin näinhän toi on.
Kaljaa ja makkaraa ni saadaan kiloja jolla puskee takasin.
Kuusela-Kontiola-Puistola vois olla aika eroottinen ketju ens kaudella. Siinä olisi pari ihan ok mentoria Patrikilla.
Tää sama perustelu aina. Ehkä noin, mutta tekeekö se silti Tapparan toiminnasta näitten kavereiden kohdalla huonoa? Tuskin, koska mm. reenaaminen Tapparan mukana tuntuu tilanteen niin salliessa maistuvan molemmille. Olisko Pate omien junnuvuosien ongelmien kanssa saanu yhtä hyvää apua Forssassa, tai Mikkelissä? Vähä epäilen, varma en voi olla.
Joku kysy, miltä Puistolan peli näyttää tehopisteiden ulkopuolella. Sen, mitä mää oon ehtiny seurata, edelleen hyvin raakileelta. Paljo pyörii ns. pelin ulkopuolella ja väläyttelyt on hyvin hetkittäisiä. En oikeen nää, että olis kauheeta palaa tehopisteistä huolimatta Tapparan tulosketjuihin tänä syksynä. Mää oon sitä mieltä, että ens kausi on Puistolan kausi miettiä todella vastuun ottamista Liigassa.
Viiltävä analyysi:
Nyt on kyllä väkevä vasta argumentti!
Dufva ajoi todella hienosti Barkovin sisään. Ja Laineen hatun alusta hoidettiin myös tyylikkäästi.
Toki jos Mikkelissä olis vastaava talentti, niin eiköhän ne tekis ihan kaikkensa, että sais maximaalisen hyödyn irti.
Silti edelleen änkytän vastaan siinä, että Tappara kasvattaa näitä junnuja ”väärin”. Ja riski menettää pelaajia ja niiden nhl bonuksia on iso.
Oulussa niitä on vähän varaa menettää, meillä ei. Ja jostain syystä naapurissa tähän panostetaan ja on melko hyvin onnistuttu.
Naapurissa on pakko panostaa, kun rahaa ei ole hommata, Bertrandeja ja Virtoja sinne, jos olis niin hommaisivat
Kyllä Puistola on viimeistään ens kaudella se yleisön silmäterä, kunhan saa vähän muskelia
Itse olen seurannut vain Ilvestä vastaan pelatuissa ja tilastoissa, mutta vaikka peliminuutit jäikin Tapparassa pieniin, niin uskomattoman hyvin on pelannut, kun kertaakaan ei soinut omissa hänen ollessa jäällä. Ehkä tehot osin jäivätkin siksi alhaisiksi ja nyt kun on “vapaampi rooli”, niin tehoja, sekä “omissa soimista” on sitten tapahtunut. Siltikin vaan 3 maalia omiin 20 ottelussa on kovin vähän.