Pelaajahaaveilut 2021-22

Tummalla vahvistetut jatkosopimukset, kursiivilla huhut. Merelää on pidetty käytännössä varmana, joten ei tuossa paletissa ole kuin kaksi (X1, X2) paikkaa auki tai jos Lajunenkin tulee, niin sitten yksi ruutu on auki (+nuoret).

Toivon jatkosopimuksia Vanhatalo, Simontaival, Henriksson, Puhakka. King Henrik olisi myös oiva vahvistus.

8 tykkäystä

Hyvää hahmottelua hyökkäyksen osalta.

Tuossa on jo kohtuullisen kovat kärkiketjut. Kuusela - X - Haapala voisi olla yksi ketju.

Puolustushaaveilu:

Vittasmäki - Kemiläinen
Moravcik / Kinnunen
Blood / X
X

E. Haaveilua riittää, mutta ennenkaikkea tuo puolustuksen rakentuminen tulee olemaan taas mielenkiintoinen. Hyökkäys on hyvällä haaveilun tasolla.
Keitä haaveillaan puolustukseen?

3 tykkäystä

Paljon peukkuja tämä on saanut, mutta itse en oikein innostu. Useimmat muistikuvat Jormakasta liittyvät siihen, kuinka kierretään kulmasta takaisin siniviivalle ja sitten menetetään kiekko. Vähän samaan tyyliin kuin J-M Järvinen.

1 tykkäys

Hyökkäys on ajankohtaan nähden yllättävänkin valmista kauraa.

Puolustuksessa Suhonen on kyllä parantanut kauden mittaan kuin se kuuluisa sika juoksuaan. Syöttövarmuus on todella kovalla tasolla. Jos Moravcikia ei saada pidettyä, niin ainakin tilaa silloin olisi.

Rouhiainen voisi olla ihan hyvä jatkosopimus tuomaan laajuutta.

Yhdelle rightin miehelle tuossa voisi olla kyllä tilausta. Jos Parlett osoittaa jälleen olevansa mies paikallaan, niin olisiko siinä kuitenkin sellainen kaveri, jonka kanssa voitaisiin jatkaa areenaan. Hintalappu ei tosin taida olla kolmosparin tasoa eli sen mukaan on mentävä.

Parlett nähdään ensi vuonna.

Itse näen tuon puolustuksen näin:
Kemiläinen = äärimmäisen tärkeä palanen ja varmasti on pelimerkit jaettu ja sovittu.
Vittasmäki = kuten edellä. Tärkeä pelaaja.
Kinnunen = Jos ei singahda lätäkön yli, niin yksi parhaista pakeista koko sarjassa ensi vuonna.
Blood = Blood

Eli sitten haaveillaan. Kiekollinen osaaminen on sarjan kärkeä, jos nuo pari rightin hessua jatkaa. Yleispakkeja kaivataan ja tuollainen Moravcik olisi lottovoitto.

4 tykkäystä

Tapola on puhunut haastatteluissa, ettei joukkueen rakentaminen voi perustua ainoastaan samojen vanhojen naamojen haalimiseen takaisin. Uudistumista tarvitaan.

Eiköhän tuohon ensi kaudellekin joku tuoda ulkoa ja ihan “puskista”, kuten Kinnunen tälle kaudelle. Jiri Pärssinen on myös jokerikortti, jonka tosin pitäisi valloittaa Mestis vielä ennen nousua Liigaan.

Entisistä tapparalaisista Nick Plastino on yksi nimi, mutta sitten taas, ei tällaiselle pelaajatyypille välttämättä ole Tapparassa tarvetta ja uudistumistakaan se ei palvelisi.

Haaveilen siis, että Parlett onnistuu ja saa jatkoa, jonka ohella ulkoa tuotaisiin yksi leftin puolen santtukinnunen tai nikomikkola mukaan remmiin. Niin ja sitten se Moravcikin jatko. Omista kasvateista Rouhiainen voisi jatkaa ringissä ja tuoda leveyttä.

Vittasmäki - Kemiläinen
Moravcik - Kinnunen
Blood - Parlett
lupaava leftin pakki
(Rouhiainen, Pärssinen)

4 tykkäystä

Savinainen kun palaisi. Olisi unelmien täyttymys.

11 tykkäystä

Taitaa Haapala ja Savinainen tehdä tiliä kohelossa, olisivat kyllä liian hyviä tähän liigaan.
Vieläkin unelmoin Morleytä takas, vaikka jo täks kaudeks.

3 tykkäystä

Haaveilen Lyytistä pakistoon.

3 tykkäystä

Voisikohan sitten olla, että jatkoja tehdään paljon pakistoon? Varmat jatkajat…Vittasmäki, Kinnunen, Blood ja ehkä Kemiläinen. Jatkot itse tekisin Parletin ja Rouhiaisen kanssa. Eihän siihen sitten paljoa jää uusille pakeille tilaa. Pärssinen ja Hamara on varmaan taas lähempänä top-8 pakistoa ja Suhoselle voidaan myös tehdä jatkot.

4 tykkäystä

Tää nyt ei varsinaisesti ole haaveilu, mutta sopinnee parhaiten tähän ketjuun.

Mä oon aika paljon seuraillut noita junioreita, eri paikkakunnilta ja eri lähtökohdista. Puolustuspelaamisesta en niin hirveästi ymmärrä pelillisesti, mutta hyökkäyspelaamisesta sit sitäkin enemmän. Mitenkään siis itse itseäni jalustalle nostamatta.

Mää oon tullut siihen tulokseen, että Simontaipaleelle ja Henrikssonille pitää antaa kunnon tilaisuus näyttää osaamisensa. Ja oon ihan varma, että näin tulee myös tapahtumaan.

Mutta. Mä oon nyt aika pitkään seuraillut sellasta junnua Hifk:sta, joka kantaa nimeä Wiljami Myllylä. Joo googletuksella selviää, että hän on Mika Myllylän poika, mutta on aika paljon muutakin. Mulle tulee todella paljon mieleen muuan Olli Palola. Ei säkenöi junnuissa ja on vähän “late bloomer”, mutta järjetön on pojan potentiaali. Tän saa ottaa muuten talteen.

2 tykkäystä

2020-21 Snaipperi Lyytinen 10+5 :clap:

1 tykkäys

Pakki ja enemmän maaleja kuin kellään Tapparan pelaajalla…:sweat_smile:

2 tykkäystä

Minä ottaisin mielummin lupaavan rightin pakin ja peluuttaisin hänen parinaan sinun rosterin pohjalta Vittasmäkeä ja Moravcikiä. Näin olisi kätisyydet kohdillaan ja yksi potentiaalinen ehdokas olisi Valtteri Kakkonen Jyväskylästä, jonka sopimus päättyy tähän kauteen.

Siellä täytyisi alkaa kasvattamaan tai hommaamaan Levtchin tilalle myös pelimiestä, koska luultavasti ei jatka Tapparassa viimeistään ensikauden jälkeen. Otteet alkavat olemaan sen näköisiä, että saattaa olla Liiga ns. läpi pelattu tälläkin herralla…sopimus loppuu 2022.

Mutta jos puolustajista vähän haaveilisin, niin tuo Robin Salo olisi hieno nähdä Tapparan paidassa. Ilmeisesti tämän nuoren pelaajan palveluksista ollaan oltu jo aikaisemminkin kiinnostuneita. Pelannut Örebrossa vallan mainiosti…

Eikös Salosta oltu kiinnostuneita viime kauden lopulla, mutta menikin Ruotsiin. Vaikea nähdä, että saadaan sieltä tänne, jos ei itse halua Suomeen palata.

Joo Salosta ollaan oltu jo junnusta asti kiinnostuneita. Ilmeisesti jotain kontakteja on Tapparaan muutenkin…tuttuja tms.

1 tykkäys

Siinähän se pakisto sitten olisikin kasassa.

VMV - Kemiläinen
Salo - Parlett
Blood - Kinnunen
Rouhiainen

7 tykkäystä

Tässähän toki Parlett on myös haaveilustatuksella.

Ja Rouhiainen…tässä ketjussahan vain haaveillaan.

1 tykkäys