Tämän purkin ip:n löydät ainakin windows-koneella näin:
-paina alareunasta windows-menu auki ja etsi “CMD” (komentokehote)
-avaa komentokehote
-kirjoita ipconfig/all
-listalta löytyy “Default Gateway” - siinä lukee yleensä jotain, joka alkaa 192.168. ja päättyy jotenkin. Se on ip-osoite.
-ainakin omaani pääsen tällä
Ja tuo ip-osoite tulee kirjoittaa selaimeen. Esim. Chromeen.
Tähän vielä, että kun pääset sinne omaan ip osoitteeseesi, kysyy todennäköisesti käyttäjätunnusta ja salasanaa, molemmat ovat yleensä “admin” ellet itse ole sitä vaihtanut.
Minun mielestä tietokone on parhaimmillaan ikkunasta heitettynä, mutta tonnista olisin voinut kyllä tehdä.
Yrityksen ja erehdyksen, loogisen arvailun ja vapaavalintaisen verkkohakukoneen avulla pääsee uskomattoman pitkälle.
E: Tuli kokeilemisesta mieleen, että eri johtoja tökkimällä eri paikkoihin sain vanhasta dvd-soittimesta vielä kotiteatterijärjestelmän “ohjaimen”, vaikkei kumpikaan mainituista suoraan sopinut uuteen telkkariin (DVD-soittimesta sai äänen ulos).
On. Nimeä en muista, olisko ollu toi Jämsän kebab-pitseria. Niissä mökeissä on ollu mainoksiakin ja niistä on tullu itte porukan kanssa tilattua. Soittamalla sinne selviää.
Alkaako koneesi käyttöjärjestelmä olla jo vanhentunut? Minulla on 10 vuotta vanha Toshiba, jota en enää käytä ja jossa on Windows Vista, ja se alkoi käydä hitaaksi ja toimimattomaksi viime vuosina.