Pienten ei-jääkiekkoaiheisten kysymysten ketju

Tämän purkin ip:n löydät ainakin windows-koneella näin:
-paina alareunasta windows-menu auki ja etsi “CMD” (komentokehote)
-avaa komentokehote
-kirjoita ipconfig/all
-listalta löytyy “Default Gateway” - siinä lukee yleensä jotain, joka alkaa 192.168. ja päättyy jotenkin. Se on ip-osoite.
-ainakin omaani pääsen tällä

Ja tuo ip-osoite tulee kirjoittaa selaimeen. Esim. Chromeen.

1 tykkäys

:relaxed: onko kyse siis siitä uudesta toistimesta vai alkuperäisestä wlan-verkosta?

Uuden laitteen nettikonffauksen ohjeet ja osoite: How to log into the web management page of the range extender | TP-Link
How to configure wireless network on the range extender (new logo) | TP-Link

1 tykkäys

Tähän vielä, että kun pääset sinne omaan ip osoitteeseesi, kysyy todennäköisesti käyttäjätunnusta ja salasanaa, molemmat ovat yleensä “admin” ellet itse ole sitä vaihtanut.

1 tykkäys

Minun mielestä tietokone on parhaimmillaan ikkunasta heitettynä, mutta tonnista olisin voinut kyllä tehdä.

Yrityksen ja erehdyksen, loogisen arvailun ja vapaavalintaisen verkkohakukoneen avulla pääsee uskomattoman pitkälle.

E: Tuli kokeilemisesta mieleen, että eri johtoja tökkimällä eri paikkoihin sain vanhasta dvd-soittimesta vielä kotiteatterijärjestelmän “ohjaimen”, vaikkei kumpikaan mainituista suoraan sopinut uuteen telkkariin (DVD-soittimesta sai äänen ulos).

1 tykkäys

Kyllä mä tonnista tuun sen laittamaan, ilmottele vaikka privana osote ja sopiva aika.

3 tykkäystä

Niin. Tämä on sellainen asia mihin minulla ei riitä alkuunkaan kärsivällisyyttä eikä ole minkäänlaista mielenkiintoa näihin atk juttuihin.

Pakollinen paha.

1 tykkäys

Kuten sanoin. Olisi jo heti aikanaan pitänyt lyödä jollekin kouraan. Nyt on kaikkia ihmeellisiä rojuja jo hommattu.

2 tykkäystä

Ei tule mitään.

■■■■■ olkoon tuollainen salasana kerran toimii.

2 tykkäystä

Ja nyt kun se on laitettu tänne, on naapureillakin hyvä netti.

8 tykkäystä

Hyvä ja hyvä.

Pitää yrittää viikonloppuna oluiden kanssa uudestaan, jos kestäisi hermot vähän pidempään kuin viisi minuuttia.

5 tykkäystä

Onko Jämsässä yhtään pitseriaa tai muuta ravintolaa, joka kotiinkuljettaa Himoksen mökeille asti?

On. Nimeä en muista, olisko ollu toi Jämsän kebab-pitseria. Niissä mökeissä on ollu mainoksiakin ja niistä on tullu itte porukan kanssa tilattua. Soittamalla sinne selviää.

1 tykkäys

@karva tuossa laittoi vinkin, mutta ainakaan Pizza online sovelluksessa ei ole yhtään toimijaa sillä alueella.

2 tykkäystä

Kokemusta ei ole, mutta tällainen sivusto löytyi Googlella:

http://himoksella.info

http://himoksella.info/hakemisto/pikaruokapalvelut/

1 tykkäys

Selkee, täytyy tehdä muutama puhelu ja varmistaa ennen lähtöö. Kiitos kaikille.

Kumpi on pahempi sosiaalisen median aikakaudella, provosoiminen vai provosoituminen ?
Ja mitä kumpikin kertoo tekijästään ?

Yksi viesti siirrettiin toiseen ketjuun: Tietokilpailuja ja muita pähkinöitä

Kysymystietokoneesta. Jos ei tänne kuulu, niin saa siirtää jonnekkin parempaan asiayhteyteen.

Minulla tulee konella ilmoituksia ohjelmien kanssa:

Microsoft Office 2010 lakkasi toimimasta

PDF complete lakkasi toimimasta

Esim nuo ja joka kerta sulkee ohjelman ja en pääse eteen päin. Tietääkö joku, mitä voisin tehdä ja jos tietää, niin mielummin vielä kertoisi.

1 tykkäys

Antaako mitään virheilmotusta tai syykoodia tai muuta siinä samassa?

Alkaako koneesi käyttöjärjestelmä olla jo vanhentunut? Minulla on 10 vuotta vanha Toshiba, jota en enää käytä ja jossa on Windows Vista, ja se alkoi käydä hitaaksi ja toimimattomaksi viime vuosina.