Onko Karjalaisen kausi ohi ?
Mitä?!
Onko varmaa tietoa, itse kuulin että pelaisi vielä tällä kaudella.
Eihän?!?
Ei tuo Lassilan aloittaminen mikään kovin suuri yllätys ole, kun täälläkin oli puhetta, että miestä on laitettu kuntoon pitkin kautta ja samalla testattu Domin kestävyyttä pitkässä runkosarjassa.
Jos ei varmaa tietoa, niin ei näitä tänne.
Ketjut näyttää hyvältä. Lassilan aloittaminen maalilla ei itselle mikään massiivinen yllätys.
Eikö se ole sanottu että Karjalainen on semeihin mukana.
Niin no jos Tapparan kausi loppuu puolivälieriin, niin sitten voi kausi olla ohi.
Tapolan antamilla tiedoilla kausi jatkuu, jos Tappara pääsee välieriin.
Itse olen kuullut, että Karjalaisesta voisi haaveilla aikaisintaan huhtikuun puolenvälin jälkeen ja tuskin silloinkaan täydessä kunnossa.
Kokoonpanossa ei ole hirveitä yllätyksiä. Lassila toki on pieni yllätys ja samoin se, ettei Savi-JMJ-Jugi -ketjua palautettu yhteen. Minua hieman harmittaa, että Kuuselalle annettiin runkosarjan lopulla kiintiöpaikka Lajusen rinnalle, vaikka peliesitysten perusteella olisi mieluummin nähnyt Haapalan tuossa ketjussa.
Joka tapauksessa materiaalietu on selvä ja toivottavasti Tappara on tänään hereillä alusta asti eikä tuttuun tyyliinsä antaisi jälleen avausmaalia Ilvekselle.
Hyökkäyskentistä vielä.
Tuossa on nyt kolmeen kenttään jaettu todella hienosti ratkaisuvoimaa. On aika turhaa lähteä pelaamaan Tapparalta yhtä kenttää pimentoon, kun takaa tulee vielä kaksi mitkä voi ihan yhtä hyvin pelejä ratkoa.
Kuusela paransi viimeisimmissä peleissä paljon. Alkoi näkymään sitä menneiden kausien Kuuselaa.
Poistin viestini, koska vammoista ei poffeissa puhuta! Kirjoitin viestiini vahingossa tietoni ja kaduin sitä heti kun huomasin virheeni.
Tätä en kiistä, mutta silti lähes koko kauden yhdessä ja hyvin pelannut Haapala-Lajunen -kaksikko rikottiin mielestäni aivan turhaan.
Paikallisvastuksen kokoonpanon kun näkee, niin voi vähä kattella, kuinka lähdetään pelaan kenttä kenttää vastaan.
Meidän nelonen voi olla hyvä jarruketju kuumaa ilvesykköstä vastaan.
Oli miten oli, niin täytyy toivoa, että loukkaantumisia ei tule lisää. Toivotaan myös että Jugi on ihan oikeesti kunnossa. Tapparalla on kyllä kolme kovaa ketjua tossa. Mullekin yllätys, että Lassila aloittaa.
Ilves ei tule edes yrittämään träpin murtamista rintamahyökkäyksellä vaan tulee iskemään kiekkoja päätyyn ja katsokaa vaan niin siellä on Lassilalle teroitettu päähän että ne rännit pitää saada katkaistua. Tässä Lassila varsin etevä.
Tässä on muuten hyvin varteenotettava syy miksi Lassila aloittaa.
Analyysiä siitä, mitä pitää tapahtua, että Ilves voisi haastaa Tapparan:
Lassila oli muutenki paljon varmempi loppu kauden, joten hyvä että mennään näin.
Rantakari-Salonen…no jos peli ei omassa päässä pyöri niin mikäs siinä sitten.