Yksi viesti siirrettiin toiseen ketjuun: Otteluseuranta: 6. puolivälierä Ilves - Tappara 31.03.2017
Mielenkiintoiset asetelmat huomiseen. Ottaisin ainakin Luodon kehiin.
Tää tuntuu taas niin hyvältä. Olis tuntunu liian julmalta hävitä sen Vellun soolon jälkeen, olis jääny ihan liikaa jossiteltavaa.
Edit. Anteeks väärä ketju
2 viestiä siirrettiin toiseen ketjuun: Otteluseuranta: 6. puolivälierä Ilves - Tappara 31.03.2017
Hyvää analyysiä kyllä. Pitäiskö huomenna yrittää ottaa reservistä ukkoa mukaan? Luoto nyt ainakin toisi energiaa. Sammalkangas nyt ei mikään varsinainen kiituri ole.
Pelasiko muuten Karjalainen millasen pelin, en itse juurikaan nähnyt. Oliko liikettä?
Tämän päivän pelin jatkoeristä pitää säilyttää huomiselle ehdottomasti aktiivinen ote peliin. Silloin päästään paremmin yksilötason vertailuun joukkueiden välillä, mikä kääntää homman Tapparalle. Ilveksen pelisysteemi toimii helkatin hyvin, joten helppoa voittoa ei tule. Hieno sarja.
Nyt saadaan Karri Kiveä vastaan se peli, joka jäi viimeksi pelaamatta Porissa, kun alettiin löytämään keinoja.
Nyt aletaan olla siinä vaiheessa sarjaa, että rutiinin + kuntohuipun pitäisi alkaa toisellakin näkymään. Odotan huomiselta jotain samanlaista kuin Tappara-Lukko game 7 muutama kausi sitten.
Energiaa saa jo muuttamalla peluutusta. Haapala, Rauhala, Repo, toivottavasti Karjalainenkin voisi pelata isompia minuutteja. Ja Salonen. Vaikka Pekka oli tänään ihan hyvä.
Lassila maaliin huomenna!
Miksi ihmeessä?
Tappara näytti saavan juonesta kiini, mitä pidemmälle peli meni. Alkaako siellä käsijarru jokakeväiseen tapaan luistaa?
Kenen tilalle? Jere on voittajatyyppiä, enkä tarkoita ettei Luoto olisi, mutta teot puuttuvat vielä.
Pari tilastoknoppia:
- Ilves voitti 2. ja 3. erän laukaukset 43 - 21, ja maalia kohti menneet 31 - 13. Kartassa on paljon täppiä ykkössektorissa.
- Ilves peluutti tasaisemmin.
- Eniten hyökkääjistä aikaa saivat Koivula ja Savinainen, molemmat noin 34 minsaa.
- Rantakari ei saa luottoa kuin 25 minuutin edestä. Kritisoitu Kemiläinen pelasi 33 min. Rantakarin lukema on top-6 pakkien pienin.
- Jasua (69%?!) lukuunottamatta muut hävisivät aloitukset. Laakso ja Flinck vahvoja. Laakson aloitusvastuu on iso, 48kpl. Näyttää pärjäävän Lajuselle, joten tässä olisi Tapolalla matchauken paikka (Jasu).
Patze on Ilveksen miehiä
Jatkoerässä pisti silmää, että Laju vei 100-0 alotuksia Laaksoo vs.
Parempi kun Jasulla ei aleta matsaamaan yhtään ketään. Ja Rantakarille voisi kyllä antaa enemmän minuutteja.
Myönnän avoimesti: olen luovuttanut tämän sarjan aikana kymmeniä kertoja. Juuri tästä syystä olen täällä, ja pelaajat tuolla. Huomenna rymistellään välieriin!
Domilla raskas peli, 63 torjuntaa. Palautuminen voi olla vaikeeta. Lassila on kokenu ja huippukunnos, eka peli vaan antoi väärän kuvan. Varmaan valmennus pohtii ainakin.
Olen ehkä vähän ilkeä, kun tartun hyvästä viestistäsi tähän asiaan, mutta rupesin katselemaan noita aloituksia loppua kohti ja väittäisin, että Lajunen oli pelin loppua kohden (siis jatkoerissä) Laaksoa vahvempi.
No ei tod! -84 vuonna tappara fan clubiin ja Timo Suden pelaajakortti seinälle!
EI LYÖ oo rauhassa