Eikös siitä ollut jokin uutinen viime/toissakaudella? Yritin etsiä mutten löytänyt, muistan lukeneeni top 5 vahvimmat hyökkääjät/pelaajat liigassa siihen aikaan. Tais Elkins olla top 3 kumminkin.
On todella kovassa kunnossa. Sanoisin että vaikka vaihtais päikseen paikkaa lajusen kanssa ni hyvin toimis molemmilla
Varsin erikoinen kommentti. Elkins kaksi viime kautta, pelejä runkosarjassa 99, Lajunen 117. Lajunen on härkä, nuorempi niin jaksaa pelatakin enemmän, lisäksi tekee enemmän pisteitä. Vai oliko sun viesti sarkasmia?
Se on muuten niin, että hifkiltä ei löydy niin hyvää maalivahtia, mitä Lehtonen on naapurissa, ja oli edeltävässä sarjassa.
Edit. Kevin Lankinen, ei Kevään Lankinen.
En nyt ole työpäivän aikana kaikkia tämän ketjun viestejä ehtinyt lukemaan, mutta ei kai nyt kukaan luule että tästä joku 4-0-läpikävely tulee?
Joo, sanoin huonosti. Tällä kaudella Elkins sai hieman pahemman tärskyn ja oli 1/3 kaudesta pois. 3 edellisellä kaudella missannut vain 8 ottelua.
Ja puhuimme oikeastaan tästä hetkestä/kaudesta. Elkins ollu todella hyvä. Sanoinkin että vaikea sanoa kumpi on parempi ku hieman erilaisia ominaisuuksia kummallakin.
@miolta Lippuja satelee ihan omista riveistä ja 90% aiheesta.
Valvojat laittoivat jo yhden banaaneille ja varmasti tulee lisää, jos ei tämä ihme nälviminen lopu.
Ei ole vaikea kun jättää värilasit pois silmiltä. Mutta hieno pelaaja Elkinskin on ei kahta sanaa. Ja tottakai omien puolta täytyy pitää.
Ei ihan näinkään. Ja pakko vielä ottaa kantaa pisteisiin. Elkins operoinut liigassa 0.58 pistettä peliä kohden… Lajusella se 0.43 per peli ja suht saman verran pelejä. Minun mielestä nämä kaksi herraa on oikeasti aika lähellä kokonaisvaltasesti.
Sinun mielestäsi on järkevää verrata kokonaispisteitä, kun Lajunen aloitti Liigassa 17- vuotiaana ja pelasi Alle kaksikymppisenä yli 70 peliä.
Otapa huomioon, että Elkins tuli Liigaan 28-vuotiaana ja Lajunen 17-vuotiaana. Jos katsotaan Lajusen pistekeskiarvoa AHL:n ja Ruotsin vuosien jälkeen (25-v ->), on pistekeskiarvo runkosarja- ja playoff-peleistä 0.57.
Mitä järkeä edes verrata Lajusta ja Elkinsiä? Toinen pelaa Tapparassa ja toinen Hifkissä. Aivan turhaa jankutusta tulee siitä, kun sen tietää jo valmiiksi Hifkin fanien valitsevan Elkinsin ja Tapparan fanejen Lajusen. Kummatki ovat loistavia senttereitä tähän Liigaan! Toinen näistä pelaa finaaleissa tänä vuonna myös ja olen melko varma tästä
No en yrittänyt argumentoida sillä. Vaan sitä että ovat lähellä toisiaan kokonaisvaltaisesti, kun heitettiin että tekee enemmän pisteitä. Ja mun moka, olis pitäny kattoa vaan nämä viimeiset kaudet
Joo sen mä katoin väärin. kiitos korjauksesta.
No kerran vielä vastaan. Viimeiset kaksi kautta Lajusella 30 + 38= 68. Elkins 14 + 39= 53. Neljä vuotta sitten Elkins toki teki kovat pisteet, mutta sillä ei liene järin merkitystä tämän päivän tasoon. Ja muistutetaan nyt vielä Lajusen kolmesta pystistä verrattuna Coreyn Tshekkiliigan voittoon. Lähellä voi Elkins ola, mutta Lajunen on ajanut ohi ja kuroo matkaa kokoajan.
Tapparan kausi 2013-14 päättyi Game Sevenin jatkoerässä, kun Juhamatti Aaltonen onnistui tekemään ottelun ainoan maalin. Kärpät voitti silloin mestaruuden koska oli juuri JMA:n verran parempi. Miehen maine on nähdäkseni noilta ajoilta peräisin, eikä ainakaan tämän kauden otteet oikeuta Liigan lihavimpaan palkkapussiin.
On kuitenkin hienoa, että HIFK on palkannut JMA:n ja antanut hänelle vapauksia. Hän voi olla yksi syy siihen, että Stögis on antanut vapauksia paljon muillekin. HIFK:ssa taitaa pelaajilla olla enemmän vapauksia kuin missään muussa Liigajoukkueessa. Tapparan onneksi noihin vapauksiin ei näytä liittyvän mitään vastuuta, vaan joukkue voittaa satunnaisesti pelejään silloin kun useimmat pelaajat saavat “hengen päälle”. Saapa nähdä millainen henki torstaina Nordiksella puhaltaa.
Mun mielestä tässä ei voi kumminkaan verrata mestaruuksia kun puhutaan yksilöistä. Elkins parempi aloittaja, Lajunen 2 viime vuotta hiukan enemmän pisteitä. Itse arvostan molempia erittäin paljon.
Siellä on Tappara HIFK sarja meneillään ja minusta kaksikko on yksi mielenkiintoisimmista taistelupareista. Lisäksi tämä on Tappara palsta, jos haluaa hehkuttaa HIFK pelaajia, pitäis olla oikeaa faktaa perustana. Kyllä kai pelaajia saa keskenään verrata siinä missä joukkueita. Minusta olisi hienoa lukea HIFK:N kannattajilta enemmänkin analyysejä pelaajista, toki jankkaamatta ja värilaseitta. Toisivat sisällöllistä antia keskusteluun.
Mikäs sellaista faktaa olisi. Tilastot? Niistähän mielenkiintoinen keskustelu saadaan.
Ps. Mua ei kiinnosta kumpi on parempi, koska tiedän, että se on tällä hetkellä Lajunen.
Siis miten mitataan vahvin? Ei mua Lajusen punttitulokset kiinnosta, jos niin mitattu. Joo, tuskin juuri vaikuttais, mutta varmasti kumpikin pitäisi ennemmin omansa.
Alkaa menemään sarjaan, kyllä mun äiti sun äidin voittaa.
Molemmat hyviä pelaajia ja tärkeitä joukkueilleen, piste.
Huomenna on siinä mielessä tärkeä peli, että näemme oliko HIFK:n huonous pysyvä olotila, vai saavatko he turbovaihteen päälle kotihallissaan. Sitä odotellessa!