Tulee 2013 Tappara-Ässät finaalisarja mieleen tästä parista. Pelicans on ylisuorittanut hurmoksessa juuri oikeaan hetkeen. No, sarja on pahasti kesken ja nyt mitataan kasvaako Ilves voittajaksi tiukassa paikassa.
Ja itse kun veikkasin joskus tammikuussa, että Pelicans tippuu sääleihin. Meni kyllä ihan vihkoon tuo veikkaus, joten nostan molemmat kädet ylös …
Inasen tuli mieleen myös Ässät 2013 varsinkin tämän päivän esityksestä. Edellisen matsin kiperät tappiot näyttävät vain voimistavan, maalilla on hämähäkki sitten yksi rontti ryömii ihon alle ja tekee (tai teki) maaleja.
Tällä kertaa Melart ei nuijinut vastustajan ykkössentteriä välierissä telakalle
Ässät-vertaus osuu kyllä hyvin. Toivotaan että kyseessä on ”vain” 2017 KalPa
Katselin vain kolmannen erän mutta onhan aivan huikeaa tuo Pelicansien joukkuehenki, selkeä ero IMHO.
Pennasen pakista puuttui ehkä nyt SF kortti mutta olipa peluutus 5-3 YVssä heikko esitys.
Rädyn kommentti kertoi paljon ”jos jäädään tappiolle niin on vaikeaa ollut nousta sieltä”. Varmasti mutta onhan tappioasemassakin pelaaminen hoidettava, aina ei voi johtaa.
Siellä on liikaa painetta kuupan sisässä. Ja se paine myös osataan siirtää joukkueen pelaajien päiden sisään. Itse syksystä 85-seurannut,on joskus mennyt tunteisiin,onneksi on sen verran vettä virrannut Tammerkosken läpi,ettei enään paineet nouse liiaksi,se menestys tulee,jos on tullakseen (ei tällä kaudella kuitenkaan)
En kyllä ymmärrä,miksi Pelicansia vieläkin vähätellään? Eivät ole varsinaisesti tuurilla voittaneet yhtään peliä? Ovat toki olleet tehokkaita,mutta ei se tee heistä huonoja! Ovat koko sarjan hienosti puolustaneet ja maalivahti pelaa myös hyvin. Osasin ennakoida,ettei helppoa ole Ilveksellä. Se on osoittautunut oikeasti. Ja onhan toi hienoa,että Lahdessa on tuo tunne kanavoitu oikein, Ilvesksellä taas mennyt ihan väärään suuntaan. Alkaen Ben Blood Suomi tilanteesta.
Katsoin kolmannen erän. Ilves kyllä yritti, mutta 5-3 yv lahjoitettuna vastustajan toimesta lässäyttikin lopulsta kaiken. Edes yv ei pelastanut, kuten edellisessä ottelussa. Ei maaleja, joten ei buustia. Pennasen heikko ja yksipuolinen pelikirja on Niemelän takataskussa - ainakin takaa-ajon kohdalla. Ilveksen täytyy päästä seuraavassa pelissä alkuun johtoon ja suojelemaan johtoasemaansa Langhamerin johdolla - siinä on se menestysresepti, jolla seiskapeli aukeaa.
Ihmettelin Konnan ja Haapalan ylipeluutusta - liekö tässä haettu syytä heivata kyseinen kaksikko jatkossa pois loppuminuuteilta vai mikä oli homman nimi? En olisi millään uskonut tällaista tulosta tässä vaiheessa sarjaa. Edellisen pelin ajattelin kantavan tähänkin peliin tulostaululle Ilves-merkkisiä maaleja, muttei se näemmä nyt kulkenutkaan.
Mielestäni Pelicans pelaa juuri sillä tavalla kuin on koko kauden pelannut, eli omalla tasollaan. Siellä on tarpeeksi taitoa hyökkäyspäässä ja löysivät loppukaudeksi hyvän kolmikon Jasekin ympärille. Nyt löytyi laajuutta myös sen ulkopuolelta. Lisäksi puolustuspeli on todella uhrautuvaa, eli kaikki pelaavat joukkueelle. Bartosak on kuumassa vireessä.
Ilves tässä ennen kaikkea on hyytynyt. Tikka, Mäntykivi, Suomi, Lancaster, Masin, Ikonen pelaavat ihan hyvin ja olisivat tänään ansainneet ainakin yhden maalin. Sen sijaan Kontiolan kolmikko on alle kaiken tason, käsittämätön hyytyminen runkosarjan jälkeen.
Langhameria kaipaisivat kovasti takaisin. Joukkue hyytyy totaalisesti Malekin päästämiin maaleihin, joka kerta on käynyt näin.
Juuri näin. Pelicans saa hyödynnettyä koko rosterinsa ja pelaa todella hyvin. Konnan ketju ei saa mitään aikaiseksi. Oletin, että Ässät onnistuivat vain pelaamaan sen pois, ja että Pelicans ei-niin-rikkovana sopisi paremmin vastustajaksi Ilveksen ykköselle. Mitä vielä.