En pistäisi Pelicansin toista maalia Malekin piikkiin. Aivan jäätävän hyvän maskipelin teki Pelsupelaaja siinä. Ei maalivahti voi ottaa sitä mitä ei näe.
En mä laita kumpaakaan maalia Malekin piikkiin. Mutta. Ilves on aina pelannut huonommin Malekin ollessa maalissa. Se on sitten henkimaailman juttuja. Pelaajien ei pitäisi välittää siitä, kuka maalilla on, vaan uskoa ja pelata normaalisti.
Tuosta siis todisteena myös tilastot: Malekilla n. 10 %-yks. huonompi voitto-%, vaikka pelasi lähtökohtaisesti huonompia joukkueita vastaan runkosarjassa.
Ei kai täällä laajamittaisesti (ainakaan minä en ole huomannut) Pelicansia ole vähätelty. Mielestäni se on ihan putipuhdas fakta, että pelillisesti Ilves vie ja Pelicans vikisee. Yleisestikin kotijoukkue pääsääntöisesti peliä vie ja jos ei vie niin jossain on vikaa. Ilves on päästänyt vähän maaleja ja luonut moninkertaisen maalipaikkamäärän Pelicansiin verrattuna.
Mutta ei sillä mitään voita ja vain voittoja tässä lasketaan. Ei Ilvestäkään lohduta yhtään, että ovat Pelicansia edellä pelillisesti, jos sarjassa tulee turpaan. Mielestäni sen tosiasian myöntäminen, että Tampereen peleissä Pelicans on ollut kovasti vastaanottavana osapuolena, ei ole Pelicansin aliarviointia vaan faktojen toteamista.
Tätä juuri tarkoitin, eli joukkue ei tunnu luottavan kuin Langhameriin, sillä niin alistunutta on peli heti kun menee yksi omiin. Ei nämä tappiot Malekin vikaa ole. Tässä voisi olla käännekohta, jos Langhamer palaa seuraavaan.
Eikös Langhamer ollut jo merkitty kokoonpanoon mutta viime hetkellä vedettiin pois?
Uskoisin että pelaa torstaina mutta on toki muistettava että pelikunto ja tuntuma ei välttämättä ole ihan maksimitasolla jos on ollut vähän rankempi lenssu taustalla.
Haapala näyttää kyllä vähän että jotain vammaa on varmaan taustalla. Kontiolan peli on mennyt kyllä niin väkinäiseksi että selässä ei ole pelkästään apina vaan koko eläintarha.
Mä oon vähätellyt Pelicansia todella paljon. Väitin jopa, ettei Pelicans ota Ilveksestä voiton voittoa. Niin vaan oon TAAS ollut väärässä. Uskomaton ameeba toi Pelicans on. Sen peli näyttää välillä ihan kauheelta höntyilyltä, mutta silti se onnistuu puolustamaan ja värkkäämään maalit. Varsinkin tuo puolustus on mysteeri, koska tekeminen ei todellakaan näytä kovin jämptiltä. Nollapeli ei silti valehtele.
Ilves on nyt tiukassa paikassa ja me muut kiekonkuluttajat nautitaan tasaisesta sarjasta. Ilvesfanit ei varmasti nauti . Ainakaan itse en osannut aina nauttia Tapparan matkasta ja joskus matkat on olleet aika tiukkojakin. Ilves ei silti ole ulkona tästä sarjasta. Heillä on vain kasvun paikka ja se on lähinnä henkistä.
Lisäksi pitää muistaa, että mitään ei ole vielä pelattu. Sarja on edelleen täysin auki. Ei tule olemaan Pelicansille helppo tehtävä laittaa sitä poikki Lahdessa.