Playoffs 2023, välierät: Ilves - Pelicans

Omasta mielestä Malik on pelannut hyvin nämä kaikki pelit. Häntä nyt on vähiten syyttäminen tilanteesta.

Eikä se Langhamerin laittaminen torstaina maaliin mikään riskitön juttu sekään ole. Mikä on edes miehen kunto.

@Jantteri parhaasta maalintekosektorista kiekko yläkulmaan. Taisi vielä liikkuva maskikin olla.

1 tykkäys

En pistäisi Pelicansin toista maalia Malekin piikkiin. Aivan jäätävän hyvän maskipelin teki Pelsupelaaja siinä. Ei maalivahti voi ottaa sitä mitä ei näe.

5 tykkäystä

En mä laita kumpaakaan maalia Malekin piikkiin. Mutta. Ilves on aina pelannut huonommin Malekin ollessa maalissa. Se on sitten henkimaailman juttuja. Pelaajien ei pitäisi välittää siitä, kuka maalilla on, vaan uskoa ja pelata normaalisti.

Tuosta siis todisteena myös tilastot: Malekilla n. 10 %-yks. huonompi voitto-%, vaikka pelasi lähtökohtaisesti huonompia joukkueita vastaan runkosarjassa.

Kangasniemi ei tuuletellut maaleja lainkaan. Näinkö on sopimus Ilvekseen?

5 tykkäystä

Ja ei Malekia voi edes syyttää noista maaleista,toki se varmaan vaikuttaa,ettei pelaajat luota häneen,kuten Langhameriin?

Eiköhän Langhamer ole torstaina tolppien välissä. Se mikä pelillinen kunto on pidemmän sairastelun jälkeen on sitten pieni kysymysmerkki.

Siis jos nämä naapurifoorumin Levi tarinat ja sairasteluista nyt pitävät ylipäätään paikkaansa.

Voisiko olla? Hän on aina ollut sellainen pelaaja,minkä olen toivonut Ilvekseen. (Tehnyt myös HIFK aikana paljon tehoja Ilvestä vastaan) :grin:

Levitarinat olivat täyttä humpuukia. Joku veti johtopäätöksiä revontulikuvasta - se oli otettu Nässyllä.

Mutta joo. Flunssa tai korona liikkunut huhuissa. Pelikuntoa ei välttämättä ole. No, säilyy jokin jännite myös torstaille :grin:

1 tykkäys

Ei kai täällä laajamittaisesti (ainakaan minä en ole huomannut) Pelicansia ole vähätelty. Mielestäni se on ihan putipuhdas fakta, että pelillisesti Ilves vie ja Pelicans vikisee. Yleisestikin kotijoukkue pääsääntöisesti peliä vie ja jos ei vie niin jossain on vikaa. Ilves on päästänyt vähän maaleja ja luonut moninkertaisen maalipaikkamäärän Pelicansiin verrattuna.

Mutta ei sillä mitään voita ja vain voittoja tässä lasketaan. Ei Ilvestäkään lohduta yhtään, että ovat Pelicansia edellä pelillisesti, jos sarjassa tulee turpaan. Mielestäni sen tosiasian myöntäminen, että Tampereen peleissä Pelicans on ollut kovasti vastaanottavana osapuolena, ei ole Pelicansin aliarviointia vaan faktojen toteamista.

2 tykkäystä

On tuo joukkue niin munaton tällä hetkellä, että vaikea uskoa että meillä tässä enää olisi mitään palaa. Kontiola, Jokipakka ja Haapala etunenässä.

Ei tämän näin pitänyt mennä. Piti olla kovakin mestariehdoksa, ja todennäköisesti pudotaan sitten jollekin Pelicansille.

Mutta onneksi tärkein on jo saavutettu.

Tshekkeihin on huhut viemässä…

Konnan koukut ei enää näissä peleissä ole tuottaneet tulosta. On nämä vain aivan eri pelejä.

Tätä juuri tarkoitin, eli joukkue ei tunnu luottavan kuin Langhameriin, sillä niin alistunutta on peli heti kun menee yksi omiin. Ei nämä tappiot Malekin vikaa ole. Tässä voisi olla käännekohta, jos Langhamer palaa seuraavaan.

2 tykkäystä

Pitää nyt muistaa, että tämä Pelicans oli runkosarjan 4 ja oli alusta loppuun ihan kärkipaikoilla. Hyvin ovat pelanneet koko kauden.

21 tykkäystä

Eikös Langhamer ollut jo merkitty kokoonpanoon mutta viime hetkellä vedettiin pois?

Uskoisin että pelaa torstaina mutta on toki muistettava että pelikunto ja tuntuma ei välttämättä ole ihan maksimitasolla jos on ollut vähän rankempi lenssu taustalla.

En viitannut tähän foorumiin,vaan yleisesti interwebin keskusteluihin, yms. Ilvesfoorumiin(joka nyt on ihan kauhea paikka muutenkin) :sweat_smile:

Kokemus on opettanut että finaaliin pääseminen ei ole helppoa.

Lisäksi finaalien voittaminen on sitten pirun vaikeaa.

13 tykkäystä

Tätä mietin itsekin :face_with_peeking_eye:

Haapala näyttää kyllä vähän että jotain vammaa on varmaan taustalla. Kontiolan peli on mennyt kyllä niin väkinäiseksi että selässä ei ole pelkästään apina vaan koko eläintarha.

7 tykkäystä

Mä oon vähätellyt Pelicansia todella paljon. Väitin jopa, ettei Pelicans ota Ilveksestä voiton voittoa. Niin vaan oon TAAS ollut väärässä. Uskomaton ameeba toi Pelicans on. Sen peli näyttää välillä ihan kauheelta höntyilyltä, mutta silti se onnistuu puolustamaan ja värkkäämään maalit. Varsinkin tuo puolustus on mysteeri, koska tekeminen ei todellakaan näytä kovin jämptiltä. Nollapeli ei silti valehtele.

Ilves on nyt tiukassa paikassa ja me muut kiekonkuluttajat nautitaan tasaisesta sarjasta. Ilvesfanit ei varmasti nauti :sweat_smile:. Ainakaan itse en osannut aina nauttia Tapparan matkasta ja joskus matkat on olleet aika tiukkojakin. Ilves ei silti ole ulkona tästä sarjasta. Heillä on vain kasvun paikka ja se on lähinnä henkistä.

2 tykkäystä

Lisäksi pitää muistaa, että mitään ei ole vielä pelattu. Sarja on edelleen täysin auki. Ei tule olemaan Pelicansille helppo tehtävä laittaa sitä poikki Lahdessa.

4 tykkäystä