Minä taas tunnustan vastustajan paremmaksi ja pidän viikon mediahiljaisuuden.
En minäkään tiedä mistä se usko nousee, mutta edelleen uskon vakaasti mahdollisuuksiin, vaikka se vähän pieni jo alkaa olemaankin. Jos tässä maassa joku joukkue pystyy nousemaan 0-3 tilanteesta niin se on Tappara. Tänään nähtiin jo sellainen peli, että samalla kun jatkaa, niin pitäisi alkaa voittoja irtoamaan. Pieni, mielummin vaikka vähän isompikin napsu lisää maalinteon tehokkuuteen, niin siitä se alkaa kääntymään. Liigan historiassa kerran on ennen noustu 0-3 asemasta ottelusarjan voittoon ja silloin nousun tehneessä joukkueessa oli mukana M. Järvinen ja K. Kuusela, että kokemusta tästäkin noususta löytyy.
Positiivista kun kaivelee, niin koko ensi viikko on lomaa ja ehtii huilailla (mikä tulee oìkeasti tarpeeseen) sekä yrittää korjailla/korjauttaa autoa (mikä on stressannut jo pidemmän aikaa) eikä näillä näkymin näytä olevan tarvetta uhrata pahemmin ajatustakaan kiekolle. Viikon lomahan oli alun perin varattu nimenomaan finaalipelejä ja mahdollisia kultajuhlia varten. Ensi kevättä varten varaan silti saman viikon lomaksi jo marraskuussa.
Maanantain peli voittaa mieluiten jatkoajalla, sillä tiistaina on heti peli. Onko Tappara koskaan hävinnyt playoffeissa b2b-peliä? Kysyn vaan? Sen jälkeen kotona hurmoksessa tasoihin.
Aika simppeliä.
Jussi Piha (Classic) sen totesi tänään nätisti joukkueensa voitettua mestaruuden:
“Urheilu on niin paljon muutakin kuin voittoja ja tappioita”
Kun seuraavan kerran hävitään niin en kehu millään palstalla Jasua.
Jos hävitään ja hopeaa tulee ja vielä Ilvesfanit alkavat kuittailemaan Hopeatoffeella, niin aina voidaan yhdessä lämmöllä muistella Ilveksen viimeisintä finaalia vuodelta 1998. Hopeatoffeelta sekin maistui ja samoin myös sitä edellinen vuodelta 1990. Naapurisopua ja vertaistukea.
Ilves ollut viimeksi finaaleissa, kun ite olin n. 1,5kk sylivauva.
Tappara on ollut finaaleissa 9/20, eli melkein puolet mun elinajasta.
Kyä tässä on ihan iloinen että olen Tapparan kannattaja neljännessä polvessa, enkä Ilveksen vastaava. ![]()
Tän ketjun voi vissiin laittaa lukkoon tämän kauden osalta?
Eikö tänne olisi hyvä laittaa positiiviset asiat koko kaudesta jos niin käy että vielä hävitään? Vai onko parempaa ketjua?
Siitä lähdetään että enää ei hävitä.
Runko jatkaa ensi kaudellekin ja siitä on hyvä jatkaa. Nuorissa on hyviä pelaajanalkuja ja uusi komea halli on valmistumassa keskustaan. Ei kannata vaipua synkkyyteen. Huilataan kesä ja jatketaan taas syksyllä vauhdikkailla europeleillä.
Minä lähden mökille ja saunaan. Ei ole nyt mestaruussauna, mutta auringonlasku tulee olemaan oranssi.
Niin niin lähellä. Auttaa toisaalta pitämään jalat maassa, hieman keveiksi ne olivat jo tulleetkin tuplasta.
Otin aikaa sitten työkeikan ensi lauantaiksi. Nyt voin keskittyä siihen 100 prosenttisesti. Tää on vain jääkiekkoa, ilman ruokaa pärjää huomattavasti lyhyemmän aikaa.
Mä pystyn keskittymään Tampereella alkavaan futiskauteen nyt täysillä. Lätkän pariin sit taas syksyllä kun uusi sivu Projektista lähtee käyntiin.
Auringonpaiste ja Tammela on my mind…
Sen tässä menestysletkussa on tajunnut, että jääkiekko on kannattajalle paljon muutakin kuin mestaruudet. Jo se on järjettömän hienoa, että saanut viimeiset kuusi kautta seurata kauden viimeisen pelin kannustaen suosikkiaan. Mestaruus kruunaa kaiken ja etenkin pelaajien puolesta saa olla iloinen, mutta on tämäkin kausi hieno tarina.
Hienoa on häviössä monen muun asian ohella se, että ehdin kiertää pari kierrosta kolopallokentällä ennenkuin tulee silmän puhkomisen takia pakollista taukoa, jonka pituudesta en tiedä
. Toivottavasti silmä joskus taas kirkastuu niin, että peli alkaa sujua.
Tappara ei häviä seuraavaan muutamaan kuukauteen. ![]()