Rauman Lukko kaudella 2018-19

Pelaajakoordinaattori Hannu Vanhatalo on irtisanoutunut Rauman Lukko Oy:n palveluksesta.

1 tykkäys

Ei onnistu Heinolan kiinnitys. Minun tiedon mukaan menee Lukkoon pitkällä sopimuksella

© Ainapata jatkoajalla

Itse olen kuullut, että joitakin junioreita olisi Porista tulossa Raumalle, mutta en nyt ihan Ässien kärkijunioreita uskonut. Toki tämähän on vasta sana hälinää eikä vahvistettu millään taholla.

(Ville) Heinola on hyvä kiekollinen puolustaja, jolla on hyvä pelisilmä. Luistelussa on vielä parantamisen varaa.

Tällä hetkellä Heinola taistelee paikasta U18 MM-kisajoukkueeseen. Hän olisi kisoihin vuoden alaikäinen.

Jos sopimus on jo tehty ja sama trendi jatkuu, niin voi Heinola alkaa laittaa luistimet naulaan. Ei Ässistä kukaan pelaaja joka on Lukkoon siirtynyt ole mennyt eteenpäin. Päinvastoin.

En ny ihan noinkaan sanoisi. Junioripuoli kehittyy tällä hetkellä Lukossa oikeallalailla. A ja C-nuoriin tuli organisaation/saunakerhon ulkopuolelta valmentaja. A:han Mestiksestä (Espoo) Niko Martttila joka käynyt jo tapaamassa esim. kaikki viime kauden Lukon A-nuorten pelaajat vaikka ei ollut silloin vielä Lukon palkkalistoilla. C:hen tuli pitkän juniorivalmennus kokemuksen Turussa omaava Jouni Lammi. B:ssä jatkaa Jarkko Kauvosaari. Kaikkien sopimukset ovat 2 vuotiset.

Lukko kotiutti myös Timo Elon takaisin junioripäälliköksi kolmen vuoden sopimuksella ja Kalle Sahlstedt tuli urheilujohtajaksi viiden vuoden sopimuksella. Sahlstedtista se mitä kuullut niin Turussa junnujen parissa tehnyt todella hyvää työtä. Seuraava askel mikä pitäisi Lukon hankkia olisikin talenttivalmentaja.

Projekti on alussa vasta ja kahden kauden päästä totuuden näkee onko se onnistunut edes jollain tapaa.

2017-18 kaudeksi Porista tuli Justus Hartman ja Rannikon veljekset Raumalle. Rannikon veljekset pelasi hyvän kauden C:ssä ja Hartman sitten lähinnä vain pelaili ajankuluksi.

2 tykkäystä

Huumorilla varustettu tua mun vastaus.
Mutta Lukko pystyy tarjoamaan Heinolalle jotain muuta mitä Ässät ei voi.

Paljon hyviä muistoja jää tästä kaupungista ja sen joukkueesta, vaikka sitä kirkkainta ei saavutettukaan, Kähkönen kirjoitti pikaviestipalvelu Twitterissä julkaisemassaan viestissä.

Esimerkikksi paremmat joukkuekaverit. Lukon -01 ikäluokasta monet esiintynyt maajoukkueenpaidassa. -00 ikäluokassakin on Istala ja Kenttämaa vauhdittamassa puolustajien pelipaikka kilpailua. Kova on taistelu A:n pelipaikoista ensi kaudella.

Niskalalle vuoden jatko Lukkoon.

https://www.raumanlukko.fi/uutiset/2018/04/janne-niskala-jatkaa-kasvattajaseurassaan-myos-ensi-kaudella

1 tykkäys

https://www.raumanlukko.fi/uutiset/2018/04/arttu-ilomaen-optio-kaytetty-ville-heinola-porista-raumalle

1 tykkäys

Ässät möhli tämän aivan täysin. Tuon tasoiset lupaukset mitä Heinola on pitäisi pystyä pitämään. Eri asia jos Heinolalla ei olisi ollut aikomustakaan pysyä Porissa.
Lukko sai hyvän nuoren pelaajan, jonka tulevaisuus on isoimmissa liigoissa. Onnea siitä Lukolle.

Tässä vielä sopimustilanne:

Maalivahdit:

1999 Lassi Lehtinen 2019

Puolustajat:

1987 Rony Ahonen 2019
1995 Roni Sevänen 2019
1981 Janne Niskala 2019
1998 Tarmo Reunanen 2019+1
1998 Santeri Suistio 2019+1
1992 Simo-Pekka Riikola 2020
2001 Ville Heinola 2021

Hyökkääjät:

1995 Jere Friberg 2019
1997 Aaro Vidgren 2019
1993 Heikki Liedes 2019
1991 Arttu Ilomäki 2019
1982 Toni Koivisto 2019
1977 Ville Vahalahti 2019
1987 Lauri Tukonen 2019
1997 Joonas Niemelä 2019+1
1995 Eetu Koivistoinen 2020

Toivottavasti on vuodet oikein.

1 tykkäys

Näkisin Lukon ensi kaudella tälläisessä kokoonpanossa:

VandeVelde-X-X/Tukonen
Keränen-Ilomäki-Koivisto
Vahalahti-Laakso-Koivistoinen
Liedes-Friberg-Vidgren
(Väyrynen,Niemelä,Saarela,V.Petman,M.Petman)

Niskala-X
J.Riikola-Marttinen
Ahonen-Sevänen
(SP-Riikola,Reunanen,Heinola,Suistio)

Setänen
Lehtinen
(Korsi)

VandeVelden jatkosopimukseen minulla löytyy luottoa. Hänen vierelleen pelimiehet.

Niskalan pariksi Motin vol2.(Blake Parlett?)

Rosteri on ihan hyvin kuosissa.

VandeVelden paluuseen en usko. Uskon, että Virran puheet siitä, että Petman, Petman ja Saarela pelaa ei ollut paskapuhetta. Sellaista harvoin Virta puhuu.

Joukkue vois olla esim:

Vidgren - Ilomäki - Keränen
Koivisto - X - Vahalahti
Koivistoinen - Laakso - Saarela
Liedes - Friberg - M/VPetman

Sevänen - Ahonen
Niskala - Marttinen
Heinola - S.P Riikola
Reunanen

Lehtinen
Setänen

(J. Riikolaa ei ole unohdettu, mutta huhuissa menossa ulkomaille)

Ihan Virran näköinen joukkue olisi.

Nuorempi Saarela on todella hyvä pelaaja silloin, kun saa avojäätä niin tekee silloin mitä haluaa. Lisäksi peliäly ja kiekon kanssa pelaaminen hyvää. Voimaa kesän aikana niin varmasti pystyy pelaamaan Liigassa.

Mites Tukonen? :thinking:

1 tykkäys

Tukonen stunttaa pelikuntoisena ollessaan jotain laituria.

1 tykkäys

Nyt se on varmaa eli Tapio Laakso Raumalle 2vuoden sopimuksella.

Lukon sivuilta Laakson siirrosta.

https://www.raumanlukko.fi/uutiset/2018/04/tapio-laakso-rauman-lukkoon-kaksivuotisella-sopimuksella

Laakso puhuu videolla oikeita asioita:

"On hienoa kääntää uusi sivu urallani.

Haluan tuoda oman persoonani ja vahvuuteni Rauman Lukon käyttöön.

Haluan voittaa ja ainoa tavoitteeni on auttaa Lukkoa kohti liigan kärkeä.

Paras tapa siihen on tehdä itse asiat niin hyvin kuin osaan. Päivästä toiseen, harjoituksesta toiseen ja pelistä toiseen.

Joukkue koostuu yksilöistä, jotka hitsautuvat yhteen.

Siihen mahtuu monta erilaista ihmistä ja persoonaa, jotka tekevät töitä yhdessä, yhteisen päämäärän eteen.

Meidän kokeneempien esimerkillä on merkitystä, mutta menestyminen vaatii meiltä kaikilta omistautumista ja kaikkensa antamista.

Hienoa päästä Raumalle osaksi perinteikästä seuraa ja yhteisöä joka hengittää jääkiekkoa.

Siksi minä haluan olla Lukko!

Siksi minä olen Lukko!"

Ei ollut perinteikästä “haluan tulla Raumalle voittamaan mestaruuden”

Tähän vielä ping @Dominik49 . Huomioi tummennetut lauseet. Paremmasta liksasta en tiedä. Max 100k maksaisin. (Vastasin twitter viestiisi, josta en pitänyt. Yleistämistä.)

5 tykkäystä

Lukolla on nyt ihan hyvät sentterit ensi kauteen:

X
Ilomäki
Laakso
Friberg

Ei nuo huonolta näytä ellei tuo ykkös-sentteri ole Hillding vol2. Ja meillä on myös muita ketkä voi pelata senttereinä, esim… Koivistoinen,Vidgren ja Tukonen.

  • Laakso on hyvä “Jasu” Lukolle. Kokenut, hyvää liigatasoa, vahva aloittaja, Virran luottomies.
  • Klassinen ykkösentteri alkaa olemaan melkoinen :unicorn: - paljon puhuttu ja harvoin nähty tässä Liigassa. Ramstedille vaan isoa pinoa latomaan.