Toisin kuin moni täällä ketjussa ilmeisesti luulee, niin tuon kupongin ei voi käyttää kuin kerran per ostokerta.
Tuli poikettua Lidlissä ostoksilla 2x 5% alennuskoodikin tuli käytettyä kun oli senverran ostettavaa että pilkoin ostokset kahteen osaan. Koska taloudesta löytyy kasa jouluvaloja jotka syö AAA pattereita niin tuli myös ostettua Aerocellin testivoittajia.
Oletan että nämä ovat kohta slutsold.
Lidl oli jälleen HS:n ruokakorivertailun halvin. Tällä kertaa vertailu tehtiin laajempana kuin koskaan.
Muistan vain yhden kerran, jolloin Lidl on jäänyt kakkoseksi ja silloinkin sen vuoksi, että jotkut tuotteet sattuivat olemaan loppu vertailun tekohetkellä. (Maksumuuri.)
Vertailussa ruokakorien välillä löytyi huomattavia hintaeroja. Lidlistä, Prismasta ja K-Citymarketista koko 40 tuotteen korin sai testihetkellä alle satasella: Lidlistä 90,79 eurolla, Prismasta 92,74 eurolla ja K-Citymarketista 99,59 eurolla. Kallein kori oli sen sijaan K-Marketissa: 118,14 euroa.
HS:n ruokakorivertailu tehtiin nyt laajempana kuin koskaan. Siinä oli mukana yhteensä 21 myymälää seitsemästä eri kauppaketjusta eri puolilta pääkaupunkiseutua. Myös vertailtavia tuotteita oli mukana enemmän kuin aiemmin, 40.
Edullisimman ja kalleimman ruokakorin hintaero venyi lähes 30 euroon. Kaikkien kauppojen keskiarvoksi tuli 104,02 euroa.
On kyllä pieni hintaero Lidlillä ja Prismalla.
Tuosta kun laskee sen joka kuukausi palautuvan 5% pois niin se Prisman kassi 88,15€.
Kun lisäksi huomio huomattavasti suuremman valikoiman ja talvella lämpöisen parkkihallin niin ei löydy vieläkään yhtään syytä alkaa käydä Lidlissä.
Hyvä vertailu
Tällaiset hintavertailun on loppujen lopuksi turhia koska ne peilaa vain osaa kansalaisista. Esimerkiksi itsellä tuosta ruokakorista tulee hankittua vain 12/40 tuotetta.
Myöskin makuasioista ei voi kuin kiistellä.
On varmaan paikallaan ottaa sitten Lidlin tarjoukset ja bonusohjelma vertailuun mukaan myös. Yleensä hintoja kuitenkin vertaillaan ilman, sillä se on yksinkertaisempaa.
Suurin hävikki ruokakaupassa tulee heräteostoksista. Niitä on Lidlissä vaikea tehdä.
No mitä niistä Lidlin tarjouksista ja bonusohjelmista tulee? Tarjouksia kai prismoissakin on mm. Juhla mokka 2.99€ tais olla ja käyttötavarat -15% mitkä nyt silmään osunut. S-bonareista tulee ihan mukavasti tilille. Paljonko Lidlistä kertyy tilille?
Itse käyn harvoin Lidlissä, mutta sieltä nimenomaan tarttuu aina jokin heräteostos mukaan. Sitä halpaa krääsää on siellä tyrkyllä. Mm. täysin käyttökelvottoman paistinpannun olen sieltä ostanut. Prismasta harvoin tulee muuta mukaan kuin se, mitä alunperin olin hakemassakin.
Lidlissä on kahdesti viikossa vaihtuvat ruokatarjoukset. -20% ja -40% välillä enimmäkseen. Bonusohjelman myötä saa yleensä ilmaisia tuotteita ja lisää alennuskuponkeja. Rakennan aina viikon menun näiden mukaan. Hyvin harvoin maksan täyttä hintaa esimerkiksi lihasta tai juustosta. Tällä hetkellä Lidlin bonusohjelmassa saa vielä lisänä 5€ alennusta jokaisesta 40€ ostoksesta eli -12,5% alennusta (myös jo alennetuista hinnoista).
@Juhnu Lidlin myymälät ovat pieniä ja niissä on nopea asioida. Jättimarketit on suunniteltu siten, että asiakas joutuu kiertämään maksimimatkan. Eiköhän keskimääräisellä asiakkaalla heräteostosten määrä korreloi kaupassa kuljetun matkan ja siellä vietetyn ajan kanssa. Jos käy harvoin Lidlissä, niin varmaan eksyy tavaroita katselemaan, joita siellä toki on jonkin verran. Makuasioita kuitenkin.
Tilille ei siis palaudu mitään. Hyviä alennuksia on sitten jos sattuu kohdalle osumaan tai viitsii suunnitella ostoksensa tarjousten mukaan. Mä tykkään prismassa ennemmin, tai S-marketilla ja tankata ABC-asemalla. Ei niitä rahoja tule kyllä käytettyä. Tilillä lojuvat pahan päivän varalle.
Kukin katsoo mikä itselle parhaiten sopii ja mistä pitää. Lidlillä on paikkansa ja asiakkaansa samoin kuin muilla. Tulee välillä citymarketillakin käytyä, mutta Lidlissä ei jotenkin osaa käydä. Ulkomailla kyllä tullut monesti Lidlissä käytyä.
Prisma tulee perheelle lopulta selvästi halvemmaksi kuin Lidl kun ruokakorin ero on noin pieni. Yksinasuvalle voi olla eri juttu. Kumpikin kauppa on aika vastenmielinen Cittareihin verrattuna, mutta köyhän täytyy käydä halvimmassa
Mä oon aina vihannut Cittareita. Liian kapeat käytävät ja liian vähän kassoja töissä.
Tuo parkkihalli löytyy kyllä Lidlin asiakkaillekin, kun valitsee liikkeen oikein.
En ole enää vuosiin käyttänyt palvelukassaa. Teen ip kassalla paljon nopeammi kuin normikassa.
Ei voi ostaa kepardia. Paitsi jos on tosi nopee.
Voi ostaa
Ei voi kyllä mun lähikaupoissa.
Cittarin ip -kassoilla on aina valvoja. Hän näppää myyntiluvan käden käänteessä.
Prismassa onnistuu myös.
Itse käyn yleensä vain lähi salessa. Mutta jos satun menemään isompaan kauppaan jossa on itsepalvelukassat. En käytä niitä ikinä. Koska ne vähentävät työpaikkoja.