Silmälasit ja laserleikkaukset

Tämä tekee yht’aikaa sekä surulliseksi että iloiseksi, joten valitkaa oma asenteenne.

Minä olen vähän höveli rahankäyttäjä ja oon tietyissä jutuissa suosinut samoja paikkoja aika kauan. Olen omistanut silmälasit 7-vuotiaasta asti ja olen aina tilannut lasit samasta paikasta säännöllisin väliajoin.

Nyt nämä uusimmat lasit ovat käyttäjän monipuolisuuden kautta menneet ns. *askaksi aika nopeasti ja päätin nyt ekaa kertaa elämässäni oikeasti kilpailuttaa tämänkin. Syy kilpailutukseen on, että rahatilanteeni suhteen minun on opittava hieman tarkemmaksi ja jatkossa en enää halua samanlaisia taloudellisia ylämäkiä kuin aikaisemmin.

Tämän vuoksi olen kiristänyt vähän ja tänään nyt menin siihen samaan paikkaan kilpailuttamaan lasit, jossa olen aina käynyt. Asiakkuutta takan käytännössä koko elämä ja kysyn, että paljonkos sellaiset uudet lasit nyt näillä minun ominaisuuksilla kustantaa. Myyjä kaivaa ison pinkan papereita eteeni ja näyttää, että samanlaiset linssit kuin nykyiset maksavat 467 € minun vahvuuksillani.

Totesin, että nyt on kyllä liian kalliit - tuohon hintaan ei kauppoja tule. Seuraavaksi alkoi kertoi kaikista tarjouksista, saat toiset kaupan päälle yms. ja voit myös vuokrata lasit. Hinta pomppasi 500 €:n ja toistin, että liian kallista edelleen. Sanoin, että haluan yhdet ja sellaiset, joihin minulla on varaa. Seuraava tarjous oli, että linssit 300 € ja kehykset siihen päälle sitten 150 €. Oma matikkani sanoo edelleen, että hinta matkaa koko ajan ylöspäin. Tässä kohtaa totesin, että nyt kyllä lähden toiseen liikkeeseen.

Ennen kuin poistuin kaupasta myyjä vielä huikkasi, että sehän oli siis 380 e molemmat siis linssit + kehykset eli ei erikseen tuota 500 €. Kun itsekin myyntityötä teen niin marssin sitten seuraavaan liikkeeseen ja esitin ns. specsit ja he heittivät heti tarjouksen 270 € ja toiset lasit kaupan päälle. Saas nähdä - kumpaan liikkeeseen lopulta menen ensi viikolla lasit ostamaan, mutta ainakin ymmärsin nopeasti, että tuo edellinen liike näköjään haluaa vanhoilta asiakkailta mahdollisimman korkean hinnan ja varmaan niille hintahaukoille olisi suoraan ollut tarjolla tuo alle 300.

Melkoinen on neuvotteluvara optikolla laseissa meinaan.

Mode-edit. Irrotettu 12 vastauksen kera hyvän tuulen ketjusta.

3 tykkäystä

Oletko miettinyt silmäleikkausta?
Ei tarvi enää laseja ja ei katoa kiekot pelissä.:stuck_out_tongue_winking_eye:

En mieti enkä ikinä aio miettiäkään. Lasit on osa mua ja sillä mennään loppuelämä. :slight_smile:

Kiitos, mutta ei kiitos :stuck_out_tongue:

Toisaalta never say never, mietin ehkä sitten, kun tulot on semmoisella tasolla, että oikeasti voi harkita. Nykytuloilla ei tarvi miettiä ihan hetkeen mitään silmäleikkauksia :wink:

Ja tosiaan onhan nää monta kertaa pelastanut mut :stuck_out_tongue: Turvavälinehän lasit on. :wink:

3 tykkäystä

Eiköhän silmäleikkauksiinkin saa ihan järkevän rahoituksen?
Meidänkin taloudessa tuota asiaa pohdittiin pitkään ja loppujen lopuksi käytiin molemmat.

1 tykkäys

Näillä tuloilla ei saa mitään rahoitusta mistään suunnasta yhtään mihinkään. Luota sanaani.

3 tykkäystä

Ite jouduin ekaa kertaa elämässäni hommaan lasit, kävin instrumentariumissa kysymässä… “Joo semmonen 500€ koko setti, varataanko aika?” Joo ei kiitos… Menin nissenille 250€ kahet lasit + lahjakortti kaverille. Ei paha, sisälsi kuitenki vakuutuksen + Blue Blockerin.

Mitä laserleikkaukseen tulee? Ehkä joskus :slight_smile:

1 tykkäys

Hiukan vaan uskoa omaan tekemiseen ja juttelemaan mukavia Pietilän Juhanille, kun Femtolasik on seuraavan kerran otteluisäntänä.:stuck_out_tongue_winking_eye:

1 tykkäys

Mun kohdalla ei ole kyseessä usko omaan tekemiseen vaan ihan realismi :wink: Palaan varmasti asiaan, kun tilanne paranee tältä osin :stuck_out_tongue: Usko ei ylitä tietoa / käsitystä omasta nykytilanteesta rahan suhteen ja mun kohdalla kannattaa nyt ihan ekana lähteä pienistä asioista liikkeelle. :stuck_out_tongue:

3 tykkäystä

Saa, saa. Dimitri ja Sergei järjestää rahoituksen, käy kyseleen paikallisen anniskeluliikkeen pimeimmästä nurkasta.

6 tykkäystä

Mutta vain tänään ja vain sinulle, ystävä.

Itse 5-vuotta sitten laser operoin silmäni. Mitkä on kokemuksenne tähän asti?

Mä menisin kyllä ammattilaiselle. Veditkö peilin kautta?

11 tykkäystä

Meira.
En tiedä onko kyseinen silmälääkäriasema suomessa.
Memira on oikea nimi.Sormi, väärä posti
Kännykällä nopeasti koittaessa korjata kaikki menee enemmän sekaisin.

Molemmat silmät operoitu 2012 Tampereella terveystalossa. Hintaa tuli 3500e, nykyään varmasti vieläkin halvempaa.

Paras sijoitus mitä olen ikinä tehnyt, en voi kun suositella.

5 tykkäystä

Tämä voisi olla oma viestini, vuosi vain 2010.
Parhaiten sijoitetut rahat heittämällä…

3 tykkäystä

Pimeänäkö heikkeni huomattavasti operaatio jälkeen.
Sinällään ei iso ongelma mutta huomioon otettava.
Edit
Johtuen että lähestyn 50- vuotta .

• virhe korjattiin siten, että oikea silmä näkee samalla lailla kun silmälaseilla ennen.
  • Vasen silmä vähemmän jotta ei tarvittais hankkia lukulaseja.
    Vahvuudet viimeiset 25 vuotta oli se samat +2,5.

Likinäöllä menty kohta 20 vuotta ja rontti miinuskakkoset on nyt alla. Nuorena aikuisena käytin paljon piilareita, mutta nykyään ei vaan jaksa vaivautua. Olkoon.

Kolmen vuoden välein suunnilleen ‘joutuu’ Instrussa käymään vaihdattamassa sangat ja linssit, kun näitä kahdet lasit yksien hinnalla juttuja tippuu postista. Onhan ne nykyään paljon halvempia kuin joskus ja muutenkin suhteessa kaikkeen varsin kohtuu hintaisia.

Kävitkö silmäsairaalassa?:blush:

Noinhan se menee, iän myötä silmälihakset eivät jaksa sopeuttaa silmälinssiä eri etäisyyksille. Niinpä toinen silmä sopeutetaan lähialueelle ja sen lihakset jaksavat tarketaa kuvan lähialueella ja toinen silmä toimii sitten tarkemmin kaukoalueella. Eli ihan oikein meni.

Onko teillä huurtumiseen mitään poppakonsteja?:sweat_smile: Fairy/ spray mitä käytetää jääkiekkokypärän visiiriin?:sweat_smile: