Lihashuolto – välineet ja tekniikat

Onko kokemuksia lihashuoltovasaroista?

Itse olen puntaroinut kannattaako maksaa useita satasia huippuluokan laitteesta kuten esim. Hypervoltista, vai saako paikat yhtä lailla auki “kiinankopioilla”.

Vs.

https://www.prisma.fi/fi/prisma/lihashuoltovasara-react

Akkukesto, melutaso ja kestävyys varmaankin isoimmat kriteerit sitten varsinaisen suorituskyvyn jälkeen. Ja sanottakoon nyt vielä, että eri foorumeilla on nostettu esille myös auton kiillotuskoneet, millä saa nähtävästi ajettua suunilleen saman asian :grin:

Itse olen tykännyt, vaikka vielä riittää opeteltavaa kipupisteista jne. Mulla on tämä Puuilon vasara, mikä ei ole hinnalla pilattu😄

https://www.puuilo.fi/Bergen-hierontavasara

2 tykkäystä

Äkkiseltään näyttää identtiseltä laitteelta kuin Prisman 2x kalliimpi.

Onko noista sit oikeesti hyötyä? Kokemuksia kellää? Itelläki ollu harkinnassa.

Kiitoksia infosta, kävin saman laitteen hakemassa! Puuilon Bergenissä nimittäin on 2500mAh akku, kun Prisman Reactissa on 1500mAh akku. Siinä ainakin selvä ero, 40€ halvemman hinnan lisäksi.

@Ruskeakastike testaan laitetta illemmalla kun akku on ladattu, täytyy joku pikatestikokemus tuosta sitten raapaista.

3 tykkäystä

Hyvin tuolla tärisee. En ainakaan ensipuraisulla löytänyt varsinaisesti kipupisteitä tai sellaista “makeaa kipua” mitä esim. hierojalla tulee, mutta en nyt ole ihan varma onko tuollaisella vasaralla tarkoituskaan sellaista tehdä.

Täytyisi vähän opiskella miten tuota tulisi käyttää oikeaoppisesti. Mutta tuohon 59€ hintaan kehtaan suositella. Ainakin reidet, pohkeet, rinta ja epäkkäät/niskan tuolla saa omatoimisesti täristettyä.

1 tykkäys

Ite mietin et voiko tolla hieroo jotenki väärin ja pahentaa vaa? @Vekki-Keke sulla heittää faktaa?

Jännä tuote siinä mielessä, että näitä ei ole tarjolla millään tunnetuilla merkillä tai valmistajalta. Teknisten ratkaisujen perusteella moni on kotoisin yhdeltä ja samalta pajalta.

Mutta kiinnostaisi tosiaan onko näistä jotain todellista apua, vai onko kyseessä yksi terveysalan huuhaatuote lisää, monen muun jatkoksi. Itsellä pakaran ja reisien alueen lihakset ovat jatkuva ongelma, joten kaikki toimivat ratkaisut tai apuvälineet asiaan ovat tervetulleita.

1 tykkäys

Itsellä hartiat ovat niin jumissa, että oikein kipeetä tekee ja kiva olisi muistaa tunne, kun veri virtaa aivoihin. E-tens-laitteeella koettanut niitä hoidella, mutta ei ole nekään juurikaan auttanut, mutta jos tällä pääsis paremmin avovaimon avustamana kipupisteisiin, niin kernaasti olisin 60€ sijoittamassa, taikka synttäritkin tulossa, niin voisi lahjaksi toivoa…

1 tykkäys

Hierontapallo, pitkä pehmeä rolleri, lyhyt kova rolleri, lyhyt kova pylpyrä rolleri ja pylpyräpintainen hierontakaulin. Tollasella kombolla saa kyllä hyvin pysymään pakaran ja reidet jossain kunnossa.

Kaverilla on tuollainen Hyperice ja kehu ainakin, että pitkillä vaellusreissuilla kova vehje, kun saa jalkapohjat auki päivän kävelyistä.

Itse olen käyttänyt sellaista kipukoukkua, kun hartiat on jumissa…tämä oli uusi tuttavuus.

Tuollaisella, lämmitettävällä kauratyynyllä, kepillä ja hierontapallolla on oma niskahartiaseutu pysynyt kunnossa.

Nämä vasarat ovat ilmeisesti kovakin juttu juuri nyt, mutta asiallista tietoa on hankalasti saatavilla.

Tässä videossa heppu vertaa todella kallista tuotetta vasaraan joka näyttää identtiseltä 59€ Puuilon kapineen kanssa. Tyypin johtopäätös on että maksimitehoa on hieman vähemmän, mutta muuten halpakin toimii. Jopa käytettävät hierontapäät ovat vaihdettavissa ristiin :thinking:

Hyperice Hypervolt vs cheaper aliexpress clone - is it worth it? - YouTube

Mulla on jokusen vuoden ollut käytössä Nero hierontakaari sekä Nero juoksija. Juoksijalla saa mukavasti pohkeet, sääreet ja reidet auki. Mukavasti uppoaa kalvoihin. Tuo perus hieronta kaari on sitten mitä mainioin kapistus hartioille/yläselälle. Myös kannikat saa sillä aika mukavasti hierottua

Mikäli nämä tuotteet ei ole tuttuja, niin suosittelen kyllä perehtymään. Kaiken tavaran ei tarvitse olla elektroniikkaa ja nämä ovat käytännössä loppuelämäksi hankittu. Ei hajoa eikä kulu loppuun. Lisäksi kotimainen tuote.

https://verkkokauppafinnwarma.fi/category/5/nero-hierontakaaret

2 tykkäystä

Tuotteet ovat hyvät. Mulla ollut molemmat myös muutaman vuoden. Valitettavasti se pitempi raksahti kahtia juuri tässä männä viikolla. Ei ollut käsittely kovin kummoista eli ei se ehkä loppuelämää kestä. Pienempi ehkä. Mutta kuten sanottu, niin voin lämpimästi suositella muuten kumpaakin tuotetta.

1 tykkäys

Siellä on murjottu kipupisteitä auki vähän tiukemmin. :wink:
Voihan noissa tietysti olla jokin oksakohta, joka pettää. Tuotteet on kyllä hyvät ja ei nuo lopulta ole hinnallakaan pilattu.

1 tykkäys

Palaan tähän mökkeilyn jälkeen vähän viiveellä.

Kyllä noi vasarat, kuten muutkin apuvälineet (pallot, rullat jne.) ovat ammyyilaisten toimesta ihan hyväksyttyjä siinä mielessä, että niitä suosivat/suottelevat. Ongelmaksi tulee se käyttötapa - eli se, että käyttääkö oikeaan indikaatioon oikein.

Lähtökohtaisesti kun ei tuota kipua vaan se rajoittuu ”makeaan kipuun” (jumit on aina arkoja ja siksi kivuttomuus voi olla hankala ohje) voi käyttää vapaasti. Nuo erilaiset päät on luotu yleisempään käsittelyyn, mutta myös sitten kipualueille tehokkaampaan käsittelyyn.

Toi Puu-ilon vasara menee itellä testiin. Haen sen alkuviikosta ja voi laittaa sitten palautetta tänne, kun olen jonkun aikaa käyttänyt.

4 tykkäystä

Oli pakko hakea ja kokeilla, kun kevät (etätyö) ja kesä (nukkumista mökkien huonoilla patjoilla) ovat aiheuttaneet jumituksia jalkoihin ja alaselkään. Nyt vehjettä on mahdollista kokeilla kun on ns. tilanne päällä.

Puuilolla on 30pv palautusoikeus, eli jos vehkeestä ei ole apua niin takaisin menee. Laite on muuten 99% varmuudella identtinen useamman muun merkin kanssa, joita myydään 2x-3x hintaan. Toki moottorissa ja akussa voi olla variaatioita jotka eivät näy päälle.

1 tykkäys

Mäkin hain jo tänään.

Tosiaan tuo 60e on ”naurettavan” halpa, yhden 90min hieronnan verran.

Kun tarkastelee eri aparaatteja, oninaisuudet on samanlkaltaisia ja niihin vaikea ottaa kantaa ennen käyttöä. Itsekkin tosiaan veikkaa, että sähkötekniset yms. asiat vaikuttaa enemmän mm. akun kestoon ja käyttöikään, kuin itse laiteominaosuuksiin.

1 tykkäys

Vuorokauden ollut käytössä. Muutamia huomioita.

Tuo Puuilon Bergen on käytännöllinen. Yhdellä latauksella pitkä toiminta aika, eilen ja tänään meillä on hieronut minä sekä daami ja vielä näyttää laite 80min käyttöaikaa.

Laite on simppeli käyttää, valitse hierontapään, laite päälle ja iskunopeus oman tuntemuksen mukaan.

Laite itsessään on tehokkaampi, kuin yksikään hierontavempain aiemmin: hierontamatot tai niskahierontavarret, kotikäytössä siis. Varsinkin, jos saa kumppanin auttamaa, voi itse vain maata ja nauttia.

En koe, että voimakkaisiin trigger-pisteisiin auttaa, siinä pallo on edelleen paras. Mutta vasaran iskut rentouttaa lihasrunkoa tehokkaasti neuraalisesti (hermosto) sekä mekaanisesti (lihasten oma aineenvaihdunta. Näin ongelma-alueilla on kotioloissa helppo pitää aineenvaihdunta käynnissä muutamia kertoja päivässä, jos tarpeen.

60e on naurettavan halpa - laitteessa vielä 12kk takuu. Vaikka hajoaisi heti takuun jälkeen, laite maksaa itsensä takuulla vuodessa takaisin - vertaa tosiaan vaikka hierontahintoihin. Toki manuaalinen hieronta on tehokkaampaa, mutta tällä saa tehtyä rentouttavan yleiskäsittelyn niin usein, kuin tarve. Ja on helppoa: menee samalla, kun katselee televisiota.

Hakekaa pois, varsinkin aktiiviliikkujat - hyvä väline palautumisen tehostamiseen.

4 tykkäystä