Ruutu.fi-materiaalin lataaminen jälkipolvien nähtäväksi?

En löytänyt parempaa ketjua, joten kysyn täällä:

Jos haluaa laittaa Youtubeen jääkiekkoaiheisia videoita, saako suoraan Ruudusta tallennetun pätkän ladata kaikkien nähtäville? Kyllähän niitä sinne porukka paljon lataa, mutta mitää siinä tulee ottaa huomioon?

Ajattelin yksittäisiä hienoja maaleja ja tilanteita laittaa Tuben Youhun, koska niitä on aina jälkikäteen hienoa katsella ja muistella. Kuka muistaisi ilman muutamaa legendaarista videota Janne Ojasen aloituskikan tai Tomi Pekkalan kirvesiskun?

2 tykkäystä

Mä otan tämän omaksi ketjukseen, koska tämä on keskustelun ja selvittämisen paikka. Olen pohtinut samaa. Kun Liiga siirtyy Telialle, ei ole mitään takeita siitä, että Nelonen pitää saatavana kaikkea tai ylipäätään mitään videomateriaalia tämän dynastiamme aikakaudelta. On monta ikimuistoista juttua, jotka uhkaavat hävitä bittiavaruuteen ja muutaman vuoden kuluttua harmitellaan.

Varmaa vastausta kysymykseesi minulla ei ole. Sitaattioikeuteen voi ainakin yrittää vedota, mutta kestääkö argumentti? Se pitäisi mitata oikeudessa ennen kuin voisimme vastata varmuudella. Sanon kuitenkin ettei Nelonen “varmasti” ala mihinkään toimenpiteisiin, jos sinne lataa vaikka viime kaudelta klippejä.

Lainoppineempien kommentit tervetulleita. Ja myös havainnot siitä, mitä Youtubesta puuttuu,

1 tykkäys