Santtu Silvennoinen, erikoistoimittaja

Kiitos @Rantt3 ja @peterra! Hyppään teidän bandwagoniin ja pidättäydyn Iltalehden sivustosta ja painetusta sanasta jatkossa täysin. Odotan jo innolla lakon vaikutusta vireystilaani. :+1:

5 tykkäystä

Mistä nuo nimet pulpahti?

Ilmeisesti lausui nuo ääneen. Ja lainasin suoraan tekstin mediasta

Sitä minäkin mietin, että mistä tuo ne keksi :smiley:

Stögö majun valmentajana. Luomupellaajat

6 tykkäystä

Olikos tämä jo jossain. Ja Santtu varoitus.

Oma arvostus Jorea kohtaan nousi kun puolusti valmentajia U20 fiaskossa. Tämä on aika rimanalitus.

Jumaliste Santtu. Yritä edes. Aivan nolla. Juttu ja kirjoittaja.

1 tykkäys

Referaattia tarjolla? Klikkiä en Santulle anna…

2 tykkäystä

Ei tiennyt mitä sanoa ja ääni kuulemma värähti. Kyynelehtivä toimittaja uskoi nähneensä kosteutta Marjamäen silmäkulmassa. Otsikko täysin tökerö. Referaatissa hieman omia mausteita.
Marjamäki on ylpeä joukkueestaan.

4 tykkäystä

Joo, määkin tulkitsin että Late ylpeä jengistä ja yhteisestä matkasta. Meni hänellä tunteisiin. Santtu tulkinnut neuvottomuudeksi.

1 tykkäys

Santtu saa kritiikkiä:

https://www.aamulehti.fi/urheilu/valmentaja-tuohtui-iltalehden-uutisoinnista-en-todellakaan-pese-kasiani-nezirin-ongelmista-200218863/

–Minua ärsyttää valtavasti, että moni lukee nyt tuon jutun, ja pitää sitä jonain totuutena. Vastasin toimittajan esittämiin kärkkäisiin kysymyksiin, mutta en millään tavalla syyllistänyt Nooralottaa, saati pessyt omia käsiäni asiassa. Sen väittäminen on melkein kunnianloukkaus.

Ihamäki ei kiistä sanoneensa tekstissä mainittuja lauseita, mutta ne olivat hänen mukaansa otettu pois kontekstista.

– Pahaltahan tämä tuntuu. Minä en voi vaikuttaa siihen, millaisen ympäristön toimittaja lauseilleni rakentaa. Tuossa jutussa se oli ihan puhdasta paskaa. Nyt olen huolissani, mitä tästä voi seurata.

Ihamäki ei ole puhunut jutun julkistamisen jälkeen Nezirin kanssa. Hän on lähettänyt valmennettavalleen viestejä, mutta vastauksia niihin ei ollut vielä maanantai-iltapäivään mennessä tullut.

– Kerroin hänelle lähinnä sen, että juttu antaa täysin väärän kuvan kaikesta. Toivon todella, ettei Nooralotta usko sekuntiakaan, että minä olisin tarkoittanut asioita sillä tyylillä, miten ne oli tekstissä ilmaistu.

1 tykkäys

Kävi kyllä juuri tämä homma mielessä kun luin jutun ja huomasi että on Santun kirjoitus, että mahtaako asiat olla ihan näin. Ei kukaan noin rajua kritiikkiä julkisuudessa antaisi yhtäkkiä tuosta vaan, varsinkin kun tason lasku on vasta uusi asia ja voi jo piankin korjautua.

Taitaa taas olla se kuuluisa “näkökulma”, millä Santtu juttujensa paskuuden oikeuttaa, eikä sille kukaan voi mitään. Saisi joutua johonkin vastuuseen noista kirjoituksistaan.

3 tykkäystä

Laitetaas tähän vielä copy-pastena se alkuperänen Santun juttu niin ei tartte muiden antaa sille klikkauksia.

Nooralotta Neziri huonossa kunnossa - valmentajalta suorat sanat taustoista

Maanantai 19.6.2017 klo 10.34

Nooralotta Nezirin heikko vire hämmästyttää. Henkilökohtainen valmentaja Jussi Ihamäki pesee kätensä aitajuoksijan ongelmista.

Vuosi sitten Kuortaneen eliittikisoissa Nooralotta Neziri juoksi 100 metrin aidoissa Suomen ennätyksen 12,81. Ura oli jyrkässä nousukiidossa.

Lauantaina porilainen palasi Kuortaneelle, mutta nousukiidosta ei ole enää kuin muisto. Kellot pysähtyivät aikaan 13,53.

Kisajärjestäjien sähläys lähdössä johti uusintastartteihin. Lisäksi aitureilla oli vastatuulta. Ne selittävät pienen osan vaisusta tuloksesta, mutta eivät muuta kokonaiskuvaa. Parhaimmillaan 13,41 tänä suvena juossut nainen on huonossa kunnossa.

Henkilökohtainen valmentaja Jussi Ihamäki pesee kätensä.

– En mä usko, että mä oon valmentajana vuodessa heikentynyt niin paljon, että mä en yhtäkkiä osaa valmentaa. Ei se niin mee. Jokin syy siinä taustalla on. Pieniä asioita, mitä on ollut koko ajan, Ihamäki lataa.

Valveutuneiden arvioiden mukaan 24-vuotias urheilija ei ole treenannut ja elänyt niin kurinalaisesti kuin absoluuttisella huipulla pitäisi.

– On ollut pieniä vaikeuksia. Se on selkeää, jos se juoksee hitaammin kuin viime vuonna, niin onhan siellä taustalla jotain.

Onko Nezirin treeniasenne kunnossa?

– Noh, hän tietää paremmin. Voisi hän vaatia vähän enemmän itseltään. Minäkin voisin valmentajana vaatia itseltäni enemmän, Ihamäki vastaa.

Iltalehti uutisoi viime viikolla, että Neziri on mennyt kihloihin. Elämäntilanteen muutos on aina haaste huippu-urheilijoille.

– Sitä voi spekuloida. Hän voi itse sanoa, onko se vaikuttanut vai ei. Kun katsoo tuloksia, niin ei tässä kauhean iloisella mielellä olla.

Voimatreeniongelma?

Neziri lisäsi talven perustreenikaudella voimaharjoittelua.

Voimaharjoittelun lisäyksen ja sopivan ravinnon tasapaino on haastava juttu. On osattava laatia oikeanlainen lautasmalli, jotta ravinto menee lihakseen ja rasvaa kertyisi mahdollisimman vähän.

Ihamäki ei ota kantaa Nezirin voimaharjoittelun onnistumiseen. Hän puhuu yleisemmällä tasolla.

– Ne urheilijani, jotka ovat olleet terveinä ja ovat treenanneet niin kuin on sovittu, niillä se näkyy tuloksissa. Mulla on kaksi urheilijaa, joilla on vaikeuksia, niillä ei kulje niin hyvin. Ja sitten kaksi, jolla kaikki treenit ovat sujuneet hyvin, niin niillä kulkee.

“En mä nyt”

Neziri kuvaili viime tiistaina Turussa, että juoksu pysähtyy kuin seinään kuudennen aidan jälkeen. Sama tapahtui lauantaina Kuortaneella.

– Se tekee ihan omia liikkeitä juoksun keskivaiheilla, mitä mä en oo opettanut, valmentaja toteaa.

Oletko huolestunut?

– Urheilija saa sen, mitä ansaitsee, Ihamäki vastaa ja jatkaa.

– Kun Vaasan maajoukkueiden kisan jälkeen päästäisiin kaksi viikkoa treenaamaan, Joensuun eliittikisoissa 12. heinäkuuta voisi odottaa jonkinlaista tulosta.

Neziri ei lauantaina saapunut pyynnöistä huolimatta edes eliittikisojen tv-kumppanin Ylen haastatteluun. Kun Iltalehti tavoitti naisen Kuortaneen stadionilta ja esitti kaksi kysymystä sisältäneen haastattelupyynnön, vastaus oli selkeä:

– En mä nyt.

Kiinnostais tietää mitä ja kenen noi valveutuneet arviot on joihin Santtu viittaa. Mies kun ei ole varsinaisesti tunnettu luotettavista lähteistään, mutta niitä lainataan silti surutta kun päätoimittaja ei edellytä ammattitaitoista lähestymistä kirjoittamiseen. Kesämökin paskahuussin astiasta Santtu ne varmaan on taas kaivanut.

4 tykkäystä

Nyt lataa Suomen politiikan Mr. Nice Guy harvinaisen suoran kommentin.

48 tykkäystä

Haha! Myös Iltalehden kommentissa joku uteli onko Solmu Salminen joku yleinen nimimerkki Iltalehden työharjoittelijoilla.

14 tykkäystä

Kukapa Santtua puilustaisikaan, jos ei…

1 tykkäys

Bongasinpa tuosta kommenttivirrasta Sonta-Santun parodiatilin, pitää pitää silmällä, sisältö takuulla laadukkaampaa kuin alkuperäisellä:

https://twitter.com/klikkisanttu

5 tykkäystä

Tämä on kyllä surkuhupaisaa. Valitettavasti nykyään luulen, että Silvennoinen ja Salminen ovat oikeasti ylpeitä jutuistaan. En minä ikinä lähtisi Silvennoisen töitä puolustamaan, edes työkaverina. “Siviilissä hyvä äijä” voisin korkeintaan todeta, jos olisin sitä mieltä. Tuntuu, että osa urheilutoimittajista pitää negatiivisuutta hyvän journalismin osatekijänä.

1 tykkäys

No varmaan osansa tuosta kuuluu kyllä lukijakunnallekin. Aika paljon tuntuu tässä maassa tuulipukuja kiinnostavan se miten joku on yrittänyt ja sössinyt, varsinkin urheilun saralla. Tuntuu, ettei tässä maassa oikein saisi yrittää saati onnistua ettei olisi kusipää. Tuolle pohjalle noita juttuja kirjoitetaan. Tai ainakin minusta tuntuu siltä.

1 tykkäys

Joo, tavallaan mielipiteeni on hölmö. Olen silti sitä mieltä, ettei klikit tai pelkkä myynti ole hyvän journalismin peruste. Mutta toki se Iltalehdelle riittää, eikä siinä mitään.