Muuten samaa mieltä, mutta mitäs vikaa tuossa Konnan jutun otsikossa on. Vastaa jutun sisältöä ja asiallinen.
Kaikkihan varmaan tietävät, että toimittaja saattaa tehdä itse ehdotuksen otsikoksi, mutta varsin usein lopputuloksen takana on uutisdeskin klikkaustenoptimoija.
Varmaan täs on kyseessä se, että käydäänkö joka pelissä kyseleen kupin otosta, vai ajatellaanko että mies on kertonut asiansa ja koittaa joka päivä olla ilman. Voisihan sitä vaikka paikallisfinaaleissakin ennen joka peliä Santtu käydä kyselemässä: onko korkki pysynyt kiinni? Mites Levi-hommat… Julkista yritystä nöyryyttää toista, mutta kaikki onneksi tietävätkin, että Santtu on täysi pelle.
Onhan se jotenkin surullista, että Santtu ei ehtinyt siihen junaan kun tämä Kontiola-juttu oli kaikilla muilla toimittajilla ajankohtaisjuttuna, vaan oli jotain muuta tekemistä silloin. Nyt kun vihdoin pääsi taas paikan päälle tekemään sen kymmenen erillistä paikallispelijuttuaan (joista kahdeksan jollain lailla Tapparaa piikittelemään pyrkivä), niin se on pakko nostaa Kontiolakin taas mukaan, koska hänkin haluaa saada oman osansa kakusta. Se kakku vaan leivottiin jo kuukausia sitten ja on vähän pilaantunut jo.
No juurikin tämä. Tälläi toipuvan alkoholistin silmin koen myötätuntoa Konnaa kohtaan, kun joutuu jatkuvasti puimaan julkisesti vanhoja hölmöilyjään. Rehellisyys, avoimuus ja menneisyyden käsittely ovat keskeinen osa toipumisprosessia, mutta ei asioita mitä on tarvetta puida julkisuudessa sen enempää (mikäli ei itse niin halua). Konnan julkisen profiilin myötä on ihan ymmärrettävää, että on asian tiimoilta tehnyt kerran julkisen ulostulon, kertonut olevansa anteeksipyynnön velkaa Ilvekselle/joukkuekavereilleen jne, mutta samojen asioiden julkinen läpikäyminen kuukaudesta toiseen tuskin auttaa mitään. Ja mitään varsinaisesti uuttahan tuo Santun juttu ei tarjonnut, ainoastaan vanhan toistoa, joten eipä sillä mitään uutisarvoakaan ole.
Konna taatusti meni ennen kautensa alkua tuonne Huomenta Suomi-ohjelmaankin puhumaan päihdeongelmastaan ja sen hoitamisesta, koska ei halunnut että sitä enää kauden aikana vatvottaisiin, vaan keskityttäisiin urheilupuolen juttuihin. Ala-arvoista kaivella edelleen kipeää aihetta klikkien toivossa, vaikka kaikki sanottava aiheesta on jo sanottu.
Ei kai toimittajalla ei ole ajatuksena luoda Konnaan voittamisen pelkoa. Siinä vaiheessa kun poika kannetaan pukuhuoneeseen ja sampajat kaivetaan kylmästä alkaa kaamea kyttäys, että ottaako se Konna huikkaa vaiko eikö.
Ei se ole välttämättä ihan helppo tilanne vaikka ammattilaisorganisaatiossa osataan antaa kaikki tuki. Toivottavasti toimittaja tajuaa, että kyseessä on jääkiekkoa suuremmasta asiasta.
Santtu ottanut Ilvesfoorumin hassuttelut tosissaan ja soittanut Arttu Ruotsalaisen agentille
“Tampereella on reilun viikon kiertänyt niin sanottu ”varma tieto”, että Ilves vahvistuu loppukaudeksi 2023–24 huippusentteri Arttu Ruotsalaisella, 26.”
Parantainen itse myöntää tönäisseensä Iivoa (eikä toisinpäin), mutta erikoistoimittajalla on erikoistoimittajan totuudet.
Parantaisen versio maalialueen tilanteesta on seuraavanlainen:
– Iivo makasi maassa, kun tulin maaliin. Kumarruin ja avasin siteen. Iivo oli tosi aggressiivinen ja lähti kävelemään uhkaavasti minua kohti. Olin ihan hapoilla, pelästyin tilannetta ja työnsin Iivon pois, hän sanoo.
Ylen Aamu-TV:ssä oli videon pätkä tapahtuneesta näyttää taas siltä, ettei erikoistoimittelija Silvennoisen touhut taaskaan kestä päivän valoa.
14 tykkäystä
ProTappara
(”Joskus kannattaisi olla hiljaa.”)
936
Onhan tämä tosi erikoinen case. Iltalehden sivuilla olevaa alkuperäistä juttua on päivitetty ”kauttaaltaan” sitä mukaa kun uutta tietoa on tullut, mutta kyllä tuo Niskasen touhu tässä näyttää minun silmääni erikoisemmalta kuin Silvennoisen.
Tästä jutusta löytyy video kamppailusta ladulla sekä maalialueen tapahtumista.
Laittakaa päivä 28.4.2024 ylös. Tappara voittaa mestaruuden. Se on myös päivä, kun Santtu Silvennoinen ei enää koe tarvetta koskaan kirjoittaa, kuuluvatko TBK:n mestaruudet laskuihin vai ei. Se on nimittäin niin, että laski niitä tai ei, niin Tapparalla on niitä enemmän kuin Ilveksellä.