Ilveksellä on 39 mitalia (16-9-14) ja Tappara-logolla niitä on kerättynä 37 (17-13-7), mun laskujen mukaan.
TBK-logolla kerätty tietysti 8 mitalia päälle (3-0-5), joista en tietysti myöskään luovu.
Ilveksellä on 39 mitalia (16-9-14) ja Tappara-logolla niitä on kerättynä 37 (17-13-7), mun laskujen mukaan.
TBK-logolla kerätty tietysti 8 mitalia päälle (3-0-5), joista en tietysti myöskään luovu.
No siitä voisi Santtu alkaa sitten veistelemään uutta propaganda artikkelia
On uutisessa joitain kommentteja yleisurheiluun liittyen…
Ilveksen miesten jääkiekkojoukkueen innokas kannattaja Reetta Hurske pettyi taas.
Santtu taas erikoistoimittelee jotain ihme näkökulmaa. Ilmeisesti väärä ehdokas voitti ja nyt haetaan sitten kritisoitavaa.
Minun mielestäni kirjoitus oli itse asiassa hyvä ja aiheellinen. Stubbin käyttäyminen on kieltämättä ollut hieman poikkeavaa ja voidaan perustellusti mielestäni esittää näkökulma, että menettely ei ole ollut erityisen “presidentillistä”.
En itse tehnyt tuosta kirjoituksesta sitä päätelmää, että Santun mielestä väärä ehdokas olisi voittanut. Sen sijaan varovaisesti uskallan veikata, että sinun mielestäsi oikea ehdokas voitti, eikä siinä tietenkään mitään. Voin toki olla väärässäkin.
Yritän sanoa tämän kieli keskellä suuta mitenkään sinun kommenttiasi aiheesta väheksymättä.
Olen kyllästynyt tähän nykyajan keltaiseen mediaan. Meillä on näitä instituutioita, joissa on joku standardi, millainen pitää olla. Onko Stubb käyttäytynyt epäasiallisesti? Jos meidän presidentti-instituutio hajoaa samalla tavalla kuin pääministeri-instituutio hajosi Mariniin siihen, että Stubb ei ole Niinistö, niin voi kyynel.
Minunkin mielestäni oikea ehdokas voitti. Jokainen ihminen tekee pestistään itsensä näköisen. Ihmisten jatkuva vertaaminen edeltäjiin - luulisi urheiluihmisten tämän tietävän - on sitä vihoviimeistä touhua. Jokainen ihminen kasvaa pestiin omalla tavallaan ja Stubb käyttäytyy presidenttinä kuten Stubb käyttäytyy presidenttinä. Se on täysin epäreilu vertaus, jos hänen pitää olla Niinistö.
Todennäköisesti maailman kovakuntoisin presidentti tykkää urheilusta ja seuraa urheilua. Miksi tosiaan pitäisi mennä edeltäjän tekemällä tavalla.
Sitä mieltä voi ihan hyvin perustellusti olla, että Stubbin olympialaisiin liittyvässä toiminnassa ei ole mitään kritisoitavaa. Itse en ole sitä mieltä, mutta joku muu on.
Erikoisena sen sijaan pidän sellaista näkökulmaa, että Santun kirjoituksessa tai sen julkaisussa olisi sinänsä jotakin ongelmaa - muuta kuin siis se, että välttämättä ei ole Stubbin menettelystä samaa mieltä. Tulkitsin, että Torma teki näin. Sinusta en ole ihan varma, joten menen sillä, ettet sinänsä Santun tekstiä kritisoinut jotenkin aiheettomana tai “erikoistoimitteluna”.
Santtu toki saa kirjoitella Iltalehteen omasta näkökulmastaan ja lähtökohdistaan. En sinänsä pidä tuon julkaisua kovin kummoisena. Sisällöstä olen toki Santun kanssa eri mieltä, mutta sehän ei ole mitään uutta
Eihän tuossa toimittelijan tekstissä ollut mitään pointtia saati oivaltavaa. Kuka tahansa yläasteikäinen ja siitä ylöspäin voi spekuloida presidentin motiiveilla. Jos pointti on se, että hyväntuulisuus ja lähestyttävyys tekevät ei-raskaan-sarjan poliitikon (=yhteisten asioiden hoitajan), niin pointti on aika paska.
Silvennoinen on tietoisesti ja erottautumismielessä valinnut selkeästi tavanomaisesta urheilutoimittajan näkökulmasta poikkeavan lähestymisen. Hänellä oli urheilukolumniin varsin yhteiskunnallinen sisältö jo edellispäivän tekstissään. Pitäisin ihan keskeisenä syynä sitä, että suomalaisten urheilijoiden menestys on ollut traagista eikä siitä ole sopivaa kirjoittaa - ihan vielä, joten mennään muilla kärjillä. Ohessa näkemystä Pariisin ja Ranskan olemukseen. Selvästi ensisijainen tarkoitus on olla poleeminen ja kärkevä.
Aika harvoin on - tai oikeastaan ei koskaan ole - kansainvälisiä jättiluokan urheilukisoja, joihin ei liity enemmän tai vähemmän jonkinlaista yhteiskunnallista ja poliittista uutisointia ja keskustelua. Juuri pelatuissa jalkapallon EM-kisoissa tästä huolen piti ihan urheilijat itse - ja hieman ironisesti vieläpä ranskalaiset urheilijat, Kylian Mbappe etunenässä.
En siis sano tätä sillä, että olisit mitään muuta väittänytkään. Ja onhan tuo Santun tekstin sävy…noh, sinähän sen ihan hyvin muotoilit:
Presidentin motiiveista ei ole tietoa, mutta Santun motiivin voin arvata.
Jätin jutun lukematta, mutta mielestäni on hienoa, jos presidentti elää myötä urheilijoiden elämässä.
Olipahan kaukaa haettu juttu Silvennoiselta. Kuinkahan kauan mies on kytänny ja miettiny, mistä pääsis presidenttiä kritisoimaan ja se, mitä vihdoin löysi, oli tämmönen. Eipä häävi esitys toimittajalta tämäkään.
Jos puhutaan tämän ketjun päähenkilöstä, niin odotan edelleen faktantarkistusta Tapparan mestaruuksien määrästä. Ei oo kuulunut mitään. Jos Santulle jotain suo, niin matematiikkaa hänkin osaa. Ja osaa myös hiljentyä, kun juttu on lopullisesti menettänyt siipensä.
Presidentti toimii omalla tavallaan ja hienosti.
Erikoissanttu jutussaan tahtomatta roustaa kolleegansa jotka hakee tyhmiä klikkiotsikkoja
” Suomalaisurheilija kärsi karun tappion – Alexander Stubb meni apuun.
Presidenttipari ilmestyi yllättäen paikalle.
Stubb teki paljastuksen Wilma Murrosta.
Yksi esitys herkisti Alexander Stubbin Pariisin avajaisissa.
Alexander Stubb kertoi melkoisen tarinan.
Siinä muutamia Iltalehden verkkosivujen otsikoita viime päiviltä.”
Santun juttujen taso laskee laskemistaan - ikävä kyllä. Ikään kuin tiettyjen toimittajien juttujen otsikot olisivat niitä tärkeimpiä asioita, joita nostaa agendalle.
Joku totesi, että paskasta ei saa konvehtia, mutta Silvennoinen koittaa tehdä konvehtista paskaa. On tämäkin yksi journalismin muoto, jossa koitetaan tyhjästä loihtia raflaavia “näkökulmia”, että saataisiin mahdollisimman paljon somekeskustelua ja pöyristymisiä.
(Ei tarvi klikata kumpaakaan linkkiä, toinen on Santun, missä ei mitään erikoista, toinen joku mikäsattuulinkki, mistä oon lainannu olennaisen.)
Santtu on kirjoittanu Ella Junnilan haastattelusta tämmöisen jutun:
Ei tossa jutussa mitään ihmeempää.
Toisessa jutussa samat Ellan kommentit, mutta vähä muutakin:
Junnila antoi myös tylyä palautetta Iltalehden toimittajalle Santtu Silvennoiselle
-Kuulepas Santtu. Sä ole kirjoittanut musta niin paljon pahaa, että mä en halua vastata sulle. Mä ymmärrän, että sä teet työtäsi, mutta sä olet ihan hirveästi kirjoittanut musta pahaa, Junnila täräytti
-Sä ole kirjoittanut musta kolme vuotta kaikkea ikävää ja haukkunut mun valmentajan, että se on tehnyt musta todella huonon urheilijan. Näin ollen mä pyydä, että sä et kysy multa mitään. Kiitos, Junnila jatkoi, kun Silvennoinen tiedusteli tuohtumisen syytä.