Satunnaiset ihmettelyt Discoursesta

Minun näppäilyvirhe, kun olin kirjoittamassa viestiä ketjuun. Tuo moden jakoavainvalikko teki tepposet pädillä ja näemmä sopiva sivuosuma susikädellä arkistoi ja lukitsi ketjun suoraan.

Käsi pystyyn virheen merkiksi. Ei tule toistumaan.

Nyt muutaman kuukauden käytön jälkeen täytyy ihmetellä, että miksi tähän Discourseen ei siirrytty jo aiemmin.:open_mouth:
Muutamalla muulla forumilla tulee poikkeiltua säännöllisen epäsäännöllisesti ja ne näyttävät nykyään varsin antiikkisilta ja tuntuvat kankeilta.
Lisäksi ihmetystä aiheuttaa ettei muita forumeita tehdä näin hienolle pohjalle…Kiitos puuhamiehille!:clap::clap:

4 tykkäystä

Tää Discourse on todella sekavan oloinen ja olin alkuu, että tää oli ihan peestä kun siirryttiin tähän, mutta nykyään kyllä kanssa pakko myöntää, että aivan huikea pohja foorumille. :slight_smile:

Varmaa samoja tuntemuksia monella ja sen takia moni sivusto ei uskalla tähän siirtyä.

7 tykkäystä

Samat fiilikset oli alkuun mutta nyt takki käännetty totaalisesti.

2 tykkäystä

Semmonen kysymys, mikä voi olla vähäpätöinen, mutta jos jotain on tehtävissä, niin kysytään. Välillä kun kännykällä klikkailen viestiketjuja ja yhtäkkiä tulee mieleen, mikä tämän ketjun otsikko olikaan, en sitä mistään näe. Pitkistä viestiketjuista on melkonen palaaminen ylös tarkistamaan. Tietokoneella näkyy kyllä otsikko sinisessä yläpalkissa. Onkohan mobiilinäkymään mahdollista saada samaan tyyliin ketjun otsikkoa näkymään? Ei siis mikään maailman tärkein asia, mutta kysynpä kuitenkin.

Edit. Tiedän pääseväni tuosta sinisestä painikkeesta suoraan ylös ja taas uudestaan alas, mutta kun haluaisi nähdä otsikon ilman yhtään klikkausta…

1 tykkäys

Tuota sattuu tosiaan itselläkin sillon tällön, etenkin jos ketjussa on vähän offtopikkia. Syy miksi ketjun nimeä ei näy on tietysti tilanpuute. Vaikka logo olisi pelkkä Tapparan logo niin silti tilaa on vähän tekstille sen vieressä. Mobiilissa myös pienten nappuloiden klikkaaminen on hankalampaa joten iso logo on parempi.

Itse olen kiertänyt ongelmaa sillä että kelaan hieman sivua ylöspäin että saan selaimen osoitepalkin näkyviin ja painan sitä niin osoitteesta voi päätellä sivun sisällön. Ei missään tapauksessa ideaalinen ratkaisu tietenkään.

1 tykkäys

Tässä on pyritty säästämään pystysuuntaista tilaa pienellä näytöllä. Mutta pointti on varsin hyvä ja tosi. Varsinkin näin playoffien aikaan ketjujen sisällöt sivuavat vahvasti toisiaan ja välillä pitää tosiaan luntata missä ketjussa sitä ollaankaan.

Itse olen oppinut kurkkaamaan selaimen osoiteriviä, sillä URL sisältää otsikon selkokielisenä.

Kyseessä on isohko UI muutos, jota pitänee ehdottaa Discourse projektille. Version 1.6 kehitys alkoi juuri ja se ilmestyy ennen kautta 16-17. Täytyy muutenkin järjestää pienet kesätalkoot ja miettiä mitä voidaan parantaa tänä keväänä opitun pohjalta. Ainakin aluejakomuutokset ovat tapetilla.

2 tykkäystä

@Ljpp Aiheuttaako ketjun ensimmäinen viestin poisto tarkoituksella koko ketjun häviämisen vaikka alapuolella on toinen viesti?

Poistin yhdestä osto-ilmoituksesta ketjun alkuun jääneen Sapluuna-viestin ja koko osto-ketju hävisi… Sapluuna-viestin alapuolella oli varsinainen osto-ilmoitus.

Enpäs ole koskaan kokeillut - näin toki voi olla. Poista joku testialueen ketju (älä suotta perusta uutta) ja katso mitä tapahtuu.

Kokeilin testialueella ja mielestäni häviää koko ketju?

Kokeilin vielä kerran ja hävisi koko testiketju, vaikka alapuolella viestejä.

Edit. Sain kyllä palautettua poistetun viestiketjun pienen haun jälkeen.

Olen yrittänyt löytää keinoa siihen ettei noita lippujen osto- tai myynti-ilmoituksia ilmaantuisi luettavakseni. En ole löytänyt, onko sellaista?

Löysin ratkaisun, vaimensin asetuksista alueen Tori.

Joko:

• Odotat (korkeintaan) pari viikkoa ja pelit loppuvat → ei lipunmyyntiä tai ostoa.
  • Hiljennät alueen Tori Tori - Tappara.co (katse oikealle ylös)

Toisinaan, kun käy korjaamassa kirjoitusvirheen viestistään viestiin ei tule oranssin kynän symbolia ilmineeraamaan, että viestiä on muokattu. Mikä määrittelee sen, että ilmestyykö oranssi kynä? Onko siinä jokin aikaraja tai, että joku on ehtinyt lukea viestin?

Lisäksi olen huomannut, että, kun viestiä muokkaa, se toisinaan pompsahtaa ketjulistauksen kärkeen.Testimielessä muokkasin vanhempaa viestiä, mutta viesti ei pompsahtanut etusivulle. Onko tässä jokin aikaraja?

Tuohon ensimmäiseen: Viestin editointiin on tosiaan “grace perioid”, jonka pituutta en ulkoa muista. Jokunen minuutti. Taisi olla niin, että ainakin sähköposti-ilmoitus viestistä lähtee vasta tuon armonajan jälkeen, eli kirjoittajalla on aikaa tehdä nopeat korjaukset tarpeen niin vaatiessa.

Jälkimmäiseen en ole (vielä) perehtynyt.

Siitä tietää lukevansa liikaa Tappara-palstaa, kun lukee Iltasanomia ja maalaa tekstipätkän ja odottaa Vastaa-laatikon avautuvan.

10 tykkäystä

Musta tuntuu, että toisinaan, kun napautan jonkun viestin “Vastaa-nappia” viitatakseni kyseiseen viestiin, foorumi jollain tapaa unohtaa sen ja vastaus tulee palstalle vastauksena ilman mitään viittausta mihinkään viestiin. Voiko pitää paikkansa tai onko muut huomanneet samaa?

3 tykkäystä

Olen huomannut saman, tosin mielestäni se on itselleni tapahtunut silloin kun oma viestini tulee heti sen perään johon vastaan. Jos väliin on ehtinyt yksikin muu viesti, tulee viittaus normaalisti.

Edit: ja tässä muuten tapahtui juuri tuo sama: vastasin Kilon viestiin, mutta ei se näy mitenkään.

2 tykkäystä

@Kilo & @Esteri
Sama huomio tehty.

1 tykkäys

Se menee juurikin näin. Käsittääkseni kyseessä on ominaisuus. Ilmeisesti on ajateltu että jos viesti on heti perässä ei tarvi näyttää mihin vastataan. Onhan tuossa sinänsä logiikkaa mutta toisaalta vähän erikoinen.

1 tykkäys

Muistelen myös että tästä oli puhetta jo alkuvuodesta ja se todettiin ominaisuudeksi. Pikkujuttuhan tuo on, mutta mielestäni se on hölmö ominaisuus. Vaikka ite oon tiedostanut sen jo kuukausia, vieläkin usein hetken ihmettelen että “mikäs tän viestin pointti oli?” ennen kuin välähtää että se on vastaus edelliseen. Eli ei tunnu ainakaan mulle jotenkin luonnolliselta jutulta kun vieläkin särähtää silmiin.

Tuo kyllä onkin sitten ainoa negapuolen huomio Discoursesta. Ihmetyttää miksei ole suositumpi. Ainakin meidän palstan tarkoitukseen soveltuu todella hyvin. Pienen alkukankeuden jälkeen todella selkeä ja helppokäyttöinen, mutta samalla todella “joustava” eli ominaisuuksia - ja käteviä sellaisia löytyy pilvin pimein. Tykkään!

3 tykkäystä