Satunnaiset ihmettelyt Discoursesta

Olen lähes varma että tuo ei mene joka kerta samalla lailla?
Mielestäni joskus tulee kenelle vastataan ja joskus taas ei?

Itse en ole ainakaan koskaan huomannut että se olisi mennyt väärin, on siinä mielestäni logiikka.

Tuohan olisi varmaan mahdollista pienellä modauksella laittaa näkymään myös peräkkäisiin vastauksiin mutta itse olen jo tuohon ainakin tottunut. Modaukset kannattaa muutenkin pitää mahdollisimman pieninä ylläpidettävyyden ja päivitysten takia.

Tarkkaillas tilannetta!:wink:

Tästähän voi/voisi yrittää tehdä vaatimuksen Discoursen Metaan.

1 tykkäys

Onko mobiiliversiolla mahdollista liittää viestiin kuvia puhelimen galleriasta? En ole ainakaan löytänyt mistään…

On ja olen useasti käyttänytkin. Se on tekstilinkki Lähetä (siinä vastausnapin vieressä), jonka vähän tönköstä suomennoksesta on täällä pari kertaa keskusteltukin.

2 tykkäystä

Muuttuu muotoon Liitä, kun seuraavan kerran ajetaan päivityksiä. On nykyisellään liian hämäävä.

3 tykkäystä

Mulla on alkanut ainakin puhelimella pomppiin kaikenlaisia roskaposteja “onneksi olkoon voitit iPhonen” plaaa plaa plaa jne.

Valitettavasti noita roskamainoksia ladataan muilta sivuilta ja laukaistaan viiveellä. Mutta ota screenshot, niin voin varmistaa etteivät epärehelliset ole saaneet niitä ujutetettua meidän jakeluun. Itse en ole nähnyt ja monta kertaa päivässä olen sivustolla puhelimella.

1 tykkäys

Havaitsin saman ongelman. Lentoyhtiönä Norwegian, päätelaitteena iPhone. Kaikki muut käyttämäni sivut aukesivat normaalisti, mutta näitä ketjuja ei pystynyt lukemaan.

@jph @Zone16

Tämäpä mielenkiintoinen tieto. Voisiko olla niin, että lentoyhtiöiden netti käyttää jonkinlaista välimuistia sisällön tallentamiseen? Sehän ei Discouse-sivuilla onnistu siitä syystä, että sivut eivät ole staattisia vaan ne generoidaan dynaamisesti. Eli tämä on pikemminkin sovellus joka toimii laitteesi selaimessa.

@Peke66 - mikäs kuvien laittamisessa on/oli hankalaa?

  • Painaa lähetä nappia viestiä kirrjoittaessa ja valitsee kuvan.
  • Tai vaihtoehtoisesiti lataa kuvan vaikka Imgur:iin ja copy pastaa linkin tänne.

Mistä pystyy painaan sivun viimeisimpään viestiin? Ei jaksais kelailla.

Jos olet keskellä ketjua, helpoiten alas pääsee käyttämällä Discourse 1.6:n uutta navigointipalkkia oikealla. Sitä klikkaamalla sopivasta kohdasta siirtyy näppärästi haluamilleen kohdille ketjua - jos käytössä on leveänäyttöinen laite eli käytännössä tietokone tai tabletti.

Mobiililaitteilla mobiilinäkymässä on yhä vanhanmallinen vaaleansininen laatikko oikealla alhaalla, joka näyttää monetta viestiä on lukemassa ja montako viestiä on ketjussa. Klikkaa sitä, niin paljastuu nappi jolla pääsee siirtymään loppuun (tai alkuun, tai viestinumeron valitsemalla haluamaansa kohtaan).

1 tykkäys

Kappas. Kiitoksia.

1 tykkäys

Päivän niksi:

Keksin äsken, että yllä vinkkaamastani navigointipalkista voi tarttua kursorilla tai sormella ja liuttaa. On huomattavasti tarkempi metodi kuin klikkaaminen, jos mielessä on viestinumero tai päivämäärä, johon haluaa siirtyä.

Eikö tässä tosiaan pysty boldaamaan yksittäisiä/useampia kirjaimia, vaan pitää boldata koko sana? No, ei ehkä maailman tärkein ominaisuus mut pistipä silmään.

Esimerkki
Esimerkki 2

Lihavoitu. Lihavoitu. Lihavoitu.

Näyttäisi toimivan kun laittaa (b) ja (/b):n väliin (kunhan korvaa sulut hakasuluilla).

3 tykkäystä

Yksi viesti siirrettiin toiseen ketjuun: KORJATTU: Virusta tai hemmetin agressiivinen mainos

Voi Toki.

 **V**oi **T**oki.