Satunnaiset ihmettelyt Discoursesta

Käymmekö tällä hetkellä todella hitaalla, vai onko tämä laitekohtaista vinoilua?

Ihan normaalisti toimii minulla. Edit. Tsekkaa netti fast.com

Tuon palautteen jälkeen alkoi omakin laite toimimaan. Oli vaan sellainen noin viiden minuutin katve jossa kaikki toimi viiveellä. Eikä edes päivittänyt mitään.

1 tykkäys

Täällä (sivustolla) siis kun viljellään milloin missäkin tuota:
“Saa ottaa talteen” / “SOT” tai mitä näitä nyt on…

Niin eikö sitä voi/pysty koodaan, että kun näitä “tageja” käytetään taikka osoitetaan botille saa ottaa talteen, niin sitten botti / koodi ottaisi sen talteen sitten sille varattuun topiikkiin?

2 tykkäystä

Tänään aamupäivästä kun tykkäsin viestistä ensimmäisen kerran tuli ilmoitus että olen käyttänyt lähes kaikki tykkäykseni tältä päivältä. No sen jälkeen oon tykännyt vaikka kuinka monta kertaa ja äskön sitten tuli suora ilmoitus että olen käyttänyt kaikki tykkäykseni. Meneekö se siis vuorokausirytmissä vai 24 tunnin sykkeellä?

Toinen kysymys @ylläpitäjät liputin oman viestini Kuusela ketjussa kun samaa keskustelua käytiin myös toisessa ketjussa ja siitä raportoin. Aina aiemmin on tullut automaattinen “kiitos asian tiedoksi tuomisesta” viesti, vaikkei olisi reagointia aiheuttanutkaan.

Lueskelin täällä ensimmäisellä erätauolla otteluseurantaa, ja oltuani hetken poissa puhelimeltani (android 7, chrome), käynnistin Ruudun siinä. Totesin Tapparan tehneen jo maalin, ja pian toisenkin ja hetken kuluttua tulin tänne takaisin ottamaan selvää ensimmäisen maalin tekijästä.

Kummastelin siinä sitten hetken otteluseurantaketjua, ja ihmettelin miksei mitään ole sanottu ko. maalista, kunnes huomasin kirjoitusajoista, että kasa viestejä yksinkertaisesti puuttuu. Tarkemmin sanottuna viestit viestien 79 ja 115 välistä oli kateissa.

Kävin etusivulla, ja palasin takaisin otteluseurantaan, mutta viestit oli yhä kateissa. Suljin sitten kunnolla kaikki käynnissä olleet ohjelmat, ja palasin takaisin, ja kadonneet viestit olivat palanneet takaisin.

Varmastikin joku selaimen välimuistiin liittyvä ongelma, ei siinä mitään, mutta haluanpa nostaa kissan pöydälle, että muutkin käyttäjät tietävät ongelmasta.

1 tykkäys

Yritin etsiä viestiketjua, enkä millään löytäny hakukenttää. Liitteen kuvasta näkyy, kuinka keskimmäisessä kuvassa suurennuslasia ei näy ollenkaan. Ylin kuva on esimerkki siitä, kun siirrän sattumalta hiiren oikeaan kohtaa, niin painike tulee näkyviin. Selaimena IE ja Win7. Alin kuva on esimerkki samalta koneelta Chrome-selaimella.

Mikäs IE sulla on käytössä?
Oletko koittanut päivittää?

Ainakin IE10 oli sellainen “Vista”-päivitys, joka aiheuttaa ongelmia lähes poikkeuksetta ihan kaikkialla.
IE11 ja edge ovatkin sitten jo parempia tekeleitä.

EDIT: Emuloin tilannetta IE10, eikä se tuota ainakaan tuota ongelmaa.
Ylimmässä ja keskimmäisssä kuvassa näyttäisi siltä, että tuo Upcloudin logo asemoituu väärin.
Keskimmäisessä suurennuslasi pilkottaa tuon valkoisen viuhkan takaa kun tarkasti katsoo.

Kyllä se on 11 ja työkone, jota meikäläinen ei paljo pysty päivittään. Vois tietty atk-tukeen soittaa, että muuten kaikki ok, mutta Tappara.co:n hakukenttä ei tahdo näkyä. Tulkaas tekeen jotain. :wink:

3 tykkäystä

Muista laittaa sitten tiketti very high prioriteetilla.

2 tykkäystä

Onko työkoneella esim. Firefoxia? Tuo IE on luvalla sanoen perseestä. @ozzi, eikös me tätä UpCloud-logon skaalausongelmaa joskus ihmeteltykin, mutta ratkaisua ei tainnut löytyä?

1 tykkäys

Kyllä tuohon ratkaisu löyty aikanaan, kyseessä tosin oli silloin tuo sivuston logo. IE/Edge ei ymmärrä kuvien kuvasuhteita vaan sille pitää erikseen kertoa maksimit sekä leveydelle että korkeudelle. Täytyy jossain kohtaa tuo tarkistaa/korjata, kunhan pääsen koneelle josta IE löytyy.

1 tykkäys

Haa, nyt kun tämä taas konkretisoitui niin pakko kysyä.

Eli kun mode siirtää viestini ketjusta toiseen, niin toimiiko foorumi oikein kun se ilmoittaa, että esim.@valvojat tai nyt @ljpp Siirsi “vanhan ketjun nimi” ja kun klikkaan linkkiä foorumi vie vanhaan ketjuun jossa on viestiketjussa tieto mode pilkkoi tämän ketjun x minuuttia sitten “Yksi viesti siirrettiin toiseen ketjuun: uuden ketjun nimi”. Kun klikkaan tuota uuden ketjun nimeä niin se heittää sen ketjun avausviestiin. Tuosta ei siis saa hirveän helposti informaatiota mikä viesti on siirretty ja mihin kohtaan uutta ketjua se sijoittuu. Saako tuon “Yksi viesti siirrettiin toiseen ketjuun: uuden ketjun nimi” -linkin pointtamaan siihen uuteen ketjuun siirrettyyn viestiin, jolloin moderoinnin uhri näkisi mikä viesti on siirretty?

1 tykkäys

Onko mahdollisuutta sellaiseen ratkaisuun, että voi olla kirjautuneena, mutta ei pysty kirjoittamaan.

Vähän tarttis täsmennystä nyt @Oijennus.

@bastardo: Vähän olen pohtinut, että linkin pitäisi viedä oikeaan kohtaan. Yleensä siirretyt viestit pystyy kyllä päättelemään lähetysajoista, mutta ei ole optimaalista. Tämä voi olla muutettavissa Discourseen.

Ok, mä tosiaan jouduin linkistä ketjun ekaan viestiin, eikä ollut ensimmäinen kerta. hetken on vähän pihalla kun koittaa funtsia mikä viesti on siirretty.

Joo niin minäkin joudun. Näinä yön tunteina Haapalan peliä odotellessa ilmaisin itseäni huonosti. Linkki vie ensimmäiseen viestiin, mutta olisi parempi jos se veisi ensimmäiseen siirrettyyn viestiin. Ja ajattelen, että tämä muutos olisi mahdollista ajaa läpi ja ehkä jopa koodata itse.

1 tykkäys

En tiedä mitä haettiin mutta arvaan.

Jos ei pääse kirjautumaan, lukemattomia viestejä kertyy satoja päivässä.
Kirjautuneena ne pystyy lukemaan, niin että eivät näy enää lukemattomina.
Näin ollen, jos ei halua kirjoitella esim viikkoon tai kuukauteen, pysyy kuitenkin paremmin kärryillä missä mennään ja kenen kanssa.

Eikös tähän yksinkertaisin ratkaisu ole se että ei kirjoita? En ymmärrä miksi se pitäisi järjestelmän puolesta estää.

2 tykkäystä

Tuo olikin vain minun arvaukseni.
@Oijennus kertonee varmasti itse mitä tarkoitti.

Jos tuo olisi mahdollista, niin sitähän voisi käyttää pienenä varoituksena?