Satunnaiset ihmettelyt Discoursesta

Hyvä huomio. Näissä tilanteissa tuo “Unohda” ei taida olla lainkaan avuksi. Eli pitää tavalla tai toisella vilkaista se viimeinen viesti ketjusta. Mielenkiintoista.

Tästä voisikin kysyä, että miksi “Unohda” tai vastaava toiminto ei ole käytössä, jotta voisi noita seuraamattomia ketjuilla kuittailla luetuksi?

Varmaan toiminnon puute perustuu Discoursen periaatteeseen, jossa yhdelle keskustelunaiheelle olisi yksi ketju. Ketjujen pitäisi syntyä ja kuolla nopeasti. Me noudatetaan sitä vähän tavallaan mutta enimmäkseen ei.

1 tykkäys

Tästä taisinkin joskus jonkun rapon tehdä.
Lukematta - > unohda nollaa uudet viestit, mutta jollakin alueella ollessa unohda ei nollaa sen alueen viestejä.

Olen jo 98% varma vastauksesta tutkittuani kaikkia mahdollisia ohjeita ym, mutta haluan saada 100% varmuuden: täällähän ei siis ole mahdollista “vaimentaa” jotakin toista käyttäjää siten, että hänen viestinsä eivät enää näkyisi minulle?

Ei ole mahdollista toistaiseksi. Käyttäjäasetuksissa on toiminto, jolla voi blokata yksityisviestit tietyltä käyttäjältä, mutta juuri muuta se ei tee.

2 tykkäystä

Mulla menee toi yläosan iso mainos neljän ylimmän viestin kanssa päällekkäin. Ei meinaa saada mitään selvää viestiketkuista.

• Honor 9 Lite + chrome

Ehkä tätä on joku joskus jossain pohtinut, mutta menköön.

Kun ketjun lukee loppuun asti, vastaan tulee jossain kohtaa “Ketjuehdotuksia”. Näkyy normaalisti ketjun nimi, lukemattomien viestin määrä, alue, katselut vastaukset ja uusimman viestin kirjoittaja. Eikä siinä mitään.

Se, mikä pientä ihmiset hämmästyttää on uusimman viestin kirjoittajan avatar + nimimerkki -yhdistelmät. Siellä saattaa näkyä ihan mitä tahansa. Saattaa olla nimimerkki ja avatar saman henkilön, mutta yhtä hyvin saattaa olla eri henkilöiltä nick ja avatar. Eikä vaikuttaisi olevan edes vain geneeristen kirjain-avatarien etuoikeus tuo sekoittuminen, vaan varta vasten valitut avataritkin saattavat mennä sekaisin.

Laitan mukaan havainnollistavan kuvan, kun eihän tuosta edellä olevasta selkoa saa:

Yllä olevalla hetkellä ketjuehdotuksien mukaan Naapuri oli kirjoittanut viimeisen viestin kahteen ketjuun. Kuitenkin vain toisen ketjun kohdalla Naapurin avatarina näkyy Naapurin oma avatar.

…Kyllä. Minulla on ehkä liikaa aikaa, kun tällaista pohdin… Ei ole palstan käytännöllisyyteen erityisesti vaikuttava ominaisuus.

2 tykkäystä

On huomattu, on toistunut satunnaisesti jo vuosien ajan. Vähäpätöisyyden takia ei ole viitsinyt uhrata vaivaa asian selvittämiseen.

4 tykkäystä

Sellaista pikkujuttua olisin kysellyt, että pystyykö tätä käyttäjätunnusta itse deletoimaan?

Sellainen ominaisuus on tarjolla seitsemän päivän ajan rekisteröitymisestä muistaakseni Discoursessa. Sen jälkeen ei pysty omatoimisesti.

Lainaat normaalisti, mutta tekstikentässä ollessasi kopioit tuon lainattavan tekstin, menet haluamaasi ketjuun, painaat “Vastaa” ja liität kopioimasi tekstiin siihen.

1 tykkäys

Tai vielä yksinkertaisemmin käy niin, että ennen viestin lopullista lähettämistä navigoi kohdeketjuun ja vasta sitten lähettää viestin. Tällöin systeemi kysyy, kumpaan ketjuun viestin haluaa laittaa.

3 tykkäystä

Tämmöseen ole ennen törmännytkään. Mistäs tämmöseksi profiilin saa?

Melko uusi ominaisuus. Sen voi kytkeä päälle käyttäjäasetuksista, mutta älkää kytkekö. Se on ihan perseestä. Mä valvoja-alueella ehdotin koko asetuksen jemmaamista, mutta jengi ei siihen reagoinut niin se jäi.

Hienoa. Otetaan testiin heti. Vaikka siihen asti voidaan pitää, että saat fantasiarosterikisamerkit jaettua. :joy:

1 tykkäys

En näemmä voi kirjottaa mitään NHL-kausiseurantaan ennen kun joku muu kirjottaa sinne jotain. :smiley: Kolme viimeistä viestiä on multa, ja sama käyttäjä voi kirjottaa ketjuun ainoastaan kolme viestiä peräkkäin.

Kirjoita samaan viestiin lisäämällä E1, E2 ja niin edelleen.

1 tykkäys

Juu, tätä se ehdottikin ja tuoreemmissa viesteissä se oliskin ihan hyvä ratkasu, mutta edellinen viesti oli jo muutaman päivän takaa eri ottelusta niin fiksumpaa kirjottaa kokonaan uus postaus.

No, ongelma kuitenkin ratkesi jo @Juissi27 avustuksella. :smiley:

3 tykkäystä

Tuo @Messi’n ehdottama yhden viestin muokkaaminen on yleisesti hyvä tapa, kun pitää yksin otteluseurantaa. Tuo määrä on @TeroJ ylläpitoasetuksista säädettävissä, kolme on oletusasetus. Rajoituksen olemassaololla on selviä hyötyjäkin, joten en sitä ainakaan kokonaan poistaisi. Periaatteessa höllentää sitä voisi.

Joo, ihan hyvä juttu tuo on varsinkin nyt kun tietää sen olemassaolosta ja osaa vähän ennakoida. En vaan ollut ko. ominaisuuteen törmännyt ennen viime yötä, joten tuli yllätyksenä.

3 tykkäystä