Satunnaiset ihmettelyt Discoursesta

Kokeilin testiketjuun pasteta Twitterin embed-koodin, joka näyttää sen twiitin, mutta ei tule linkkiä itse twiittiin.

Edit. Tuleepas sittenkin, alimman rivin päivämäärä.

Trepulle tiedoksi syy siihen että Twitterin linkit on nykyään sokeita. Eli kannattaa tosiaan miettiä mitä postailee (meemit eihkä ihan parhaita laittaa varsinkaan kun niitä ei täällä yleensä hyvällä katsota) Twitteristä ja pistää kertoen mitä linkki sisältää (kuten teit).

1 tykkäys

Nyt pari päivää ilmoitukset näkyneet aika jänninä. Voi olla vika minussakin, mutta nyt tuosta näkyy automaationa vain iso liuta eri hyvä viesti -palkintoja sun muuta, ja jos haluaa katsoa, mistä ilmoitus edes tuli, pitää kaivella kauemmin. Kyseessä puhelin ja Chrome.

Toivottavasti kuva tällä kertaa sallitaan:

3 tykkäystä

Ihmetellyt samaa. Taidettu muuttaa käyttöliittymää, mutta ikävä kyllä paskemmaksi.

Laitoit sitten screenshotiksi kuvan, jossa on ylimmäisenä erinomainen vastaus :grin:

2 tykkäystä

Taso on mikä on, ei sitä auta peitellä. :smirk:
No ei, tuolta se vain näyttää. Ei mitään hajua, minkä takia ilmoituksen oikeasti sain.

1 tykkäys

Minä näen tuollaisen, kun klikkaan läppäri+Edgellä avatariani oikeassa ylänurkassa, ja sitten tuota toiseksi alimmaista jutskaa oikeassa reunassa. (Jossa sinulla on tuo numero 70.) Tuosta :bell: -symbolista tulee ihan normaalit tykkäykset/vastaukset/maininnat ja muut tuoreet ilmoitukset.

Puhelin+Chrome toimii minulla myös oikein.

Parina päivänä “hampurilais”-valikko toimi oudosti mutta nyt sekin on taas ihan normaali.

1 tykkäys

Paljon tyylikkäämpää olisi ottaa vastaava screenshotti, jossa lukisi ensimmäiset viisi kertaa “viestisi on piilotettu”.

Mutta samalta se tuo näyttää täälläkin ja huono uudistus.

5 tykkäystä

Itse taisin tuossa tilanteessa vain klikata sydäntä ja sitten taas kelloa niin tuo kunniamerkkiluettelo hävisi ja “näkymä” palasi normaaliksi.

2 tykkäystä

Noniin, täällä toimikin tuo kuittaa-nappula tässä tarkoituksessa. Ei ollut kaukana mutta tarpeeksi kaukana kuitenkin!

3 tykkäystä

Nämä uudet ylävalikot ovat myös omasta mielestäni varsin sekavat. Discoursea vaivaa vähän sellainen feature creep, jossa uusia juttuja ujutetaan sisään, joka lisää käytön monimutkaisuutta. Lisäksi koodarinörteille tyypilliseen tapaan kehitellään kaikenlaisia isoja muutoksia vain muutosten ilosta.

Jos joku haluaa runoilla UX ongelmista asiallisen kritiikin/raportin englanniksi, niin mielelläni toimitan sen meta.discourse.org :iin keskusteltavaksi. Hommaan täytyisi oikeasti käyttää vähän ajatusta ja aikaa, jotta raporttiin saa ns. pitoa.

@ProTappara Koska Twitter/Musk

1 tykkäys

Jos copy/pasteaa sen Twitterin embed-koodin niin tulee parempi, ei kuitenkaan boxed-linkki.

En ole kokeillut mobiililaitteella, että miten käytännössä onnistuu, tietokoneella triviaalisti.

1 tykkäys

Metassa on joku kehitellyt workaroundin, teemakomponenttina. Tutkitaan sen asentamista jossain välissä.

3 tykkäystä

Näköjään tuon ilmoitusvalikon saa vanhan malliseksi kun painaa tuota “kuittaa”-painiketta alareunassa, luojan kiitos sillä olen jo muutamaan otteeseen kerennyt kirota tuon uuden ylävalikon.

En tiedä pitääkö tuo tehdä joka kerta uuden ilmoituksen/niiden kertymisen jälkeen mutta siltikin.

E. No se lukikin jo tuolla ylhäällä, luin huolimattomasti aiemman viestin jossa kerrottiin sama.

Joo, mietin myös pystyisikö Threadreaderappilla kiertämään tuota twiittien boksausongelmaa, mutta ainakin minulla se pyytää kirjautumaan jos sen läpi koittaa vetää yksittäistä twiittiä…

1 tykkäys

Kellään muulla nuo palstan ”notifikaatiot” sekaisin? Itsellä ollut jo monta viikkoa, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoitella, kun olen odotellut, että korjaantuu itsestään.

Itsellä on notifikaatioissa pitkä suora jotain ”hyvä vastaus”-ilmoituksia jostain vanhoista viesteistä, eivätkä mene ”luetuiksi”, vaikka kuinka klikkailisi. @ylläpitäjät

Ei tuo nyt näin hiljaisena sesonkina sinänsä haittaa, mutta ärsyttää.

Mene sivupaneeliin jossa ilmoitukset näkyvät. Paina sydäntä ja sitten taas kelloa.

En nyt äkkiseltään keksi muutakaan paikkaa missä kysyä tätä. Mistä mä saan vaihdettua salasanani? En löydä moista optiota nyt millään.

Tällaisen tavan keksin:

profiilikuva →
hahmosiluetti →
asetukset →
tietoturva →
“Lähetä sähköposti salasanan palauttamista varten”

Sähköpostissa tulee linkki, jolla voi vaihtaa salasanan.

4 tykkäystä