Satunnaiset ihmettelyt Discoursesta

Tällaisen tavan keksin:

profiilikuva →
hahmosiluetti →
asetukset →
tietoturva →
“Lähetä sähköposti salasanan palauttamista varten”

Sähköpostissa tulee linkki, jolla voi vaihtaa salasanan.

4 tykkäystä

Onko palsta jonkun muunkin mielestä toiminut hitaammin joitakin päiviä?

Itsellä ei ole oma ympäristö muuttunut mitenkään, mutta perstuntumalta sanoisin, että hitaampi on kuin aiemmin.

speedtest:kin antaa itselle ihan normin 400Mbps.

2 tykkäystä

Tänään huomasin itse saman ongelman täällä.

1 tykkäys

Mulla on palsta sillain muuttunu, että enää ei ole sitä kirvestä tai Kanada-maljaa, kun painaa vasemman yläkulman logosta. En tiedä liittyykö kenties siihen.

Oli muuttunut tuollainen tylsä latauspalkki oletukseksi. Huomasin juuri asian ja väänsin asetuksen arvoon spinner.

4 tykkäystä

15 viestiä siirrettiin ketjuun: VIRHE: Lainaa -toiminto ei toimi

Tämä ei ole isokaan ongelma, mutta itselläni on taipumusta offtopicissa kulkemiseen. Kiitos kaikille, jotka aktiivisesti liputtavat offtopic-aiheiset jutut pois ja se on erinomainen ominaisuus Discoursen puolella, että tästä tulee ilmoitus perästä ja huomaa itsekin, että voi voi kun tämä on ihan ketjun aiheen ulkopuolella. Olen miettinyt, olisikohan mahdollista saada esimerkiksi offtopic-tagin viesteihin jonkinlainen automaatio, jolla lipusta kyseinen viesti katoaisi ketjusta automaattisesti ja olisi enemmän kuin se 20 minuuttia aikaa siirtää viesti oikeaan ketjuun?

Toinen mikä tulee mieleen, että kun luo uutta ketjua niin siinä on käytössä tekoälyä, joka tarjoaa “kuulostaa samalta kuin ketjut x, x ja x” niin olisikohan mahdollista kehittää vastaavaa tekoälyä tunnistamaan vastauksissa paremmin offtopicia?

Onkohan se toiminto poistettu käytöstä, jossa lähdet vastaamaan viestiin, ja navigoit toiseen, sopivampaan ketjuun, ja silti linkkaus säilyy alkuperäiseen viestiin toisessa ketjussa?

Minulle kävi juuri äsken näin, ja muistelisin näin käyneen jo kerran aiemminkin, jokunen viikko sitten. Silloin kuvittelin sen olevan omaa sähläämistäni, mutta nyt se tapahtui uudelleen, ja ehkäpä en ole yrittänyt tätä temppua tässä välissä.

En tiedä mikä on, mutta en pysty luomaan uutta äänestystä ketjuun “Äänestyksiä asiasta jos toisesta”. Vastaa → ratas, mutta “luo äänestys” ei vaan näy. Viimeinen näkyvä valittava toiminto on “spoiler”.

Uuden ketjun laatikoitua nuolta kun vasemmalta yläkulmasta painaa, niin äänestyksen luontiin pääsee. Mutta se on kokonaan uusi ketju sitten.

Jotain on tapahtunut tai sitten on taito kadonnut. :wink:

PS. Tämä kännykällä, jolla ennen on toiminut. Muilla apparaateilla en ole kokeillut.

Minulla täytyy vierittää alaspäin spoilerin alle kohtaan “luo kysely”. Tämä toiminto näyttäisi muuttuneen monipuolisemmaksi?

1 tykkäys

No, kiitos vaan “uskon vahvistamisesta”. Näköjään kyse oli taas sittenkin siitä, että tässä kännykässä fontti pitää laittaa aivan minikokoiseksi, muuten tuohon “luo kysely” toiminteeseen ei pääse käsiksi. Näköjään unohtunut taas kerran tämä juttu.

Minulla siihen pääsee käsiksi oikealta “hissipalkkia” liuttamalla - ei tarvitse fonttikokoa muuttaa (Android).

2 tykkäystä

Ihan mielenkiinnosta.

Olen törmännyt ainakin kahteen kertaan asiaan että en saa laitettua palstalle toimivaa YouTube-linkkiä. Eivät ole geo-blokattuja ja niitä voi katsella+kuunnella ihan kirjautumatta.
Kumpi blokkaa, palsta vai YouTube?

Ilman esimerkkiä paha sanoa. YouTubessa on mahdollista estää ulkoiset linkit ja tämä yleisin syy.

1 tykkäys

Laitan esimerkin yksityisviestillä.

Onko ongelma alustassa, applikaatiossa vai minussa? iiPuhelin näyttää lähes aina punaista pallukkaa ja vihreää kirjekuorta viestin merkiksi vaikkei mitään mainituista ole siunaantunut.

Buutannut olen kännyn kerran muttei auttanut. Muilla iiPuhelimilla sama ongelma?

Pitäisikö äppi poistaa ja ladata uudelleen.

Käytätkö siis Discourse-appia? Mulla kanssa aina näyttää kirjekuorta ku avaan sovelluksen. Yksityisviestejä ei silti näy. Discourse-sovellus ja iPhone.

Juu, sama setti. Tehnyt sitä muutaman viikon. Ärsyttää, koska en tapaa pitää punaisia pallukoita tai mitään lukematonta ruudullani.

Kaverin puolesta kyselen, että voiko jotain ketjua vaimentaa ja aikatauluttaa aukeamaan itselle, kun se on edes pikkusen, pikkiriikkisen ajankohtainen?

2 tykkäystä

On suunnilleen mahdollista. Laita ketjuun kirjanmerkki ja aseta sille ajastin. Sitten vaimenna ketju. Kun saat ilmoituksen myöhemmin, sitten kumoat vaimennuksen.

3 tykkäystä