Satunnaiset ihmettelyt Discoursesta

Muistuttakaas joku mua mistä se ketjujen “Tiivistä” -toiminto löytyykään? Oon tässä nyt aikani ihmetelly mutta ei vaan satu silmään. :smiley:

Siis se joka karsii ketjuista “turhat” viestit pois ja näyttää vaan ne “oleellisimmat”.

Ketjun aloitusviestin perästä.

1 tykkäys

Mulle taas tulee ilmoitus käyttäjä X tykkäsi viestistäsi mutta kun menen viestiin niin siellä voi olla vaikka 7 (en liioittele :wink: ) tykkääjää.

Tämä taitaa olla järjestelmän ominaisuus. Ilmoitus tulee ainoastaan ensimmäisestä tykkäyksestä, sen jälkeen ei enää tuu erikseen ilmoitusta, vaikka 120 tykkäisi. Jos viesti on vanha ja siitä tykätään viikkojen/kuukausien kuluttua nii sillo tykkäyksestä lähetetään erillinen uusi viesti uudesta tykkäyksestä.

Tämä siis ominaisuus.

Sen sijaan se, että tykkäämiset näkyvät väärinä määrinä lienee bugi, ei ominaisuus.

Lähinnä siis ihmettelin tuota, ettei tuohon ilmoitukseen päivity tykkääjien määrä tyyliin “8 käyttäjää tykkäsi viestistäsi”.

1 tykkäys

Mulla näkyy näin:

Salaisuus on asetuksissa. Sieltä kohta “Ilmoita, kun viestistäni tykätään”. Lienee teillä @bastardo ja @peterra tilassa “ensimmäistä kertaa” tai “ensimmäistä kertaa ja päivittäin”. Varmaan oletusasetus on jompikumpi noista. Mulla on tilassa “aina”.

3 tykkäystä

Miten pystyn piilottamaan yksittäisiä ketjuja?
nimim. “Trumppiin ja Terrorismiin lätkäfoorumilla rentoutuessa törmäävä”

4 tykkäystä

Viestiketjun lopussa on kohta “seuraa”, avaat sen ja valitset “vaimenna”.

2 tykkäystä

Hauskaa, mietin juuri samaa noin kaksi minuuttia sitten ja harkitsin asian kysymistä, en olis varmaan jaksanu. Kiitos kun teit sen puolestani :smiley:

Ilmeisesti tän toiminnon “aukeamiseen” on joku viestiraja? Taavi Vartiaisen taklauksesta koskevassa ketjussa sitä ei näkynyt, mutta esim. tässä ketjussa löysin sen heti neuvon luettuani. Muutamassa muussakin pitkässä ketjussa se on näkyvissä.

Kerrankin upeaa ja asiallista toimintaa. Ottakaa nyt muutkin sit mallia. Näin toimitaan, jos ei halua lukea jonkun aihealueen viestejä! :slight_smile: Täällä, kun välillä törmää siihen toiseen malliin eli mennään ketjuun murisemaan, että miksi tämmönen ketju on. :smiley:

4 tykkäystä

Lisätään vielä sen verran että myös kokonaisia alueita on mahdollista piilottaa samalla tavalla. Jos ei yleinen keskustelu tai Ilveksen asiat kiinnosta niin piiloon vaan. Löytyy alueen oikeasta yläreunasta Uusi ketju -nappulan vierestä.

Nyt ei kyllä riitä taidot löytää tuollaista asetusta, mutta muutan jos tulee vastaan. Kiitokset.

Painat omaa käyttäjäkuvaa (avatar, oikea yläkulma) > painat rattaan kuvaa siinä alla > kohdassa “muut” on asetus, jota etsit.

Muutenkin kaikkien palstaa enemmän käyttävien kannattaa käydä asetukset läpi, jos sieltä löytyisi jotain, mikä parantaa käyttökokemusta. Oletusasetukset on vain oletuksia.

1 tykkäys

Höhö, kävin oikeasti tuota sivua minuuttikaupalla läpi ennen kuin vastasin, muttei vaan osunut silmään. Nyt osui, tänx.

En tiärä varmaksi tarkempaa lokiikkaa tiivistelmän luonnin takana, mutta luulisin että tuo on hyvä lokiikka.

Mulla alkoi tulemaan tällaisia ikkunoita, kun availen noita:

Alkuperäinen teksti
Palautetta kanssakeskustelijoille1
Ehdota parempaa käännöstä

Ja toinen kysymys perään, tuo edellinen loppui illan mittaan ihan itsestään, joten se on ok. Mutta tänään ylritin äänestää veikkauskisassa. Kirjoitin tekstin ja painoin VASTAA. Ylös tuli samanlainen sininen boxi, jossa luki OK. Kun painoin, niin se oli siinä, ja en vaan pysty vastaamaan. Vai onko tuo veikkauskisa pudotuspelie,ttä ei voi enää äänestää, kun ollut niin surkea? Pitää vissiin yrittää päivemmällä uudelleen.

Tommosen @ljpp n viestin bongasin otteluseurannasta. Kuvat silloin tällöin piristää hyvin sattuessaan, mutta toi varmuuskopio/laskutusasia on ymmärrettävä. Ei asetuksia pysty niin säätään, että kuvat häviäis esim. kuukauden kuluttua viemästä tilaa. Paitsi jos ne erikseen klikattais säilytettäviksi, niinku esim. @Kilo n taideteokset.

Mites tuo talouspuoli. Mistä foorumille tulee rahaa, jotta noita ylläpitomaksuja pystytään maksamaan? Olisko syytä meittiä tuota porukalla?