Satunnaiset ihmettelyt Discoursesta

Ei löydy snippingtool-työkalua. Haulla ainostaan ohjaa jollekkin ohjesivulle jne. Annetaan olla. Win7:ssa oli rehti leikkaustyökalu, joka toimi. Tämä 8 on muutenkin ihan paska tällaiselle tavikselle.

Avasin Explorerin ja siellä tuli otsikkorivi nätisti näkyviin ja avasin uuden topicin.

Peräkkäin kirjoitettuna f ja i, eli fi kadottaa i:n pisteen. Ainakin Androidin Chromella.

Katsoin tekstiäsi/ kirjaimia, on se piste siellä, vrt miten f yläsakara on pidempi fi:ssä!
Johtuneeko fontista?

Joo siis näkyy f:n jatkeena, muttei i:n pisteenä.

Ei mulla tee noin. Mutta sen virallinen termi on “ligatuuri”. Fontin pitäisi tulla sivustosta. Oliko se nyt Noto vai mikä nykyään. Ei tää nyt mihinkään vastannut, mutta pääsin päteen ligatuurilla.

2 tykkäystä

Ei toimi oikein tällä koodilla:

[poll]
- 6. Ässät, 7. Pelicans, 8. Kärpät
- 6. Ässät, 7. Kärpät, 8. Pelicans
- 6. Pelicans, 7. Ässät, 8. Kärpät
[/poll]
    1. Ässät, 7. Pelicans, 8. Kärpät
    1. Ässät, 7. Kärpät, 8. Pelicans
    1. Pelicans, 7. Ässät, 8. Kärpät
0 äänestäjää

Toimii tällä koodilla:

[poll]
- 6. Ässät, 7. Pelicans, 8. Kärpät
- 6. Ässät, 7. Kärpät, 8. Pelicans
- 6\. Pelicans, 7. Ässät, 8. Kärpät
[/poll]
    1. Ässät, 7. Pelicans, 8. Kärpät
    1. Ässät, 7. Kärpät, 8. Pelicans
  • 6. Pelicans, 7. Ässät, 8. Kärpät
0 äänestäjää

Yleisesti kenoviivalla \ pystyy kumoamaan automaattisen numeerisen listan luomisen. Varsin hyödyllistä suomen kielen tapauksessa, kun meillä päiväyksiä ja järjestyslukuja on aikojen alussa päätetty merkitä numeroon perään merkittävällä pisteellä. Mysteeri kuitenkin on, miksi vain viimeinen rivi pitää kenoviivoittaa eikä kaikkia.

1 tykkäys

Missä discoursessa sijaitsee lainaa nappi (ja multilainaus) lainattav(ie)an viestin kohdalla?

Quoten käyttö on kyllä tuttua mutta ei saakutti soikoon mene taas kaaliin kuinka discoursessa voin napata jostain kirjoituksesta lauseen tai kaksi ja quotee sen oman kirjoituksen keskelle käyttäjineen lainaten oikeaa viestiä.

Tässä viestilaatikon yläpuolella näkyy nuo ‘’ (ctrl+shift+9) mutta en kyllä ymmärrä miten se tekee / toimii.

Lainaa-nappi pölähtää siihen yläpuolelle, kun valitset haluamasi tekstinpätkän. Monilainauksesta en tiedä.

1 tykkäys

Näin juuri. Monilainauksen voi tehdä ihan samalla tavalla kunhan vain viestikenttä on auki.[quote=“Rixa, post:153, topic:151”]
napata jostain kirjoituksesta lauseen tai kaksi
[/quote]

Viestin kirjoitusikkunassa olevaa "-nappia voi käyttää jo viestikentässä olevaan tekstiin. Esimerkiksi jos kopioi ulkopuolisesta uutisesta pätkän, sen voi merkitä lainatuksi.

Plaa plaa tässä on uutinen.

3 tykkäystä

Oolraits. @rizka Anteeksi että lainasin sinua testimielessä. Näemmä multilainaus onnistuu samaan tapaan kuin yhden lainaus. Lainataan yhtä ja klikataan Lainaa ja sitten perään vaan monta lainausta.

Okei eli tolla viestilaatikon lainaa namiskuukkellilla korvataan Quoteeminen, kiitos @ozzi

Samalla tavalla voi lainailla eri ketjuista. Voin vaikka lainata sinun tekstiäsi

ja sitten painaa Tappara-logoa ja siirtyä sillä etusivulle. Etusivun listauksesta voin valita haluamani ketjun ja lainata sieltä jotain kirjoitusta.

Siitä voin siirtyä kolmanteen ketjuun ja lainata sieltä jotain:

Kun painan vastaa-painiketta ollessani eri ketjussa kuin missä vastauskentän avasin, systeemi kysyy, haluanko vastata alkuperäiseen ketjuun vain ketjuun jossa paraikaa olen.

Tässä tapauksessa painaisin sinistä nappulaa, jolla vastataan alkuperäiseen ketjuun, koska halusin vain lainata jotain toiseen ketjuun kirjoitettua hyödyllistä.

Toisissa tilanteissa harmaa “vastaa tänne” nappula on oikein kätevä. Jos jossain keskustelussa kirjoittaja 1 sanoo jotain, kirjoittaja 2 vastaa siihen ja oma kommentti tuntuu vähän lipsuvan aiheesta, voi lainata molemmat viestit, kirjoittaa oman kommentin, navigoida asianmukaiseen ketjuun ja painaa vastaa-nappia siellä. Aika varma tykkäys irtoaa tältä valvojalta aina, kun näin toimii. :slight_smile:

3 tykkäystä

Ette nyt prkl koko ajan lainaa mua, menee vielä ilmoitusboksi tukkoon.

4 tykkäystä

Pääsivulle tulee teksti “1 uusi tai päivittynyt ketju. Klikkaa nähdäksesi…”

Onko mahdollista säätää asetuksia siten, että päivittynyt ketju pomppaisi automaattisesti listan kärkeen? Eli “live” moodi, jossa ei tarvitsisi klikata tuota linkkiä erikseen. Edit: Toki ymmärrän senkin, että jos lista muuttuu, niin etenkin mobiilissa tulee helposti klikattua väärään ketjuun.

Yksi viesti siirrettiin toiseen ketjuun: DISCOURSE: Luetuksi merkkautumisen bugi

Onko kyseessä bugi vai mitä, mutta viime aikoina olen huomannut usein, että joissain viesteissä minulla näkyy esim. 3 tykkäystä, mutta kun katson, ketkä ovat tykänneet nii listalla onkin 6-8 tykkääjää. Mistä johtuu? Ei sillä, että asialla nyt kovi suurta merkitystä olisi, outoa vaa?

Mulla on ollut aivan samanlainen homma! Käytössä iPad Air, 10.2.1, Chrome.

1 tykkäys

Huomasin, että iPad Air 2 (Safari) ei pysty tykkään muista viesteistä. Nappi puuttuu kokonaan.

Ookko kirjautunu sisään? Kyllä mulla ainaki toimii ihan normaalisti.

Kyllä oon. Tuli mieleen että saattaa johtua adblockerista. Kokeilen ilman kun on taas pädi lähellä.