Satunnaiset ihmettelyt Discoursesta

On kieltämättä ärsyttävää. Näyttää olleen Metassa esillä pari viikkoa sitten. Käytkö @ljpp bumppaamassa kyseistä ketjua, niin selvinnee tuleeko tähän korjausta.

1 tykkäys

Korjattu linkki videon sijasta Twitter-viestiin.

2 tykkäystä

Tästä samasta on puhetta Googlen foorumilla. En ole vielä syvällisemmin tutustunut, mutta saattaa olla että Chromen käytös on tässä suhteessa muuttunut.

https://productforums.google.com/forum/m/#!topic/chrome/2c2JsQFohoo

Mulla on käytössä Firefox, Chromella en oo kokeillu.

Heh :slight_smile: Miten tuon youtube videon saa muuten tuollain upotettua tuohon viestiin? :slight_smile:

Laittamalla linkin kokonaan omalle riville.

2 tykkäystä

Kiitoksia :blush: :thumbsup:

Muistakaa tämänkin ketjun olemassa olo. Hyvä paikka kysyä sivun toiminnallisuuteen liittyviä kyssäreitä.

Puhelin temppuillut koko päivän ja siksi pitkästä aikaa ollut kirjautuneena ulos palstalta.

Nyt kun kirjauduin takaisin, niin palstalle ilmestyi avatariksi facebook profiilikuva. Kirjauduin kokeeksi googlen kautta, facebookilla ja suoraan palstan kirjautumisella. Aina sama lopputulos.

Yritin asetuksista vaihtaa takaisin palstan avatarin ( pelkkä vihreä M ), mutta ei auta. Olisin mielelläni pelkkä M, mutta vaihto ei onnistu?

Mitä mä en taas ymmärrä?

Kävin vaihtaan sen puolestasi, ethän pahastu.

Ihmettelyysi en kuitenkaan osaa vastata. Avatar vaihtui helposti muutamalla hiiren tökkäisyllä.

Kiitos. Tökin ja tökin, vaihdoin palluran paikkaa, hyväsyin, tallensin muutokset ja ei mtn.
Tää ei silti oo mulle vierasta. Mulle käy lähes aina näin.

Not a bug - a feature:

Pitääpä tutkia saako tuon pois päältä. Mielestäni siinä on yksityisyyden ongelma.

Offtopic: Facebook ei arvosta ihmisten yksityisyyttä.

Moi.

Löytyyköhän seuraava asia mitä olen ihmetellyt jostain henkilökohtaisista Discoursen asetuksista?

  • Välillä olen laiska & hajamielinen enkä muista klikata hiiren kakkosnäppäintä (tai sitten vahingossa läppärin touch pad ottaa klikiksi, koska en kotona käytä hiirtä lainkaan) linkin kohdalla avatakseni sen uuteen tabiin, niin linkkihän aukeaa suoraan tappara.co tilalle.

Onko jossain henkilökohtaisissa asetuksissa mahdollista saada linkit aukeamaan uuteen tabiin sen sijaan että tämä sivusto korvautuu linkin sivustolla?
Muiden sivustojen linkit aukeavat nätisti uuteen tabiin mutta .co ei.

Liittyykö asetuksista kohta “avaa sivuston ulkopuoliset linkit uudessa välilehdessä” tähän jotenkin? Löytyy omista asetuksista, kun skrollaa alas. Mulla on omissa asetuksissa (oma avatar oikeassa yläkulmassa → sen alla ratas) täppä, eikä ole ollut ongelmia.

3 tykkäystä

Kiitoksia. Tämä auttoi ihmettelyyni, nyt linkit aukeavat nätisti uudessa tabissa :).

3 tykkäystä

Mihän minua vaivaa, kun yritän perustaa uutta topicia, mutta tämä kone ei anna laatia otsikkoa ollenkaan?

Tämä on oikea vastaus. Tästä taidettiin ihan alkuun palstalla keskustella ja päädyttiin ottamaan nykyinen malli oletusasetukseksi. Jokainen voi halutessaan valita sitten toisin omista asetuksista.

Kuvakaappaus ja tarkemmat tiedot selaimesta/laitteista helpottaisi huomattavasti.

Ei hajuakaan miten kuvakaappaus tehdään?

Oletan että käytät uudehkoa Windowsia. Haeppa valikoista sellainen työkalu kuin Leikkaustyökalu (Snipping tool). Sillä voit rajata haluamasi alueen ja sen jälkeen valikosta Kopioi. Sen jälkeen vastaat ketjuun ja painat Liitä tekstikenttään niin kuva ilmestyy viestiisi.

1 tykkäys