Sebastian Repo ja Tappara oikeuteen lomakorvausriidan vuoksi

Pelkkää spekulaatiota, mutta voihan tässä casessa olla mukana kulissien takana liigassakin pelaavia pelaajia, jotka olisivat saamapuolella Revon voittaessa jutun. Repo on vain valikoitunut ennakkotapauksen ajajaksi ja ottamaan loat niskaansa koska ei pelaa enää Liigaa eikä siten ole niin paljoa hävittävää.

1 tykkäys

Tuota noin, niin mistä Repo tiesi saavansa ensimmäisen kauden jälkeen Panthersilta sopimuksen, mikä tuli sekoittamaan tuota pakkaa? Revolta on ilmeisesti jäänyt pakollinen kesäloma tai omatoiminen jakso väliin Tappara-kausien välillä, mikä nyt mutkistaa tätä keissiä.

Eikä se, että laitat nimesi johonkin tarkoita sitä, että hyväksyt pykälän, mikä on mahdollisesti laiton.

2 tykkäystä

Tätä keissiä en kyllä lähtisi hutkimaan suuntaan tai toiseen ennenkun tästä kuulee lisää faktaa. Nyt on vaan iltapäivälehtien varassa ja varmasti kulissien takana paljon sellaista mistä ei perusjanterilla ole mitään tietoa.

Eli en osoita itse sormella ketään, katsotaan ajan kanssa kun jotain tietoa oikeuden kautta alkaa tihkua.

5 tykkäystä

Sama tieto , Sebu olisi halunnut jäädä AHLn mutta Tappara käytti oikeuttaan ja oli tultava tänne.
Se onko Sebu allekirjoittanut mitään muuta kuin Floridan diilin onkin sitten toinen kysymys?

1 tykkäys

Ei niin. Seurat laittavat lapun luukulle.

1 tykkäys

Ehkä sitten saadaan avoin sm-sarja :thinking:

Uskomaton kommentti. Pelaajalla (työntekijällä) on ihan selvä oikeus tällaiseen. En ymmärrä, miksi Suomessa käydään näin kovasti työntekijän kimppuun, joka katsoo tehneensä sopimuksen ja hän katsoo, että sopimusta on rikottu. Tekeekö ihmisestä huonon, että hän hakee itselleen oikeutta? Asiathan tässä on riidassa keskenään.

Ei ole varmaan eka kerta, kun jossakin yrityksessä on eriäviä käsityksiä sopimuksista. Annetaan oikeuden selvittää asia ja katsoa, kuka tässä on oikeassa. Oikeus sitten tekee oman ratkaisunsa ja tuomitsee sen mukaisesti. Onhan Revolla tuossa ihan rahaa pelissä, joten pahimmassa tapauksessa hän joutuu maksumieheksi itsekin. Jos taas katsotaan, että Repo on oikeassa niin sitten Liiga ja Tappara maksavat.

Mun mielestä on aika mielenkiintoinen tapa tuomita ihmiset ennen kuin asioista tietää mitään. Kaksi osapuolta eivät päässeet yhteisymmärrykseen ja nyt sitä yhteisymmärrystä ratkaistaan oikeudessa. Ei muuta Repoa pelaajana mun mielestä mitenkään. Toki työnantaja tekee näistä omat johtopäätökset eli Liigassa tuskin Tapparassa pelaa, mutta se on riski, jonka hän halusi ottaa.

14 tykkäystä

Revolla on ihan lain suoma oikeus riitauttaa Liigan sopimuspaperi. Ja kunnioitan tätä.

Mutta vähän taustalla haisee, että tuolle 14K on käyttöä. Olisiko osteltu veneitä ja lentokoneita? Ja nyt pitäisi maksaa. :grinning:

1 tykkäys

Turhaa spekulaatiota mun mielestä, kun tietoa ei ole.

1 tykkäys

Joo, oli vähän turha. Yritin vitsillä keväntää tunnelmaa.

2 tykkäystä

Joo, rauhassahan tässä kannattaa odotella eikä vielä syyttää ketään.

Tässä on musta hyvä malliesimerkki siitä miten toi mua niin ärsyttävä “someraivo” toimii. Eli luetaan pari riviä iltapuluista, triggeröidytään ja huudetaan sitä omaa mielipidettä kirosanojen kera kun mieli on niin kovin pahoitettu. Faktoja ei tarvitse tietenkään tietää, ne on sivuseikkoja koska mielipidehän on jo muodostettu jonkun toimittajan kynäilyn perusteella. Usein näissä sitten käykin juuri niin että kun ne faktat tulee julkisiksi ei niillä ole enää mitään väliä koska se “julkinen tuomio” on jo annettu ja aiheutettu vahinkoa jota ei voi enää korjata.

Jäitä hattuun toverit :).

5 tykkäystä

Aika hassua että haluaa myös lomarahoja tuolta ensimmäiseltä kaudelta kun tuli kesken kauden. Olisi pitänyt saada 4vkon loma alkuun kun tuli Pelicansista?

Vähän naurettava keissi kaikkinensa. Siellä on lakimies Penttilä Tapparalla vääntämässä näitä sopimuksia, joten luotetaan Tapparan vievän tämän taiston.

2 tykkäystä

Eikös ne ihan normaalisti lähde kertymään uudella työnantajalla? Tuskinpa se, että sopimus tehdään kesken kauden vuosilomalakiin mitään vaikuttaa.

Minä aloitin omassa työssäni kesken vuoden ja minulle alkoi kertyä lomapäiviä siitä lähtien, kun olin siellä töissä. En tiedä, miten muilla.

Ihan loogistahan tuo oli?

Tällä tempulla ei ole mitään tekemistä lomarahojen kanssa.

Ihan puhdas kosto.

Tottakai menee näin niinkuin mainitsit. Tavallisessa duunissa siis.

Itse saatoin ymmärtää tuon uutisen väärin, koska siinä mainitaan tuo ensimmäinen kausi ja ei ole ehtinyt pitää “lomaansa”. Voihan se olla, että tarkoitaan kuitenkin n. 1,5 kauden lomarahojen könttää.

Huoh. Voitaisko puhua asioista tässä ketjussa eikä lähteä selvittämään ihmisen henkilökohtaisia motiveeja? En usko, että kukaan niistä mitään tietää. Ja tässä tapauksessa, jos tietää pelaajien henkilökohtaisista motiiveista niin olisi varmaan hyvä pitää ne ihan omana tietonaan.

Anteeksi tää purkautui nyt vähän suhun, koskee montaa muutakin.

Tekisi mieli kommentoida, mutta en oikein löydä sanoja. Et kai sinä ihan tosissasi vertaa lätkäpelaajien, pelaajayhdistyksen, seurojen ja Liigan pelaajasopimuksia omaan työsopimukseesi?

16 tykkäystä

Onhan tämä eräänlainen kulisseissa tapahtuva mailanmittaus.

Moni ei tykkää, että lähdetään sohimaan pitkään voimassa olevia käytäntöjä, vaikka lopulta taustalla olisikin enemmän tai vähemmän tahaton virhe.

1 tykkäys

No kyllä mä meinasin mainita vähän samaa kuin @kune. Olisikohan nyt todellisuudessa taustalla jotain kärhämää ja mieleen tulee tosiaan “pakottaminen” takaisin.

2 tykkäystä

Vertasin ainoastaan siltä osin, että lomarahat + lomapalkat maksetaan muun palkanmaksun yhteydessä. Sama lainsäädäntö näitäkin koskee ja heillä on siitä sopimukset. Ja oletan, että uuden työnantajan (Liigaseuran) velvollisuus on maksaa lomarahat muun palkanmaksun ohessa siltä osin kuin sopimus on seuran kanssa voimassa. Olettaisin, että se tapahtuu kuukausikohtaisesti työpäivien perusteella.

Oli muuten aika ikävästi muotoiltu kommentti sinulta.