Seiska: Tapaus Iida Vainio ja Christian Heljanko

Aro ei varmaan vastannut puhelimeen.

12 tykkäystä

Onko tässä keississä ylipäätään tapahtunut mitään väärää? Minä en ainakaan keksi.

11 tykkäystä

Jätetään nyt nämä Iida Vainiotten avautumiset omaan arvoonsa ja lopetetaan tämmöisten pasaklikkiuutisten vatvominen täällä palstalla.

5 tykkäystä

Seiskan uutisessa kerrottiin “otti hijattain yhteyttä seiskaan kertoakseen”

Itse meni hotellihuoneseen ja viesteissä ilmeisesti vastannut myöntävästi? Mä vihaan tyhmiä ihmisiä ylikaiken. Hyi saatana.

28 tykkäystä

Ei jumalauta :smiley:

35 tykkäystä

Mikähän tuossa oli se uutisoimisen arvoinen juttu?

4 tykkäystä

Siis ensin pompsahdetaan julkisuuteen julistamalla, että haluaa lätkävaimoksi ja lätkäpelaajat kiinnostaa.
17-vuotiaana menty tietoisesti hotelliin 22-vuotiaan liigapelaajan seuraksi.
Mikä tässä jutussa siis on edes kohun arvoista?
Täysin naurettavaa huomionhakua. Kukaan ei ole rikkonut lakia.
Moraalisesti Heljanko olisi silloin voinut miettiä asioita kahteen kertaan. Ja Vainio voisi miettiä niitä tässä kohtaa kolmesti, nostaako esiin tällä volyymilla.

64 tykkäystä

Kun ei Hrachovina tai Rautakorpi enää ole meillä, niin sitten Heljangosta keksitään vääntää roskaa.

No, Chrisu jos kuka, osaa kääntää tämänkin voitoksi. Näitä juttuja on mukava muistella Kanada-malja kainalossa laiturinnokassa kesäkuussa.

6 tykkäystä

Henkilökohtaisesti sitä mieltä, että ei ole laitonta 22 vuotiaan ja 16 vuotiaan näkeminen, mutta en kiistä sen kyseenalaisuutta hotellihuoneessa. Tietäen Vainion en ihmettele niin isosti tätä kummiskaan.
Lyön vetoa, että Iida on siellä aloittanut viestinnän ja ollut halukas tapaamaan. Ja ettei Heljanko ole ainut pelaaja, jolle viestinyt tai kenen hotellihuoneessa käynyt.
Minulle ei tullut mistään selväksi, että kukaan olisi ikinä tehnyt rikosilmoitusta tai oltaisiin tuossa rikottu lakia.
Eli kaikki hyvin.
Vaikka kuinka leivotaan nyt minkälaisia syytöksiä ei ole jutussa ymmärtääkseni selvillä mitään. Ei yhtään mitään laitonta ja jos olisi olisihan niistä tehty jo aika mehevät otsikot ja oikeustoimet alkaneet.

Myös se, että jos Iidaa on vaivannut tämä (jota en kiellä, koska en tiedä mitä tapahtunut) niin miksi oikeasti ei poliisille kerrottu vaan Seiskan varaan jätetty. Eikä edes muille lehdille kaiketi kerrottu?

Tsemppiä Heljangolle. Toivottavasti asiat järjestyy hyvin!

Ja kävi miten kävi voittakoon oikeus.

21 tykkäystä

No nyt näitä kohujuttuja alkaa ilmestymään. On siis kevät!

Welcome the first spring day!

10 tykkäystä

Tosin edes näinhän ei Seiskan mukaan edes käynyt - Vainio oli tapaamisen kohdalla 17,5 vuotias eli täysi-ikäinen kuuden kuukauden kuluttua. Jutusta saa rivien välistä pikemminkin kuvan, että viestittely alkoi 16 vuotiaana, mutta oli sitten jäänyt iän selvittyä. Olisiko tässä mitään jutuntynkää edes olemassa, jos kaikki olisi tapahtunut 6 kuukautta myöhemmin?

3 tykkäystä

Heljanko siis viestitellyt 16-vuotiaan kanssa ja todennut silloin 22-vuotiaana tämän olevan liian nuori, vaikka varmaan on vaikuttanut olemukseltaan “ikäistänsä vanhemmalta”.
Sitten kun neito on ollut päälle 17, kutsunut Iidan lopulta hotelliinsa.
Mites tuo nyt menee? Suojaikäraja on Suomessa 16-vuotta? Tietenkin hiukan kyseenalaista kutsua noinkin nuoria neitoja hotelliin, mutta Heljanko on ollut tuolloin 23-vuotta(?), joten ei taideta mistään rikoksesta puhua.
Myöskin skandaalin suuruus on kyseenalaista, varsinkaan jos tällainen toiminta ei ole ollut Heljangolla toistuvaa ja mies ei ole ollut parisuhteessa.

Ei mielestäni mitenkään tavatonta Suomessakaan, että 17-vuotias tapailee 23-vuotiasta. :thinking:

Mistäköhän nyt on tehty rikosilmoitus?

10 tykkäystä

Tsemppiä vaan Heljangolle. Jos tämä rikosilmoitus päättyy siihen, että mitään ei ole tapahtunut niin Vainiolle pitkää kakkua kunnianloukkauksesta

(Jos siis rikosilmoitus on tehty siitä mistä luulen)

8 tykkäystä

Tsemppiä tosiaan Heljangolle!

Tarinan opetus ainakin se, että pysykää nyt ihmeessä kaukana noista seiskassa paistattelevista tyrkyistä.

6 tykkäystä

Noni. Se siis on tasan siitä mistä mä ajattelin.

Helvetin kivaa taas pelata. Ei taideta Helkulle huutaa seulaa Porissa

Toivottavasti ei tarvi Poriin edes mennä. Kouvolassa kivempaa :slightly_smiling_face:

1 tykkäys

Tässä nyky-yhteiskunnassa edelleen kaikki voi romuttua jopa vuosia jälkeenpäin, vaikket olisi edes rikollinen. Ura ja perhe voi mennä, vaikka olisit toiminut länsimaalaisen lain edessä asiallisesti.
Enemmän minua arveluttaa ihminen, joka ajaa omaa agendaansa ja pyrkii julkisuuteen eliminoimalla toisen ihmisen uran.

23 tykkäystä

Iidan historian takia en usko kyllä tätä tarinaa tippaakaan.

23 tykkäystä