Share Ilves ry:n joukkorahoitushanke

Niin siis minä lähinnä mutuilin omassa kommentissani noita lukuja ja yksinkertaistin rankasti fanejen segmentointia. Noinhan selkeärajaista ilmausta kuin itse esitin ei voi edes tehdä, mutta mitä nyt olen kummankin joukkueen yleisömääristä katsonut niin uskaltaisin sanoa, että hardcore-fanien (jokapelinhöylät) osalta pyöritään siinä 4000 kynnyksellä puolin ja toisin. Siihen päälle sitten tulevat ns. liikkuvat massat, joita on toki paljon ja todennäköisesti olet oikeassa, että molemmilla on tällainen mahdollisesti 10 000+ ihmistä kattava porukka, jotka käyvät kerran hallissa kaudessa ja thats it. Lähtökohtaisesti kuitenkin Ilveksen oma markkinointi pystyy automaattisesti vaikuttamaan vain osaltaan faneihin ja kyllä tällainen Ulkojäät-tapahtuma todennäköisesti on ihan ajateltu sillee, että Ilves käyttää hyväksi kahden suositun joukkueen kontakteja. Ulkojäät-tapahtuman onnistuminen vaatii siis paljon muutakin kuin vain onnistunutta markkinointia.

Tuo 10 000 ihmistä, josta puhuit on myös markkinoinnille aivan äärimmäisen kova haaste puolin et toisin. Lähtökynnyksen voittaminen ei hardcore-fanien parissa on vaikiaa.

Mitä tulee tuohon linkitettyyn ilmeisesti Sharen videoon, kai siinä ideaa on. Lähtökohtaisesti minä vain mietin, että miksi jok’ikinen fani ja Ilves-toimija vuodesta toiseen jaksaa mainostaa tuota Ilves-sydäntä ja Ilves-henkisyyttä suurimpana kriteerinä kaikessa toiminnassa? Omasta mielestäni Ilves kaipaisi eniten kaikkea muuta kuin lisää Ilves-henkisiä toimijoita. Kova ammattitaito olisi nyt se eniten haluttu asia, siitä on kaikista koviten huutava pula. Jotenkin Ilveksen touhuista on vähän turhan usein jäänyt sellainen kuva, että on valittu Ilves-henkinen ehdokas, kun tarjolla olisi ollut ammattilaisiakin.