Siivet – wings!

Anchor Bar on väitetysti tämän sapuskan alkulähde. Heillä on saman niminen kastikemerkki, jota tuli joskus 10+ vuotta sitten netistä tilattua.

@Lallu Samaa mieltä Weikkojen soosista - ei hyvä.

1 tykkäys

Itse olen myös suuri siipien ystävä ja tulee niitä kerran - kaksi viikossa syötyä. SiipiWeikkojen kastike ei ole kyllä omiakaan suosikkeja. Texas Pete ja Buffalo ehdottomasti omia suosikkeja. Tilanteen mukaan mediumina tai hottina.

Amerikassa tuli myös siipiä useammassa paikassa maisteltua ja ehdoton positiivinen yllätys oli Buffalo Wild Wingsit. Ehkä jopa parhaimmat siivet ikinä olen sieltä saanut.

1 tykkäys

Onko noista poppamiehen buffalo wing kastike uutuuksista kenelläkään kokemuksia vai pitääkö tuo 3l tonkka ottaa ihan vain testimielessä.

Pari julkkua kävi maistelemassa Helsingin siipiä ilmeisesti Seiskan kustannuksella. Paikkoina Hook, Siipiweikot, Bar Bronco 3 ja Henry’s Pub.

Ihme pelleilyä. Itselleni tulisuus ei ole koskaan ollut se juttu vaan etikkaisuus. Se pääsee paremmin esiin medium-seoksessa.

3 tykkäystä

Tuleekohan uunissa millaset siivet niistä mitä myydään tukkupakkauksessa? Olikohan Saarioisten 5kg paketti. Onko kukaan kokeillu?

Tai sit jos paistais kattilassa öljyssä? Rasvakeitintä kun ei ole.

Uunissa sain itse ihan hyvät niistä!

Lämmitän ensin uunissa hetki… sitten voitele siipikastikkeella johon sekoitettu sulatettua voita, laita sitten takaisin uuniin ja jos mahdollista niin lyö kiertoilmalle se uuni. Sitten, kun ovat jo hieman ylikypsiä/ rapean näköisiä ota pois, kaada uunin kestävään astiaan, laita sinne kunnolla kastiketta, sekoita ja laita vielä miedolle lämmölle astia uuniin. Tulee rapeita ja maut kohdillaan! Itse käyttänyt texas peteä tai siipiweikkojen kastiketta.

Edit. Ja ostin niitä Saarioisten siipiä aikoinaan sen ison laatikon pakasteesta. Niistä tulee mielestäni parhaat ja ovat niitä mitä monissa ravintoloissa käytetään.

6 tykkäystä

Juu niitä Saarioisten tarkotin. Täytyy testata joskus. Tekee auradipin ite jne.

2 tykkäystä

Jep saarioisten laatikko on ainoa oikea valinta kotona tehtäviin siipiin. Atrian loota sitten jos Saarioinen on loppu. Hornetit ja kariniemet voi jättää suosiolla hyllyyn, tosin jos on rasvakeitin niin saattaa niistäkin saada toimivaa, mutta uunissa niistä ei kyllä saa kunnollisia.

Pakastimen alahyllyllä aina yks pussillinen noita pahimpaan himoon. Ei muuta kun uuni täysille 10-15min, siivet kulhoon ja soosit päälle. Itse menen x-hot sooseilla että saa sen etikan maun piiloon :slight_smile:

2 tykkäystä

Medium ei kylläkään maistu miltään. Tai no, rasvalta. Ja vähän siipisoosilta. Hot on se oikeaoppinen valinta, jossa siipikastikkeen aromit tulevat parhaiten esiin.

4 tykkäystä

Jännä juttu noi Saarioisten siivet, kun kuitenkin broilertuotannon Saarioinen on myyny Atrialle. Onko sitte kyse siitä, että nää Saarioisten laatikossa olevat siivet on Saarioisten Atrialta ostamia ja Saarioisten kypsentämiä. Atrian kypsät siivet on muistaakseni suolattuja ja kilohinnaltaan halvempia. Mutta samaa mieltä, että Saarioisten laatikossa olevat on parempia.

Mihin hintaan tampereelta saa noita saarioisten/atrian pakkauksia ja mistä?

Melkeimpä kaikista citymarket/prisman pakastealtaista. Myös suurimmasta osasta supermarkketteja löytyy. 5kg Laatikko on siinä 35-45e paikkeilla.

No huhhuh, kuvittelin, että noi olisi ollut paljon halvempia. :open_mouth:

Siinä laatikossa on kappalemääräisesti noin 350 siipee, jos nyt oikein muistan kun niitä joskus pienempiin annospusseihin annostelin…eli ei nyt niin pirun kallista, mun mielestä.
Toki muistini voi kappalemäärässä tehdä tepposen, joten älkää kivittäkö…

Njoo, mutta kyllä äkkiseltään tuntuu kovalta kilohinnalta, varsinkin kun miettii paljonko tosta on luuta.

4 tykkäystä

Kilohinta on huomattavasti alhaisempi ku ostaa naturelleja tuoreita siipiä. Ne on toki raakoja, joten kypsentäminen on kovempi homma. Mutta taitava paistaja saa niistä mehukkaampia ku kypsänä ostetut ja uudestaan paistetut on.

Nokian Löytiksessä ylivoimaisesti halvimmat, en nyt muista hintaa mutta reilusti Prismojen ja muiden alle on hinta.

2 tykkäystä

Löytiksessä aina välillä tarjouksella. Viikko sitten ostin 5kg Atrian laatikon 19.90€

4 tykkäystä

Ei olisi pitänyt Laineen viedä Buffya siiville. Näin siinä sitten käy, että kanat loppuu kaupungista. :smiley:

4 tykkäystä