Suuri sipsi- & naksukeskustelu

Nyt tuli niin väärä mielipide, että pitää koittaa avata oma keskustelunsa.

Jos lähtee nachopallopeliin niin chili on ainoa oikea vaihtoehto. Se vähitellen pussin edetessä suuhun hiipivä polte on parasta mitä nachopalloilla on tarjota.

6 tykkäystä

Uskomattomat ATK-kykyni näyttää toimineen, eli päästään itse aiheeseen.

Parasta:

  1. Kartanon valkosipuli & kermaviili.
  2. Taco ja Ranch -dipit
  3. Tacot ja Indian Hot-salsa.
  4. Ne Hot Headz -napalmisipsit

Salsasuosituksia otetaan vastaan, itse olen todennut Indianin maukkaimmaksi. Muut tuppaavat olemaan laihoja ja vetisiä.

Ai niin, Taffel on parempi kuin Estrella. Pringlesit on roskaa.

3 tykkäystä

Perus suolasipsi on kyllä paras. Viime aikoina olen tykästynyt Estrellen pan-suola sipseihin. Kartanon tavalliset perunalastut on kyllä sipsien pyhää papistoa.

Nää oli kyllä suuri pettymys. Odotukset olivat todella korkealla, koska eihän sipsin ja pitsan yhdistäminen kuullosta miltään muulta kuin hyvältä idealta.

Epäsuosittu, mutta ehdottoman oikea mielipiteeni on etteivät sour cream & onion sipsit toimi. Se suuhun jäävä maku maistuu vielä seuraavalla viikollakin.

3 tykkäystä

Mulla itseasiassa kaikkein suurin herkku on suolapähkinät.

Sipseistä silloin harvoin, kun ostan, niin kyllä se melkein on Kartanon perusmalli tai Taffelin perussipsi.
Juustot ja Nachot on siitä huonoja, että ne menee puolessa tunnissa. Eli liian helppoja popsittavaksi.

3 tykkäystä

Haisevat myös vanhalle pierulle…

Lidlissä on yllättävän hyviä sipsejä. Ainakin juusto ja paprika on ihan ok. En muista merkkiä.

Yleisesti ottaen panostan sipsejä ostaessa myös määrään. Eli esim. huomenna saatan hakea kaksi isoa pussia joista ei suurellä todennäköisyydellä ole paljoa enää lauantaina jäljellä. Jäljellä on vain huono olo.

5 tykkäystä

Täällä sama. Nyt myös Taffelin Broadway-pähkinät on kovassa kulutuksessa.

1 tykkäys

Juustonaksut oli joskus suosikki, mutta eivät maistu enää samalta kuin ennen. Lähempänä maissinaksuja kuin vanhoja kunnon varpaanväli juustonaksuja. Reseptiin on kajottu joka kioskissa, väitän!

Joka perjantai kaupasta jokin pussukka tarttuu mukaan lähinnä rapelimättöjä silmällä pitäen, eli melkonen mussuttelija sitä ollaan täälläkin. Ei varsinaista suosikkia nykyisin.

Suolapähkinät on sellainen suuri mysteeri mulle. Ehkä kerran vuodessa tulee himo ostaa suolapähkinöitä, ja sitten ne on sen pussillisen ajan parasta maailmassa mutta sitten menee taas vuosi, että niitä tekee mieli.

Pistaasipähkinät on mun suosikkipähkinöitä, mutta ne vaan on hervottoman kalliita ja spussin sisällöstä menee liikaa roskiin kuorien muodossa.

2 tykkäystä

Mä taas koitan välttää megapussit just sen takia, että sen saisi vedettyä ilman ähkyä tai huonoa oloa.

1 tykkäys

Ai niin, kantsii testata myös linssisipsit. Yllättävän hyviä ja sisältää enemmän proteiinia.

3 tykkäystä

Koukussa ollaan kyseisiin tuotteisiin. Vatta ja naama ei enää tahdo kestää, mutta suu vaatii rouskutettavaa.

Oon niin pitkällä jo, ettei mitkään maut enää putoo. Perus Taffelin poimu tarttuu 8/10 mukaan.

Kaikki muu paitti sipsin syönti on teeskentelyä.

4 tykkäystä

Tässä on jotain nerokasta.

Näin se varmaan on.

1 tykkäys

Oma henkilökohtainen, melko uusikin, suosikki on Santa Marian Tortilla Chips Cheese. Ensimmäisen pussin kun joskus testiin ostin, niin se oli menoa sen jälkeen. Vanhoista klassikoista tykkään erityisesti Hot Rodeista.

2 tykkäystä

Kamalimmasta sipsistä voisin aloittaa tähän upeaan ketjuun, jonka @bastardo taidolla meille soi ja loi.

Joskus synttäri+tupari bileisiini menin jossain hetkellisessä mielenhäiriössäni ostamaan aivan oksettavia Vinegar sipsejä. Pussi oli houkuttelevan vaaleansininen, olikohan merkki estrella? Siis etikka sipsejä.
Edes kukaan naispuolisista ei pitänyt niistä, se sovinistisesti tarkoittaa, että valinta oli aivan nihilistisen brutaalin surkea.

Ps voiko joku sipster maestro tason professional auttaa varmistamaan tuon merkin.
Älkää ostako.

1 tykkäys

Mä en ole itse noihin sortunut kaupassa, mutta kaveri toi noita yhdelle mökille, joten maistanut olen. Ovat todella etovia. Tämännäköinen pussi: https://www.estrella.fi/portfolio/salt-and-vinegar_chips/

Pahempi on ainoastaan chilisipsit, joita toinen kaveri toi toiselle mökille. En muista niiden merkkiä yhtään. Niillä tehtiin jäynää pitkin reissua. Jäteltiin pussia pahaa-aavistamattomien ulottuville ja kun menivät ansaan, nauraa käkätettiin uhrin kirotessa ja hamutessa vettä jostain. Olivat ihan saamarin tulisia.

1 tykkäys

Vinegar-sipsit vaatii vähän sisäänajoa. En niitä koskaan osta, mutta olen oppinut syömään niitä, eikä ne edes ole niin kamalia. Dipistä saa hyvää vivahdetta etikkalastuihin. Britit syö niitä kuin suomalaiset ruisleipää.

Veikkaisin Blair’s Deathrainiksi.

2 tykkäystä

Juuri tuo, hyvä myyntikikka kyllä laittaa houkutteleva väri moiselle myrkylle.
:nauseated_face:

Erittäin hyvän kikan teitte kyllä, arvostan!
Voiko oikeasti joku basic marketti chilisipsi olla noin tulista?

Ainakin tota Blair’sia on saanut ihan Citymarketeista. Jotain habaneroa ne on. Ihan perseestä. Blair’sin buffalolastut on jees.

Carolina Reaper on joku maailman tulisin lastu. Se on niin tulinen, että sitä myydään yhden kappaleen pakkauksessa. Tosin se taitaa olla loppuunmyyty ja hinnat on ebayssa yms. aika korkeita.

1 tykkäys

Vinegarit on todella aivan kamalaa kuraa. Virossahan nuo ovat suosiossa, siellä toki viinietikkaa käytetään huomattavasti enemmän kuin Suomessa muutenkin. Toinen hirvitys, joka jäi maistamisen jälkeen syömättä, ketsuppisipsit.

2 tykkäystä