Joo moni ei oikein ymmärrä et saattaa mennä hieman tunteisiin sekin et käyttää paljon omaa aikaa väsätäkseen tifon/banderollin ja sitten sen esitystapa menee pieleen kun kaikki ei mene kuten pitää.
Millä tavalla tämä eroaa siitä, kuin Osaston porukka lähti pois ja täällä kovasti meikäläiset tuomitsi ettei olla omien tukena?
Jätkillä on 199€ kausarit ja jotenkin tää saadaan toimiston viaksi?
Tämä on kyllä mielenkiintoinen ilmiö kuinka ne “taittopenkkin lihatäytteet” hermostuvat siitä kuin kannattajaryhmä ei ole pitämässä menoa ja meininkiä. Sama ilmiö oli Ilves-leirissä vielä muutama vuosi sitten.
Kannattajaryhmällä ei ole mitään velvollisuutta olla siellä kannattamassa varsinkin kun suurinosa näistä aktiiveista laittavat vapaa-ajastaan melkosen osan oman toimintansa kehittämiseen, kunnes tulee märkää rättiä kasvoille. Sinne vaan jokainen pitämään itse meteliä ja laulamaan chantteja jos ei hiljaisuus miellytä.
Nyt on todistettu kuinka paljon muutaman henkilön panos vaikuttaa koko pelin tunnelmaan. Hattu päästä paljon teette seuran eteen, toivottavasti protesti ei ole kovin pitkä.
Jos joku meni pieleen tai ei sovitulla tavalla:
- Nukutte kaksi yötä, koska huomennakin on peli.
- Maanantaina rakentava palaute/reklamaatio ottelun järjestäjän suuntaan, että mikä meni pieleen, miksi ja mikä oli sen vaikutus.
Onko teidän yhteisö tärkeämpi kuin Tappara ja sen pelaajat? Pelaajien vika se ei ainakaan ole, ja heitähän siellä kannustetaan. Pelin jälkeen aikuismainen lähestyminen paikkaan, jonka kanssa asiat sovittu.
Ei mielestäni voi myöskään kutsua kannattajaryhmäksi jos eivät kannata. Koskee Osastoa, SO, ja kaikkia muita.
Jos toimiston kanssa on sovittu että fanipääty tekee asian X ja toimisto hoitaa asiat Y ja Z, sitten näistä vain ensimmäinen tapahtuu niin kenen vika se on?
En haluaisi meidän vanhaa slogania lainata, mutta kyllä tässäkin se “tekeminen ratkaisee kaiken” pätee.
Taitaa nyt olla rumpu ainakin takas?
Oliko erän protesti
En ole paikalla, mutta jossakin vaiheessa kuului TV:n välityksellä laulu ja kannatus erittäin hyvin. Tifokin näkyi ja on hieno.
Täällä on seisomakatsomollinen Sinioransseja valmiina kannustamaan. Kuka on vienyt Sinioranssien rummut sun muut? Kenen päätöksellä? Jotain järkeä tähän touhuun nyt…
Jos haluat protestoida, anna rummut jollekin toiselle SiniOranssien porukassa ja mene protestoimaan. Älä tee itsestäsi seuraa suurempaa.
Toinen erä käytiin asioita seuran edustajien kanssa läpi. Tämä meni täysin vihkoon ja se tiedostetaan. Keskustelut jatkuvat edelleen mutta ei tämä näinkään voi jatkua.
Tässä tehtiin kaksi päivää aamusta iltaan töitä tuon eteen ja kaikki oli selvää. Yhtäkkiä seura mokaa todella pahasti eikä saa edes valoja katsomoon mistä oli puhe. Tifo ilman valoja on täysin nolla. Useampi ihminen käytti kaksi päivää aikaa tämän tekemiseen
Usvaa putkeen vaan jatkossakin, harmi että hommat meni muista johtuen osin v*tuiksi
Täys tuki porukalle ymmärrän täysin et homma otti kupoliin tekijöitä, toivottavasti tuosta oppi otettu
Eteenpäin ![]()
Okei. Vaikka aluksi vähän kipakan tyylisesti reagoin, mutta onhan tuo aika perseestä. Toivotaan että saatte asiat selvitettyä. Ja vaikka en protestiin osallistu, ymmärrän sen
Eli protestin kohdistaminen joukkueeseen on toimiva ratkaisu?
Samoin rumpujen ja megafonin vieminen?
Jatkossa suosittelen käyttäytymään kuin aikuiset.
Jännästi asiat hoituu kun niistä keskustellaan rakentavasti. Tämä ei palvele ketään.
Varmasti on kova tekeminen noissa, mutta tietämättömänä kysyn, vanheniko tifon sisältö kun peli alkoi? Eikö sitä olisi voinut käyttää pelin aikana, ja/tai jälkeen?
Joskus elämässä tulee pettymyksiä, mutta olisiko KANNUSTAMINEN koko pelin ajan ollut ANTTONILLE se tärkeämpi juttu? Hänelle se oli osoitettu? Vaikka huutaa chantti Tervetuloa kotiin Levtchi!
Tifo sai kuitenkin ruutuaikaa Alkion kommenttien siivittämänä ja kuvia alkoi ilmestymään someen välittömästi joten ei se nyt ihan penkin alle mennyt vaikkei sovitut asiat ihan toteutunutkaan.
Ymmärsinkö oikein, että ensin protestoitiin ja sitten selvitettiin mistä johtui ettei menty suunnitelmien mukaan?
Telkussa näkyi tuo tifo hienosti ja olin todella ylpeä SO:sta isolla S:llä toteuksesta!!! ![]()
On ollu todella hienoa olla hallissa kuulemassa porukan yhdessä vetämää showta ja meininkiä ja siitä kiitokset kaikille! Ei ole helppoa ja varmasti joudutte näkemään vaivaa asioiden eteen, että saatte kaikki toteutumaan! ![]()
Nyt joku kohta ketjussa petti. Ajatus mitä kerroitte toteutuksesta oli mahtava, mutta sen täydellinen onnistuminen ei teistä johtuvista asioista nyt onnistunut. Kukaan teistä ei tuolle mokalle olisi mahtanut mitään, vaikka olisitte seisseet päällänne.
Voin kuvitella et Taikurin paluu ei ole kuitenkaan ihan yksiselitteinen asia joukkueelle tai Antonille itselleen. Miten itse luulen tuntevani Taikuria, niin hän on kuitenkin aika jalat maassa tyyppi, joka ei välttämättä halua nostaa itseään estradille. Samoin eka peli vanhalla kotiareenalla voi olla myös osaltaan painostava asia. Jos sitten kannustajat hyvää hyvyyttään haluavat nostaa kaveria jalustalle, joka itse haluaa keskittyä itse peliin voi luoda tilanteeseen ison ristiriidan, mitä voi olla vaikea sanoittaa joukkueen ja itse pelaajan puolesta.
Mun ehdotus teiltä Tapparan ja tapahtuman ohjaajan suuntaan vois olla se, et jatkossa ohjaajat vaikka heittää teille enemmän spottivaloja, kun porukka bailaa täysiä katsomossa tai jotain muuta nostatusta. En tiedä mikä kaikki on mahdollista, mut se olis jotain sellaista mitä naapuri puolella ei ole toteutettu.
Jutin viisain sanoin: Mennään eteenpäin!
Kaikella rakkaudella kaikille Tappara Faneille!