Sinioranssit

Lähinnä pointtinani tässä olisi tuoda jotain uutta ja jotain mistä meidät tunnistaisi. Tuntuu että kaikki on sitä perus shalalalaaa mitä kaikilla on. Haluan jotain mikä erottuu, jotain mikä tempas mukaansa.

Tämä ei ole kritiikkiä tähänastista kohtaan. Ennemminkin kehitysideaa tulevaan. Enemmän omaa. Vähemmän muilta.

Rohkesti uutta sisältöä sisään. Niistä sitten vakiintuu parhaat käyttöön. Pari uutta tässä on viime ja tämän vuoden aikana tullutkin. Niille posia.

2 tykkäystä

Vieno toiveeni olisi, että saatais yksi kannatuslaulu Suomen puhtaimmalle ja kaikkein kauneimmalle trapille. Lupaan lähteä itse mukaan laulamaan. :mikki::tappara::kannu::notes:

4 tykkäystä

Tästä työstämään? :+1:

2 tykkäystä

Tässä myös alkuperäinen laulu.

3 tykkäystä

Voisin pienen ajoituksellisen pyynnön Sinioransseille esittää.

Tapparan tehdessä maalin, niin maalintekijän huudattamisen sijaan aloittaisittekin ihan perinteisellä “TAP-PA-RA” huudolla. Itsestä on useasti katsomossa tuntunut siltä, kun Tappara tekee maalin, että ikään kuin katsomossa menetetään momentum saada koko halli maalin aiheuttamassa tunnekuohussa mukaan huutamaan, kun kulmassa ainoastaan huudetaan maalintekijän nimeä johon muun yleisön on vaikea ottaa osaa. Tuon maalintekijän nimen huutamisen voi ajoittaa pikkuisen myöhemmäksikin, mutta älkää menettäkö otteluiden parhaita hetkiä saada koko halli huutamaan teidän mukana.

Tämä oli vain pieni kaino toive rivikannattajalta. :grin: Jatkakaa upeaa toimintaa!

13 tykkäystä

Oon kyllä erimieltä. Mielestäni juuri maalintekijän huutaminen on SE juttu. Kyllä siihen on aivan yhtä helppo lähtee mukaan jos haluaa. Se on hieno huomio sankarillista pelaajaa kohtaan.

14 tykkäystä

Juu, maalintekijän huutaminen on minustakin täysin paikallaan. Kääriäinen sen jo huudattaa koko yleisöltä, niin periaatteessa sen uudelleen huudattaminen tulee vähän toistona. Itse istun hyvinkin lähellä Sinioransseja, mutta minunkin paikalta Sinioranssien huudattamaan nimeen on täysin mahdoton ajoituksellisesti osallistua. Sitä maalin jälkeen odottaa, että pääsisi huutamaan, mutta tuo pelaajan nimen huutaminen oikeastaan tappaa sen mahdollisuuden ja siinä menee ikään kuin momentum saada hallin katto irtoamaan koko hallin voimin.

Tämä nyt vain oli peruskannattajan pohdintaa siitä, mitä itse siellä hallissa kokee. Sinioranssit tekee niin upeaa toimintaa, että hattua päästä.

5 tykkäystä

Mutta eikös muutaman maalintekijähuudon jälkeen tule heti jonkinmoinen “Tappara!” -kannustus?

1 tykkäys

Se “Tappara klap-klap-klap” ei vain nykypäivänä enää oikein lähde koko päädyn voimin, johtuen varmaan nopeasta temmostaan.

1 tykkäys

Tota tuli seisomakatsomossa kirottua muutaman frendin kanssa. Kolmin kertainen taputus ei vain toimi. Kahdella olisi paljon vaikuttavampi, HELPOMPI, selkeämpi. Tosi moni tuota nykyään jo kahdella taputuksella taputtaa, kolmessa ei pysy mukana läpsyttimellä lähes mitenkään ja parin huudahduksen jälkeen onkin aivan kamalan kuuloista kun hallissa neljä eri rytmiä.

2 tykkäystä

Maanantaille korvamato ehdokas:
Tee-Pee-Äs on sillassa,
Tammerkosken sillalla…

Minulla harvemmin syttyy lamppu, mutta nyt syttyi.
Jos ja jos TPS häviää huomenna, niin voisitte laulaa sitä Vesalan biisiä heille:

Hei, hei Tepsi,
sull on ollu vähä huono keli eee
Tappara ajaa joskus yli,
mut meill on täällä suuri syli eee

1 tykkäys

Eikös tätä naapurissakin vedetä? “Taas koko illan tulee, mä teille vannon sen, mä katsomossa huudan, on päivä Ilveksen…”

Jäitä hattuun kuitenkin. Viimeksi kun alettiin puhua ennen aikaisesti rantapalloista, lähdettiinkin vielä kerran Kuopioon pelaamaan. Omia kannustaen siis loppuun asti.

3 tykkäystä

Pillerin ja Ckulman kanssa samaa mieltä. Sinioranssien huudoista ja lauluista ei valittamista, mutta mahtavinta on se kun koko halli huutaa täysiä ihan yksinkertaista TAP-PAA-RA! TAP-PAA-RA! ilman mitään taputuksia. Niin että katto nousee eikä kuule omia ajatuksiaan. Huutaa vaan hurmiossa.
Tulee aivan huikee fiilis kun kaikki osallistuu.

Ja vastustajalle tulee fiilis että prkl, nyt ei muuten oo kivaa. Me on hävitty tää peli…

13 tykkäystä

Kommentissani on 2 jos sanaa ihan vaan tuon varalta. Mutta on tosi vaikeaa heittää vinkkejä jälkikäteen, kun peli on jo eilinen, eikö vain?

Samaa mieltä. Ei vaan taida oikein missään enää olla kannatuskulttuurin ajatuksena “saada koko halli mukaan”.

Toivomus: keskitytään lähinnä omien kannattamiseen. Perusbuuaamiset vastustajalle ja Setästäkin voi vähän hiillostaa, nämä on ok.

Sen sijaan JOS Tappara voittaa, ja TPS:n kausi päättyy (no joo pronssipeli), niin muistakaa, että siellä on hienoja uria luultavasti katkolla. Perrin, Kallio, Tallinder… Nämä ansaitsevat suosionosoitukset.

40 tykkäystä

Juuri näin. Mikäli sarja katkeaa tänään niin se, jos mikä saisi ihmetystä aikaa kun annettaisiin Tepsille suosionosoitukset. Voidaan näyttää mallia tyylikkyydestä ja olla myös tällä saralla muita “ylemmällä” tasolla.

3 tykkäystä