Sinioranssit

Miksi se aiheuttaa myötähäpeää? Myötähäpeä on sinänsä mielenkiintoinen tunne, jonka syitä on mielestäni usein hyvä pysähtyä hieman tarkastelemaan. Useinhan tällainen fiilis saattaa tulla, kun joku tekee jotain, joka ei ole ihan perushyväksyttyä tai ”normaalia”. Kuka tässä siis itseään nolaa, seura vai kannattajat? Eikö ole ihan hyvä, että ns. peruskannattajia, jotka saattavat olla hieman jäyhiä ja jähmeitä, rohkaistaan ilmaisemaan itseään?

3 tykkäystä

Siinä kuutiolla luki “Viimeisten minuuttien aikana saa seistä” joka siis on lähtökohtaisesti istumapaikoilla kiellettyä

19 tykkäystä

Aiheuttaa myötähäpeää seuraa kohtaan. Myötähäpeän tunne tulee siitä, että seura olettaa kannattajien tarvitsevan ohjausta. Typerää koska kannatus tapahtuu etenkin playoffeissa ilman moisia ylhäältä tulevia aneluja tai kehotuksia. IMHO.

Edit. Jaa se olikin lupa seistä. No silti samaa mieltä pääpiirteittäin näistä asioista.

1 tykkäys

Mä oon samaa mieltä, että jos teksti olisi ollut “nyt kaikki seisomaan!” Niin se olisi vähän kiusallista. Nyt tosiaan taidettiin vaan sanoa että on lupa seisoa, ja SO nostatti sitten omalla toiminnallaan.

Orgaaninen kannatus on paras kannatus, mutta hallissa usein olleena on pakko myöntää, että Tapparan pitkien sivujen katsojat on äärimmäisen vaikea saada mukaan siihen kannatukseen faniryhmän puolesta. Jo läpsyttimet oli tästä hyvä esimerkki: niitä hakattiin pudotuspeleissä aina ja kovaa, nyt käsiä ei meinata lyödä yhteen muutakun Soinnun “NYT ÄÄNTÄ KAIKKI!!” -huudoille.
Siinä on seurakulttuurissa vielä kehittämistä :grin:

6 tykkäystä

Pitkällä sivulla olin vähä punasen toisella puolen. Ympärillä oli sen verta ääntä että saattoi hukkua sen sekaan ja toki itekki niin täpinöissä et kaikkee pystyny rekisteröimään😁

1 tykkäys

Noiden videoiden perusteella mitä somessa nähnyt, niin taaksepäinkään tuskin kauheesti kuuluu nuo huudot, vaikka lähtisi miten hyvin.

Kuulun pitkien sivujen katsojiin ja muutama kommentti tähän liittyen. Monelle pitkien sivujen katsojalle laulaminen ja pomppinen oli ajankohtaista ja helpompaa x-kymmentä vuotta sitten. Kyllä ääntä ja kannustusta silti löytyy koko hallista, kuten eilen nähtiin.

Näillä pallopelien pelaamisen seurauksena saaduilla “rallinilkoilla” olisi edesvastuutonta alkaa hyppimään. Jalkaterä pysyy paikallaan, vaikka rintamasuunta on kääntynyt 180 astetta. On hyvä muistaa että kannattaa voi monella tapaa. Itse ainakin seuraan peliä niin intensiivisesti, että en oikein edes huomaa mitä ympärillä tapahtuu.

Olihan eilen huikean hyvä tunnelma hallissa ja isosti faniryhmän kannustamisen ansiosta. Pitäköön se porukka eniten ääntä, jolle se luontaisasti sopii.

15 tykkäystä

Joo, se on varmaan paljon kiinni siitä, että miten tällaisiin kirjaimellisesti ylhäältä tuleviin aneluihin ja kehoituksiin suhtautuu. Jotenkin lähtökohtaisesti ajattelen, että kaikki rohkaisut erilaisiin kannatuksen fyysisiin osoituksiin katsomossa on hyvä asia. Ehkä vähän oudolta sekin tuntuu, että tällaista ei tehtäisi vaan odoteltaisiin vaan, että ”ehkä ne vielä joskus tajuaa”. Toisaalta jos suurin osa yleisöstä olisi koko ajan mukana kovalla meiningillä, niin tällaista ei tarvittaisi ja toisaalta silloin tällainen ei myöskään juuri hetkauttaisi vaan tavallaan hautautuisi sen orgaanisen kannattamisen alle. Sillä vähän kyselinkin, että kuka / mikä tässä nyt oikeastaan sitten sitä myötähäpeää aiheuttaa.

1 tykkäys

Juu, ei mun viestin ideana ainakaan ollut ajatella, että jokainen hallissa oleva hyppii ja chanttaa niinkuin SO päädyssä.
Olen myös itse pitkien sivujen kuluttaja pääosin, mutta tosiaan Areenalla mielestäni ihan perus taputukseen ennen hyökkäyspään aloitusta tmv. lämmetään Tampereella kohtalaisen hitaasti. Verrokkina Helsinki, Kuopio ja Lappeenranta. Enkä tarkoita, että Kuopiossa tai Lappeenrannassa olisi lähtökohtaisesti parempi tunnelma, mutta kyllä siellä se “peruskatsoja” mielestäni kättä lyö useammin yhteen pelin aikana, mitä Tapparan pitkien sivujen katsojat.

Yhdelläkään katsojalla ei ole vastuuta möykätä enempää kuin mikä hyvältä tuntuu. Kommentoin vaan lähinnä siltä kantilta, että Nokialla on ihan aiheellistakin välillä huudattaa yleisöä muualtakin kuin Sinioranssien puolelta, sillä siihen yleisö tuntuu paremmin lähtevän mukaan. Vaikka “fanikulttuuri”-ihmisten mielestä se tyhmää olisikin.

7 tykkäystä

Matias Myttynen ja 2017 “kyllä me sinne ainakin kovempi meininki saadaan”. Loppuhistoria onkin silkkaa ontuvaaJuntusta. Oisko tää kevät si ontuvaahaapalaa.

2 tykkäystä

Siirretäänkö foorumillakin katseet case sipulikirkosta pikkuhiljaa kohti Kouvolaa?

Perjantaina ensimmäinen näytös areenalla!
Lippukaupan kautta seisomakatsomoon!

On sydän sininen :blue_heart:
On sydän oranssi :orange_heart:
Ja suuri rakkautemme Tappara :heart:

37 tykkäystä

Kirjoitin jo tuohon toiseen ketjuun tämän, mutta copy pasteen sen vielä tännekin teille! :slight_smile:

“Itselleni erittäin sopiva vastus, sillä olen päätynyt asumaan Kouvolaan (toivottavasti löydän itseni opiskelemasta syksyllä Tampereelta). Jos joku Tapparan sisäsiisti fani on tänne saapunut ja vailla hätämajoitusta jostain syystä, niin minuun voi olla yhteydessä.
Edit. Lisättäköön että olen itsekin siis kyllä Tapparan miehiä, että ei siitä pelkoo :smiley: pidetään yhtä!:facepunch: ja perstuntuntumalla heitettynä Kouvolan mestis jengin hallilta ei ole kuin noin reilu 2km tänne. Tosin tämä on pieni 32m*2 yksiö, mutta siisti kämppä ja mahdollisuus pieneen yksityisyyteen mitä tulee nukkumiseen.”

4 tykkäystä

Saatanan hieno meno tänään Kouvolassa! Hyvin otettu Kouvola haltuun, varsinkin sen jälkeen, kun meidän karjut oli kentällä hiljentäny sen. :muscle::+1:

Pieni miinus täytyy antaa niistä muutamista huora-huudoista ja suikkarijutuista, mutta ne varmaan irtos siinä huumassa. Tosin niitä vois silti koittaa vähän pidätellä, kun ne on kuitenkin tosi törkeitä.

Mutta edellisestä huolimatta olitte kyllä taas kerran se kuudennen kenttäpelaajan vahvana sykkivä sinioranssi sydän, joka jaksaa ja jaksaa pumpata voimaa meidän karjuille kaukaloon!

29 tykkäystä

Oli kyllä hieno seurata sinioranssien menoa lähistön paikoilta. Nyt tuli Kouvolankin hallissa ensikäynti ja tuli todettua se miellyttäväksi paikaksi😁

9 tykkäystä

Oli ilmeisesti oma kyytiläisiä nämä muutama “karju” ketkä oli vähän terävöittäneet matsi huumaa muutamalla ylimääräisellä alkoholi tuotteella. Toinen ainakin taisi nopeastikin ymmärtää että nyt tuli suusta se kuuluisa sammakko.

2 tykkäystä

Ottelun loppuhetkillä Sinioranssit aloittivat huudon “nouse seisomaan jos oot Tappara” ja tähän lähti pitkästä sivukatsomosta pikku poika mukaan ja tarpeeksi kun jatkettiin huutoa niin poika alkoi repimään isäänsä kädestä että nyt ois sinunkin aika toimia. Jos tämä viesti tavoittaa kyseisen perheen, niin tulkaahan kevään aikana seisomakatsomoon. Pojassa on selvästi meidän tulevaisuus :grin::heart:

96 tykkäystä

Kyseisen pojan huamasin ja tämän myäs kuinka lähti mukaan.
Menin pojalle antamaan kivet ja SiniOranssien tarran, koska hyvästä menosta saa palkan mun miälestä. Arvostan tuallaista, että lähtee itse mukaan ja yrittää muitakin saada mukaan (kuten siinä vanhempaansa yritti).
Oli ihan täpinöissään ja lähti sitten parhaansa mukaan huutamaan meidän kanssa kun tarran annoin.
Näitä lisää!
Kaikki seisomaan ja kannustamaan yhtenä perheenä!
:blue_heart::orange_heart::muscle:t2:

80 tykkäystä

Loistavaa! Juuri näin tehdään Kirvesydämiä!

14 tykkäystä

Cmoren selostaja Sorjonen listasi Sinioranssit Liigan kolmanneksi äänekkäimmiksi faniryhmäksi.:muscle:

22 tykkäystä

Olisiko siitä mitään hyötyä että ns. Kovaäänisimmät kannattajat jäisi seisomakatsomossa korkeemmalle ja taas junnut sekä muut innokkaat kannattajat olisi lähempänä pleksiä. Ilveksellä tosiaan koko pääty fanikatsomoa ja pleksi ei blokkaa ääntä juuri ollenkaan.

11 tykkäystä