Tapparan kannattajaryhmien väliset suhteet

Viime aikoina on keskusteltu foorumilla siitä pitäisikö TFC ja Sinioranssit saada keskustelemaan sulautumisesta.Jotta Tapparalla olisi vain yksi fani porukka.Monet tietävät kertoa,että Sinioranssien ja TFC välillä on kitkaa. [poll type=multiple min=1 max=3]

• TFC ja Siniorannsit saman katon alle
  • Nyky tilanne on hyvä
  • Evvk
    [/poll]

Kitka ei ole toivottavaa kuin yhdynnässä. Mielestäni SO:n ja TFC:n olisi erinomaisen tärkeää löytää yhteinen sävel. Ei kai meitä faneja ole niin valtavasti, että kannattaa hajoittaa joukkueemme kannatus kahteen erilliseen klikkiin!

10 tykkäystä

Jos on kerran lähdetty eriytymään, en näe mitään syytä, miksi pitäisi taas yhdistyä

Molemmilla on selvä oma agendansa, joten mikä se yhdistymisen pohja olisi?

Sinioranssien hommaa on hienoa seurata ja minua ei haittaa, jos he laajentuvat fanclubin kustannuksella. Sekä fanclub että sinioranssit tarvitsevat toimintaansa kehitystä ja nostetta, mutta meillä on vielä paljon keskustelua käytävänä. Ensin pitäisi löytää oikeat ihmiset ja päästä ihan face-to-face -tilanteeseen, jossa asioita käsiteltäisiin.

Minä en koe meitä edes kilpailijoiksi: molemmilla on sama ja yhteinen päämäärä - tukea Tapparaa. Kaikenlainen tuki ja järjestäytyminen yhteisen asian eteen on toivottavaa ja minua ei haittaisi, vaikka jakautuisimme vieläkin enemmän pienempiin porukoihin. Fanclubin jäsenenä olen huolissani siitä, että toiminta on näkymätöntä ja se ei saavuta riittävästi faneja. Pitäisi pystyä paremmin tulemaan näkyviin sähköpostissa, somessa ja tällä palstalla. Pitäisi saada kasvot.

P.S. en jaksa korjata otsikkoa uudestaan, mutta fanitoiminta on yhdyssana ja se kirjoitetaan pienellä. Piste.

4 tykkäystä

@peterra kanssa aika samalla aaltopituudella tässä asiassa. Miksipäs näinkin laajaan seuraan ei mahtuisi parikin kannattajaporukkaa, hiukan eri agendalla jopa.
Itse näen FanClubin olevan se perinteisempi, joka jäsenmaksun avulla järjestää oheisohjelman otteluihin (rullat pyörii, maaliveikkaus, ja t-paita katsomoon, fanimatkat jne), siinä missä SO11 on hiukan
äänekkäämpi, yhtenäisempi ja tiiviimpi jo siinäkin mielessä missä hallissa ovat. FanClub porukkaa on levittäytynyt pitkin hallia. En sanoisi niinkään että ovat vanhoja ja jäykkiä, aika iso on muuten tuo porukka, ja siten mukaan mahtuu monia. Suomen suurimpia meidän kannattajaklubi, kaiketi.
Eikä nämä ryhmät nähdäkseni ole mitenkään napit vastakkain, moni kuuluu molempiin mikäs siinä.

7 tykkäystä

TFC:n ja Sinioranssien yhteistyön lisääminen olisi ollut hyvä äänestys vaihtoehto. Runkosarjan vieraspelimatkoilla on aikamoinen ero kannustamisessa TFC:n ja Sinioranssien reissujen välillä. Niinpä playoff vieraspeleihin toivoisin jotain yhteistyötä, jotta kannustus olisi parempaa kun on kauden ratkaisupelit kyseessä

5 tykkäystä

SO.lle rohkeasti käsky/lupa rummun ja megafonin kanssa johtaa koko ryhmää. Hyvin Oriveteläiset ja kumppanit heidän laulujaan ja muita veti Tallinnassakin 3.5promillessa, miksei jäähallissakin.

4 tykkäystä

Vastasin EVVK kun ei oikeastaan kiinnosta, enkä kumpaankaan kuulu. Mutta ihan mielenkiinnosta kysyn, mitä hyötyä on kahdesta eri ryhmästä? Ja toisaalta olisiko yhdestä suuremmasta ryhmästä hyötyä esim. fanimatkojen tms. järjestämisessä?

Onko siellä molemmissa ryhmissä liian vahvoja persoonia, jotka eivät tule toistensa kanssa toimeen? Fanitoiminta kai pitäisi olla lähtökohtaisesti oman joukkueen kannustamista, eikä kaikkien tarvitse hallin käytävillä käsi kädessä kävellä, saati jatkaa samaan baariin pelin jälkeen.

No ainakaan TFC:sta ei ulospäin tiedä yhtään, kuka tällainen vahva persoona voisi olla. Kun ei sieltä oikein ketään pysty ottamaan kiinni :smiley:

Yhteisellä asialla tässä kai ollaan, että silleen kai yhdistäminenkin olisi mahdollista, mutta toisaalta - mitäpä uutta se toisi? Hyvää meininkiä on kummassakin tarjolla, makuasioita. En minä ainakaan koe sinioransseja minkään sortin kilpailijoiksi :smiley:

1 tykkäys

Ja muutenki pleijareissa voisi kokeilla tällästä. SO huutaa Kuka voittaa ja TFC vastaa Tappara. Näin voitais saada jo heti koko halli mukaan, Finaaleissa kuulosti ****** hienolta.

Ps: en tiiä onko tuota jo yritetty.

2 tykkäystä

Tiedän missä SO istuu, mutta missä istuu TFC?

SO ei istu :wink: FC on siellä C3 nurkassa

2 tykkäystä

Ei pidä paikkaansa. Fan Clubiin kuuluvia istuu ympäri hallia. Ei todellakaan pelkästään C3 missä joskus kymmenen vuotta sitten jopa kannustivat.

1 tykkäys

Vaikka en itse ole ollut kummankaan toiminnassa mukana, niin uskoisin, että molemmilla on sama agenda/päämäärä, mutta toteutustapa on eri. Nopeasti voisi kuvitella, että on helpompi löytää vetäjät kun porukka on isompi. Isommasta massasta on helpompi löytää muutama tyyppi, jotka haluavat luoda kontenttia someen ja organisoida reissuja. Yleisesti ottaen jos jäseniä on 500 vs 50, kaikenlaisten bakkaladien järjestäminen on mielekkäämpää ja systemaattisuus tulee sen mukana.

Itse en ole koskaan ollut niin aktiivi fani, eli mistään mitään tiedä. Kuhan huutelen lämpimikseni :smile:

Sillä minä kysyin, kun tuo TFC:n läsnäolo ei minulle näy millään tavoin, kuten nuo hyppivät ja pomppivat SO:laiset., jotka tosiaan eivät istu :smiley:

2 tykkäystä

Mä tykkään enemmän SO meiningistä ja sen vuoksi olenkin aina seisomassa ja menossa mukana. TFC toiminnasta mulla on vähän sellanen kuva, että pitää olla läpsyttimet, nakkimuki ja istumapaikka. Taputetaan kun hyökkäys tai maali.

SO ja TFC samaan katsomolohkoon edes. Saadaan yhtenäinen ääni ja huuto edes joihinkin huutoihin. Ei tartte laulaa jos hävettää. Voi huutaa ihan sen Tappara ja taputtaa sen ultrahienon videon tahtiin.

2 tykkäystä

5 posts were merged into an existing topic: Faniryhmät ja kannustaminen kotiotteluissa

No joo, onhan niitä ympäri hallia, mutta se kai se “perinteinen” paikka on, kun tifokin siellä on :slight_smile:

1 tykkäys

Miten ahdetaan puoli hallia samaan lohkoon :grin:?
On meinaan TFC sen verran laajalla ja niitä on paljon.

1 tykkäys

Evvk-äänestäjänä pitää tietysti puuttua tähänkin…eli kuinka itselleni näyttäytyy porukat.

SO11 ei tiedä ulospäin mitään, se ei ole minulle ainakaan saanut kasvoja. Facebookissa tai Twiittillä vois varmaan kysyä ja lomakkeella weppisivujen kautta lähettää kysymys ja rekisteröityä. Mutta SO11 asioiden hoitajaa en tiedä ollenkaan.
TFC henkilön voi tavata peleissä B-käytävällä ja heillä on nimetyt henkilöt yhteystiedoin.

En ole SO11 jäsen mutta olen TFC jäsen olen ollut jonkun vuoden. Tässä tietysti tarpeet ovat kohdentaneet “järjestäytymisen”. Minulle nuo molemmat kuitenkin ovat Tapparan kannattajia.

Minusta kannattajaryhmien suhteisiin ei tarvi puuttua erikseen vaan ne muotoutuvat ajan myötä. Kun tällainen SO11 on muodostunut, silloin selvästi TFC toiminnasta on jotain puuttunut. Minusta SO11 on hyvä “riehakkaampi” hallilla näkyvä/kuuluva kannattajaporukka kun taas TFC on enempi niitä taputtajia ja on laajempi toiminnaltaan.

4 tykkäystä

Meitä kannattajia on monenlaisia. On riehakkaita ääntä halliin tuottavia henkilöitä, joista suuri osa on järjestäytynyt SO:n alaisuuten pitämään hienoa ja kuuluvaa meteliä.

Sitten on meitä hiljaisempia peliin analyyttisesti suhtautuvia kannattajia, joilta irtoaa kannustusta taputuksen myötä aina kun katsovat suoritukset jäällä sen arvoisiksi. Toki taputusta ilmenee muutoinkin, mutta hallin hiljaiseen enemmistöön me “valtakannattajat” kuulumme. Saataapa minulta (niin kuin monelta muultakin) purkautua huulilta pitkä “oooohhh” esimerkiksi tolppalaukauksen jälkeen. Joten ei me sentään ihan kuuromykkiä olla!

Mutta pääasia on, että meitä kannattajia on, ja kukin kannattakoon omalla tavallaan!

7 tykkäystä