Solmu Salminen, toimittaja

Kaikkien rakastama Solmu ollut taas vauhdissa…

Mä en tiä onko Salmisella paljon varaa puhua asiallisuudesta. :smiley:

2 tykkäystä

Solmu ei ole sitten oppinut mitään viime vuodesta. Kyllä toimittajalta tosiaan pitäisi jonkinlaista asiallisuutta löytyvän. Hyvä Teme!

Hyvää tylytystä Temeltä! :+1:

http://www.aamulehti.fi/urheilu/tappara-pakin-kuppi-meni-nurin-haastattelussa-mika-hiton-kohupelaaja-katso-video/

Ja todettakoon tässä vielä, että päivän Ilta-Sanomissa Teme itse kertoo olleensa sivussa alaraajavamman vuoksi. Eikä todellakaan ole joutunut mihinkään valmennuksen ohjaamalle sivuraiteelle siirtohuhujen vuoksi.

6 tykkäystä

Siinähän Solmu ja Aalto sopivat ettei tuota “kilahdus”-kohtaa käytetä. Niinpä vain julkaistiin… On kyllä ämmämäistä toimintaa.

2 tykkäystä

Tää sölmy sälminen on yksinkertaisesti vaan HUONO.

1 tykkäys

Sölmy on tosiaan jopa toimittajaksi harvinaisen pässi. Mutta mitäs sitä muuttamaan kunhan vain klikkauksia tulee tarpeeksi.

Ensin Jugi kyykyttää Solmua ja nyt Aalto. Kuka seuraavaksi? Ihan sama, me like!

1 tykkäys

Ei olis varmaan Aalto reagoinut noin voimakkaasti muille toimittajille. Ihan oikein kuitenkin.

Ihan oikein. Mää niin tykkäisin, kun konsensuksessa pelaajat kieltäytyis antamasta mitään kommentteja saatika haastatteluja Salmiselle. Siinä kirjoittelis sitten omiaan “paikallislehteen”.
Ei sekään ois paha jos joskus päivystelee hallilla, vaikka reenejä seurailemassa, niin joku kiekko saattas vahingossa vähän karata kentältä solmun suuntaan.

Median haastatteluihin pitää pelaajien osallistua mutta kyllä kait pelaajat voivat sanoa esim Aamulehden toimitukseen että tietyille toimittajille vastaukset ovat hyvin lyhyitä tai niitä ei tule. Ja jos on se yks hölmö kynänjatke pakko laittaa asialle niin lista asioista joita saa kysyä.
Jos tuo älykiekko tulee oikeesti käyttöön niin joukkue vois luovuttaa Solmulle yhden jos se auttas ulosannissa. Itseasiassa kun vuosittain on kaikenlaisia palkitsemisia, oskareita ja grammyja, ruusuja ja risuja yms niin liigajoukkueet vois palkita oikeasti hyvän kiekkojournalistin tavallisella kiekolla ja sitte sille huonolle reportterille se älykiekko.
Mutta kyllä mä myös tykkäsin Kun Aalto pisti kovaa sanaa turhakkeelle. Joku voi sanoa että tuollanen ruokkii niitä huonoja juttuja mutta Solmun tapauksessa niitä tulee joka tapauksessa.

1 tykkäys

Eiköhän tuo Solmu vituta ihan yleisellä tasolla kopissa, varmaan molemmissa päädyissä. Aivan kuten saman konsernin Santtu.

En kyllä ymmärrä mikä halu näillä toimittajilla on hakea kohua ja spektaakkelia. Ilveksen “piirit” taisikin jompaa kumpaa kusettaa Tyrväisen menolla HIFK:n.

Hiukan voisi myös kunnioittaa pelaajia eikä kirjoittaa kaikkea paskaa mitä mieleen tulee foliohattu päässä.

Solmun selityshän tuolle kohupelaaja-heitolle oli “huumorilla haastatteluun sisääntulo”. Ei sitten kuulemma uponnut. No, ei tartte ihmetellä miksi ei uppoa kun haastateltavana on kuitenkin ammattiurheilija.

Jos jotain muutosta haluatte niin pieni vaiva avautua tuonne

Itse tein jo :+1:t2:

Aamulehden päätoimittaja Jouko Jokinen on antanut sitoumuksensa oikeisiin tietoihin perustuvaan ja merkitykselliseen journalismiin.Jouko ei ole sosiaalisen median solvaamisen, halventamisen, mustamaalaamisen ja suoranaisen valehtelun hiljainen tukia eikä myötäjuoksija. YES!

Päätoimittajien kannanotto (ti 1. maaliskuuta, 2016) kokonaisuudessaan mm. täällä (sikäli mikäli linkin postaus onnistui)

Solmukin keskittyy jatkossa asiaan, vai keskittyykö?

Media tekee bisnestä. Valitettavasti rahan valta on niin suuri, että tämä on valitettavasti juuri sitä, mitä media haluaa. Media kirjoittaa siitä, mikä myy. Suomessa liigakiekon ympärillä käy sellainen sirkus ja Hevosmiesten tietotoimiston tiedot tulevat nopeasti myös toimittajien tietoon. Kannattaa huomioida, että myös NelonenPro on epäsuorasti jaksanut jatkuvasti pitää yllä “huhua” Tapolan ja Aallon huonoista väleistä ja penkityksestä.

Tavallaan liigaseurat ovat osittain tähän median “juoruiluun” itse syyllisiä, kun eivät kerro asioista suoraan. Tapola itse “kehitti” pohjan tuolle teorialle sillä, että hän patsasteli medialle sitä, kuinka koko joukkue on kunnossa ja kaikki parhaat pelaavat. Sama linja jatkui myös Karjalaisen kanssa, vaikka kaikki tietävät, että todennäköisesti jotain viimeisiä hoitotoimenpiteitä yms. tehdään, jotta kunto olisi playoffeissa kohdallaan.

Lätkäjargonia tuottaa itse medialle suurimman mahdollisuuden maalailla höpölöpöjuttuja. Toimittajat eivät suoranaisesti enää nykyään harrasta lähdekritiikkiä eivätkä yleensä tarkista useammasta lähteestä tietojaan. Nyt palstatotuus on jo, että Tappara ja Aalto ovat “asettuneet poikkiteloin”, kun miehelle ei ole jatkoa annettu. Tämän teorian “järjettömyys” on niin korkea, että se pistää naurattamaan joka kerta.

Miettikää nyt hiljaa itseksenne, että Tappara suuttuisi Aallolle, kun tämä kirjoittaa sopimuksen Ilveksen kanssa kauden aikana. Koko teoria on absurdi, koska Tappara on todennäköisesti itse ilmoittanut ajoissa, että Aallon optiota ei käytetä. Leinonen on myös itse profiloitunut tekemään näitä sopimuksia vastuksilla pelaavien pelaajien kanssa kesken kauden kuten vaikka esimerkiksi viime kaudella jo hyvissä ajoin sopimukset Karhusen ja Lajusen kanssa.

Koko teoria on niin idioottimaisen tyhmä, että jokainen joka jotain ymmärtää tajuaa, että kyseessä on täysin tyhjästä vedetyt huhut. Se, että media haluaa maalailla tätä kuvaa on median ihan oma asia, mutta uskokaa tai älkää niin tämä roska myy paremmin kuin se, että “Aalto palasi kokoonpanoon.” Niin kauan kuin Aamulehti saa klikkauksia ja rahaa tulee, heille on aivan sama, oliko juttu totta vai ei. Voitte valittaa jokaisen luukun täyteen siitä, kuinka haluatte Solmusta eroon, mutta todennäköisesti jo nyt tuo “kohuhaastattelu” on kerännyt 100 000 + klikkausta AL:n sivuilla.

Mitäpä luulette, miksi Salminen julkaisi myös tuon Aallon tuohtumusta osoittavan osan haastattelussa? No katsokaas nyt, kun pelkästään sekin raflaa jo yleisöä ja tietää rahaa AL:lle. Salminen itse näyttää tuossa valossa idiootilta ja hän olisi hyvin voinut leikata Aallon avautumisen alusta pois, mutta eipä leikannut. Kato kato, miksihän ei? Tätä media haluaa ja tätä te myös tyytyväisinä klikkaatte.

Jos oikeasti haluatte jotain muutosta niin lopettakaa AL:n tilaaminen ja nettisivun lukeminen / linkkaaminen. Se on ainoa todellinen tapa vaikuttaa. Muutoin tuo palautteenne menee kuuroille korville.

8 tykkäystä

Ei uponnut ehkä siksikään kun ei Solmu sitä mitenkään huumorilla heittänyt. Ei huumoria äänessä eikä kyllä ilmeessäkään ja paino sanalla “kohu”. Sitten yritti selitellä ja valehteli muka vitsinä heittäneensä. Paskasakkia nämä…

Näin se vaan on!
Ja näin olen menetellyt. Lehteä ei ole tullut kuuteen vuoteen ja AL sivuja kartan mahdollisimman pitkään. Yle ja jopa mtv.fi mieluummin käytössä.

2 tykkäystä

Samaa mieltä. Joukkueenjohto voi vedota vaikka playoff-rauhaan. Viime keväänä Solmu yritti kaikin tavoin häiritä Tapparan pelaajia milloin milläkin tekaistulla kohulla ja soppari uutisilla yms. Turvat tukkoon ja haastattelut muille AL toimittajille.

Viestiketjun otsikointi on täysin väärä. Tämä "jääkiekkotoimittaja"on täysin ihmiskunnan irvikuva. Tässä foorumissa on paljon parempia ja kiekkoa tuntevia kirjoittajia kuin tuo ihmisjäte. Ottakaa pois ainakin sana jääkiekkotoimittaja otsikosta.

3 tykkäystä