Nimetkää TOP-5 kaupunkia/paikkakuntaa tähänastisessa elämässänne. Ei tarvitse olla henkilökohtaisia käyntejä ko. paikkakunnalla, vaan mitkä nyt vaan sattuu olemaan suosikkejanne. Tamperetta ja sen eri osia ei lasketa.
Minulle oikeastaan aika helppo valita viisi, mutta menee nyt aakkosjärjestyksessä sillä liittyvät niin paljon omiin elämänvaiheisiin että on vaikeaa näiden kesken tehdä jotain rankingia.
Barcelona, Berliini, Jerusalem, Praha, Tromssa
Praha taas tähtäimessä jo viidennen kerran parin kuukauden kuluttua
Mää just äsken mietin, että hups, taisi Barcelona unohtua ja sitten te 2 viimeistä sen mainitsitte…
Ehkä mää joudun Rollon vaihtaan Barnaan… (huom. "Barca on paikallisille se joukkue ja Barna kaupunki, jos lempinimistä puhutaan), korjatkaa jos olen väärässä.
Ei itsellä oikein ole kuin Lontoo. On muitakin kaupunkeja, missä on usein tullut käytyä, mutta ei ne mitään suosikkeja ole. Ja en ole koskaan kauheasti reissannut kuin kaupunkikohteisiin sivistyneissä maissa, rantalomat tms. ei ole mun juttu.
Mää olen käynyt Tallinnassa tietysti monesti ja kerran Riikassa ja kerran Kaunasissa, mutta Vilnassa kahdesti ja siitä kyllä pidin tosi paljon, toki näistä muistakin edellämainituista.
Oho! Floridan kaupunki?
No vaikka ei ole kaupunki sinänsä, mutta hieno osavaltio kylläkin. Itselle ainakin tuttuja kaupunkeja jossa käynyt työn ja lätkän puolesta ovat mm Miami, Orlando ja Tampa. Floridassa siis.
Saas Fee ja Matterhorn, Playa del Carmen (ennen kuin se rakennettiin täyteen ostoskeskuksia), Garda-järvi, Saimaa ja paras kaikista on oma syntymäpaikka maalla landella missä on aina hyvä olla ja rauhottua.
Mahdoton tehtävä, liian laaja koska voisin nimetä kymmeniä…
No, otsikon mukaisesti mennään. Kaupungit (joissa aikaa olen viettänyt) jotka ovat jotenkin merkittäviä tavalla tai toisella ovat (ilman sisäistä järjestystä):
Amsterdam, Berliini, Lontoo, Tampa ja Chicago
Amsterdamin voisin ehkä listata Lontoon lisäksi, siellä oli nuorena hauskaa, Pikkusisko opiskeli siellä niin ei tarvinnut turistina hengailla. Toinen pikkusisko opiskeli Tukholmassa, mutta en mä Tukholmasta ole koskaan pitänyt, mutta ensi maanantaina olen kuitenkin siellä.
Kiekkoturnauksessa olimme joskus. Paikka on todella hieno historioineen. On vanhaa kaupunkia ja paljon nähtävää.
Illalla alkudrinkiksi vaikka yksi GT, Chateau Frontenacin baarissa, ja lihansyöjät jatkoille pihvien merkeissä Le Charboniin. Toimii.
Quebec Rempartsin pelissä voisit käydä, meille ei enää riittänyt lippuja. Mutta Patrik Royn vetämät treenit nähtiin.