Italiassa, Adrianmeren rannikolla.
- Rio de Janeiro
- New York
- Los Angeles
- Toronto
- Montreal
- Praha.
- Pariisi.
Loput aakkosjärjestyksessä Lontoo, New York ja Wien.
Kööpenhamina, Varadero, Havanna, Las Vegas ja Phuket.
Berliini. Siellä tuli asuttuakin vuoden verran tossa kymmenen vuotta sitten.
Praha taas oli nuorna miesnä eka eurooppalainen kaupunkikohde, mihin tuli matkattua itsenäisesti, ja se teki silloin vaikutuksen. Edelleen olen sitä mieltä, että kaupungissa on jotain erityistä taikaa.
Barcelonassa olen käynyt kerrran työreissulla, enkä juuri ehtinyt tutustua mestoihin, mutta sen veran kuitenkin, että joskus olisi kiva mennä ajan kanssa uudestaan.
Berliini on kyllä ykkönen kaikista Tampereen ohella.
Tampere oli kielletty, koska se on itsestään selvyys.
Tampere(vaikka oli kielletty) . Astoria jenkeissä, Isän puolelta sukua sieltä(Tunnettu The Goonies leffasta ainakin) . Sitten Berliini ja Skoteissa jostain syystä Aberdeen…
Tässä pitää muistaa, että Tampere ei välttämättä ole kaikkien kotikaupunki. Eli mielestäni se voisi mukana tapauskohtaisesti. Itselle se olisi ollut ykkönen, vaikka 12 vuotta olen muualla asunut.
No eiköhän se ole ihan sama missä asuu niin Tampere on ykkönen.
Vietin Tromssassa yhden ainoan päivän ja pari yötä, joten ei tullut syvällisesti elämään tutustuttua. Mutta on kyllä tunnelmallinen ja vaikuttava paikka. Toki myös ajomatka Kilpisjärveltä veti aika sanattomaksi.
Ajomatkoista puheen ollen niin Geirangerilta Åndalsnesiin on aika huikeat maisemat. Tuolla välillä on trollstigenin serpentiinitie, joka on aika huikea. Geirangerin ja Svolvaerin suosikkeihini laitoinkin ja Norjasta voisi nimetä monta muutakin paikkaa. Postikorttimaisemia riittää.
Pitää vielä mainita Reykjavik, tuli oltua siellä pari päivää paluumatkalla.
Karut maisemat näkyy matkalla lentokentältä mutta mukava kaupunki oli muuten paitsi hinnat eivät miellytä.
Bluelagoon oli mukava kokemus. Tuonne voisi vielä joskus mennä uudestaan hieman pidemmäksi aikaa.
Berliini (täällä ollaan), Madrid, San Francisco, Lontoo, Palma
Kööpenhamina, Barcelona, Rooma, Gdansk Frankfurt. Aika vaikea valita. Suomesta laittaisin Turku (tästä oon jäävi), Rauma, Kajaani, Rovaniemi, Tampere.
Kangasala
Tampere
Torrevieja
Tallinna
Jurmala
Isoista kaupungeista en juur välitä. Paitsi Vancouverissa olis kiva käydä.
Kevon kanjoni
Jurmo
Inarinjärvi
Pihtipudas
Sastamala
Lontoo on itselle ehdoton ykkönen. Sitten tulevat Dublin, Taormina, Praha, Dubai.
Kaikissa noissa on vierailtu useasti ja aina näihin palataan uudelleen.
Kioto, Praha, Lontoo, Torino, Rauma (on se vanha kaupunki vaan niin hieno)