Yhteisöpeli XXXIII - Lohko Tumpere - peliketju

Lohko B - Tumpere

Tarinan esiosa

Suomen jääkiekon pääsarjassa, Lyyrassa, aletaan pikkuhiljaa lähestyä runkosarjan loppua. Pudotuspelipaikoista ja runkosarjan kärkisijoista käydään taas kohta ultimaattista kamppailua. Siirtoraja lähestyy ja kärkijoukkueet pyrkivät hinnalla millä hyvänsä vahvistamaan rostereitaan. Ipandeeruksen, Vikureiden, Näätien ja monien muiden kannattajat vaikuttavat jo lähes tyytyväisiltä, mutta Tuppuru HC on yhä kovassa paikassa. Jostain olisi kerta kaikkiaan saatava vahvistusta keskikaistalle!

Sitten löytyy myös niitä jääkiekkoseuroja, joilla on ollut pidemmän aikaa hyvin synkkää eikä mestaruushaaveita ole enää vähään aikaan ollut. Yksi tällainen joukkue on AHL-liigan Namitoba Goose, joka rämpii yli 10 ottelun tappioputkessa sarjansa jumbosijalla. Joukkue on pelimiehiä täynnä; sillä pitäisi paperilla olla menestyvä kokoonpano, mutta voittoja ei vain näytä tulevan. Kautta on kuitenkin sen verran jäljellä, että kurssia on vielä mahdollista kääntää. Eräänä päivänä Goosen päävalmentaja saa idean ja ryhtyy välittömästi toimeen. Alkajaisiksi hän ottaa selvää, mistä päin löytyisi Euroopan paras lätkätiimi.

Tuppuru HC:n toimistolla on meneillään vakava keskustelu. ”Jotain pitää keksiä, jostain on saatava huippusentteri, jotta fanit rauhoittuisivat.” ”Jos vain hitusen enemmän rahaa olisi, tulisi hommasta helpompaa…”. Samassa puhelin soi. Puhelu tulee Jinnipegistä, ja soittajana on Namitoba Goosen toimitusjohtaja. Hän tarjoaa Tuppurulle sopimusta: Tuppuru lähettäisi valmentajansa ja muutaman huippupelaajansa hetkeksi selvittämään, mikä heidän joukkueellaan on pelillisesti pielessä, näyttämään miten tätä peliä kuuluu pelata, jotta joukkueen tappiokierre katkeaisi. Vastineeksi Tuppuru saisi hyvän summan rahaa. Tämä tarjous otetaan hetkeäkään miettimättä vastaan.

Niin lähtee myöhään samana iltana Tuppurun yksityiskone matkaan. Kaikki on suunniteltu niin, että he ehtisivät juuri sopivasti takaisin Tuppurun seuraavaan peliin. ”Niin mihinkäs te olettekaan menossa?”, kysytään ohjaamosta tuppurulaisten noustessa kyytiin. ”Namitoba Goosen kotihallille, Kanadanmaalle”, vastaa päävalmentaja melun keskellä. ”Tai paremminhan se tunnetaan Jinnipeg Westin kotihallina, nimi on Kanada Live Center”.

Mutta tätä lentäjä ei enää kuullut, itse asiassa hän kuuli aluksikin vallan väärin. ”Namibin autiomaalle!”, hän päivitteli. ”Jo on erikoista, eikö heillä ole kausikin kesken ja kaikkea. No, pistetään kuitenkin menoksi!”. Kone nousee ilmaan, ja alkaa matka kohti Kanad… Afrikan aavikoita!

Tuppurun lähtöiltana oli muuan Ipandeerus-fani ollut kulman takana vakoilemassa tapahtumia, ja koneen noustua ilmaan oli hän oikopäätä kiirehtinyt Ipandeerus HC:n toimistolle kertomaan uutisista. Paniikkinappula painettiin välittömästi pohjaan, sillä paikallisvastustaja ja kilpailija Tuppuru oli juuri saamassa sievoisen summan ylimääräistä rahaa. Heti seuraavasta aamusta lähtien alettiin täydellä teholla kehittelemään suunnitelmia, joilla saisi Tuppurun joukkuetta jotenkin sekaisin.

Tuppurun leirissä taas alettiin huolestua, kun Kanadaan lähtenyt porukka ei palannutkaan sovittuna päivänä. Ykkösmaalivahti sai pian jonkin tuntemattoman yhteyden välityksellä joukkuetoveriltaan shokkiuutiset Namibin autiomaalta ja välitti ne muille. Jo samana päivänä Tumpereelta lähti lentokoneita ja pelastushelikopteri, mutta heillä kestäisi varmasti jonkin aikaa löytää tuppurulaiset tuosta suuresta autiomaasta. Uutiset tietysti levisivät myös ipandeeruslaisille, ja koska Tuppurulla oli jo samana iltana peli, saivat he kehiteltyä mielestään loistavan suunnitelman.

Tuppuru tarvitsi nopeasti jostain valmentajan sekä lisää pelaajia illan peliin. Kuinka ollakaan, muuan vapaaehtoinen astui esiin ja sanoi suostuvansa sijaisvalmentajaksi. Koska aika oli hyvin vähissä, hänet otettiin vastaan. Tosiasiassa tämä ”valmentaja” oli joutunut huijauksen uhriksi, sillä hänet oltiin kadulla pysäytetty ipandeeruslaisten toimesta ja kutsuttu valmentamaan Tuppurua. Samoin tehtiin myös useille muille, mutta heidät houkuteltiin pelaamaan. Kun Tuppuru joutui näin täydentämään kokoonpanoaan aivan ventovierailla harrastelijoilla, ipandeeruslaiset käyttivät tilannetta hyväkseen ja lähettivät joukkueeseen myös omia soluttautujiaan. Heidän tehtävänään oli aiheuttaa sellaista sekasotkua ja eripuraa joukkueessa, että Tuppurun pudotuspelikevät epäonnistuisi totaalisesti.

Tuppurun kapteeni sai kuitenkin kiinni tästä katalasta juonesta, ja niin alkoi joukkueen sisäinen taistelu. Miten käy, pääsevätkö tuppurulaiset eroon näistä soluttautujista ennen kuin on liian myöhäistä?

Koska mukana ei ole ensikertalaisia, ei ole tarpeen luetella tässä kuin vain tärkeimmät säännöt. Äänestäminen sun muut perusasiat toimivat samoin kuin aiemminkin.

Pelistä ei saa puhua muualla kuin peliketjussa, lukuun ottamatta peliin kuuluvat yksityiskeskustelut. Peliketjussa ei saa puhua mitään toiseen lohkoon tai toisen lohkon pelaajiin liittyvää. Toisen lohkon viesteistä saa kuitenkin tykätä, lukuun ottamatta pelinjohtajan äänestystilanne-viestejä.

Pudonneet pelaajat saavat tykkäillä vain tämän ketjun aamu-, ilta- ja ”päivä on päättynyt” -viesteistä. Pudonneet eivät saa äänestää peliketjujen äänestyksissä.

Päivä päättyy foorumin osoittaessa päättymisaikaa, eli jos päivä päättyy 20:00, 19:59 viestit hyväksytään, mutta 20:00 ei.

Pelaajat eivät saa puhua missään keskustelussa toisten pelaajien foorumiaktiivisuudesta. Eli on kiellettyä kertoa, että “Bilbo on nähty viimeksi 3 tuntia sitten”.

Viestien muokkaaminen lähettämisen jälkeen on ehdottomasti kielletty.

Pelihahmot:

2 Ipandeeruksen soluttautujaa (pahiksia)

Kun Ipandeerus HC:n leirissä kuultiin Tuppurun sopimuksesta ja matkaanlähdöstä, alkoi juonittelu paikallisvastustajaa kohtaan, sillä olisi katastrofaalista, jos Tuppuru nyt saisi ratkaisevan edun pudotuspeleihin. Ipandeeruksen lähettämien soluttautujien tehtävänä on aiheuttaa hämmennystä ja eripuraa tuppuruleirissä, jotta Tuppurun tärkeimmät pelaajat jättäisivät joukkueensa.

Pahikset voittavat pelin, mikäli heitä on jäljellä saman verran tai enemmän kuin hyviksiä. Ipandeeruksen soluttautujat saavat keskustella pahisryhmässä yhdessä Namibin pahisten kanssa (kolmanteen pelipäivään asti vain toisen heistä kanssa) ja lähettävät yönimenä sen henkilön nimen, kenet haluavat tiputtaa. Huom! Pahiksilla on yhteensä 1 yönimi, siis yöpudotus on valittava jommasta kummasta lohkosta. Samasta lohkosta ei kuitenkaan saa tehdä kahta yöpudotusta.

1 ykkösmaalivahti (hyvis)

Ykkösmaalivahti päätti jäädä Tumpereelle, mutta hän pitää kaiken aikaa yhteyttä Namibin autiomaalla oleilevaan kakkosmaalivahtiin. Maalivahdit saavat siis keskustella keskenään salaisesti yksityisviestein, vaikka ovatkin aluksi eri lohkoissa.

Ykkösmaalivahti toimii vuoroöin näkijänä ja suojelijana. Ensimmäisenä yönä hän saa siis selville yhden valitsemansa pelaajan henkilöllisyyden (tarkkuudella hyvis/pahis), toisena hän saa suojella valitsemaansa pelaajaa yöpudotukselta, kolmantena yönä hän saa selville yhden pelaajan henkilöllisyyden jne. Huom! Aigamuxa-apuri näkyy näkijälle hyviksenä ja Owenga pahiksena.

Jos ykkösmaalivahti tiputetaan pelistä, putoaa samalla myös kakkosvahti. Jos kakkosvahti tippuu päivällä ja voittaa pelin yksin, ykkösvahdille valitaan uusi keskustelukumppani tavallisten pelaajien joukosta. Mutta jos kakkosvahti tippuu yöllä, ykkösvahti jää peliin yksinäisenä hyviksenä.

1 kapteeni (hyvis)

Tuppurun kapteeni päätti myös jäädä kotiin, ja onneksi jäikin, sillä etenkin häntä tarvitaan nyt taistelussa soluttautujia vastaan.

Kapteeni saa kahdesti pelissä (mutta kuitenkin eri päivinä) pyytää pelinjohdolta arvottuja nimiä, joista yksi on varmasti pahis (apuria ei lasketa tässä mukaan). Ensimmäisellä kerralla nimiä annetaan 3 ja toisella kerralla 4. Mutta joka kerta kun kapteeni käyttää kykyään, saavat pahikset 2 nimeä, joista toinen on varmasti kapteeni. Kapteeni voi halutessaan olla myös käyttämättä kykyään.

4 tavallista tuppurulaista (hyviksiä)

Nämä pelaajat ovat tavallisia hyviksiä, eikä heillä ole erikoiskykyjä.

Pelaajat (8):

Ode
louskutin
000
Petri
Casperi
Ilves1931
Varilasit
Armas

Ensimmäinen pelipäivä alkaa NYT ja päättyy maanantaina 26.2. klo 21:00 . Pitäkää hauskaa!

3 tykkäystä

Ensimmäistä kertaa eka, muistaakseni. Jihuu.

Selvästi pahis siis. Hiljaista vielä näissä bileissä.

Tämä ei tehoa tällä kertaa, mutta silti:

++Nuti

2 tykkäystä

Toivottavasti tämä ei nyt haitannut… :grimacing: Pitäisi lukea säännöt näköjään ensin. :sweat_smile:

1 tykkäys

Oonko minä nyt siis tässä lohkossa? Terve vaan!

1 tykkäys

:yellow_square: olet tarkkailussa.

2 tykkäystä

Tyypit hei, täällä on peli käynnissä. Tulkaa nyt kertomaan, miksi juuri teitä kannattaisi äänestää, mur!

@Petri @Ode @Ilves1931 @Varilasit ja ketä meitä oli.

5 tykkäystä

En kommentoi.

1 tykkäys

Kyllä tässä nyt huomaa, että Tuomenrisu on kasannut tän jengin. Laiturit puuttuu kokonaan ja kassarikin on aika epävarma. Onneks on kuitenkin hyviä aloittajia, niin ei kannata vielä hanskoja lyödä tiskiin.

1 tykkäys

Onko fysiikkapuolella tehty virheitä, kun puolia porukasta ei ole edes vaihtopenkille asti saatu kursittua kasaan?

1 tykkäys

Fysiikka kunnossa, mutta kielipää ei riitä. Meille hankittiin joku Heikki Kattilas jostain Kouvolasta, eihän siellä puhu englantia edes Uber-kuskit. Ei nää jätkät ymmärrä sanaakaan Blåborgin jutuista.

Jep. Taitaa toi Amerikan pakki Blaksattui olla ainoa, joka tietää mitä valmentaja haluaa.

Tripla Nolla täälläkin tarkkailussa.

Meillä on suht hyvä tsäänssi (mahdollisuus, niille jotka ei ymmärrä kieliä) osua pahikseen jo alussa.

Kuka heittää ensimmäisen hyväksyttävän äänen, jollekin muulle kuin allekirjoittaneelle, niin lupaan peesata.

++Petri herätys! Täällä sitä nukutaan, vaikka muu joukkue harhailee keskellä aavikkoa.

++Petri

Sori, minä olen ryyppäämässä itärajalla, huomenna pelissä mukana :smiley:

1 tykkäys

Miksi ihmeessä tässä missään B-lohkossa ollaan?

Paikalla. Vaikkakin 4h huuteluista :grin:
Tämä taitaa olla viesti 20 koko ketjuun, joten hiljainen aloitus. Olenko ymmärtänyt siis oikein, että tässä lohkossa on kaksi pahista? Ekahan yleensä on sillä puolella :wink:
Vai mitä sanoo @Casperi