Soluttautujia ja aavikkohirviöitä
Linkit alkulohkoihin: Lohko Namib, Lohko Tumpere
Tumpereen saavuttaa vihdoin ja viimein huojentavat uutiset: aavikolle kadonneet on löydetty! Helpottuneet tuppurulaiset nousevat autiomaalta lentokoneen ja helikopterin kyytiin, joiden ohjaajat puolestaan nousevat ihmettelemään siivetöntä lentokoneenrähjää. “Tämä jääköön tänne”, toinen heistä sanoo.
Aigamuxat nousevat muiden mukana kyytiin ja ihan kihisevät mielenkiinnosta. Mitä seuraavaksi tapahtuisi? Minne heitä oltaisiin oikein viemässä? Myös Owengan haamu nousee uudelleen esiin (tällä kertaa näkymättömänä) ja lentää helikopterin sisälle, vaikka hänen osansa tässä tarinassa onkin enää melko vähäinen. “Pitäähän minun saada tietää miten noille kurjille otuksille käy tuolla suurkaupungissa…”
Kotona Tuppuru saa taas joukkueen kasaan ja kaikki on paljon paremmin. “Sinne Kanadaan ei nyt kyllä enää mennä”, sanoo päävalmentaja, “sitä paitsi sen Namitoban kurssi vaikuttaa jo ilman meitäkin kääntyneen”.
Yhä on kuitenkin joukossa yksi Ipandeeruksen soluttautuja, eikä siinä kaikki. Kävi näet niin, että Owenga päätti huvikseen loihtia Aigamuxien valeasut pois ainoastaan Ipandeeruksen kätyrin nähden, jolloin ipalaiskätyri ensin säikähti mutta sitten kääntyi heidän puoleensa ja kysyi, keitä he oikein ovat. Ei aikaakaan kun he pääsivät sopimukseen keskenään: Aigamuxat saisivat tonneittain lihaa (ei tosin ihmistä, mutta lihaa kuitenkin) jos he auttaisivat taistelussa Tuppurua vastaan. Tämän kuullessaan Owenga kiinnostuu ja palauttaa heille valeasunsa.
Taistelu – se siis jatkuu entistä kovempana!
Koska mukana ei ole ensikertalaisia, ei ole tarpeen luetella tässä kuin vain tärkeimmät säännöt. Äänestäminen sun muut perusasiat toimivat samoin kuin aiemminkin.
Pelistä ei saa puhua muualla kuin peliketjussa, lukuun ottamatta peliin kuuluvat yksityiskeskustelut.
Pudonneet pelaajat saavat tykkäillä vain aamu-, ilta- ja ”päivä on päättynyt” -viesteistä. Pudonneet eivät saa äänestää peliketjujen äänestyksissä.
Päivä päättyy foorumin osoittaessa päättymisaikaa, eli jos päivä päättyy 20:00, 19:59 viestit hyväksytään, mutta 20:00 ei.
Pelaajat eivät saa puhua missään keskustelussa toisten pelaajien foorumiaktiivisuudesta. Eli on kiellettyä kertoa, että “Bilbo on nähty viimeksi 3 tuntia sitten”.
Viestien muokkaaminen lähettämisen jälkeen on ehdottomasti kielletty.
Jäljellä olevat pelihahmot:
2 varsinaista pahista (Ipandeeruksen soluttautuja ja toinen Aigamuxista)
Pahikset voittavat pelin, mikäli heitä on jäljellä saman verran tai enemmän kuin hyviksiä. Pahikset keskustelevat keskenään ja apurinsa kanssa yksityisviestein ja lähettävät yönimenä sen henkilön nimen, kenet haluavat tiputtaa.
1 pahisten apuri (toinen Aigamuxista)
Apuri voittaa, mikäli pahikset voittavat, mutta häntä ei lasketa pahikseksi voittolaskennassa. Apuri on mukana pahisten keskusteluketjussa.
1 ykkösmaalivahti (hyvis)
Ykkösmaalivahti toimii vuoroöin näkijänä ja suojelijana. Ensimmäisenä yönä hän saa siis selville yhden valitsemansa pelaajan henkilöllisyyden (tarkkuudella hyvis/pahis), toisena hän saa suojella valitsemaansa pelaajaa yöpudotukselta, kolmantena yönä hän saa selville yhden pelaajan henkilöllisyyden jne. Huom! Aigamuxa-apuri näkyy näkijälle hyviksenä.
Ykkösmaalivahdilla on meneillään salainen keskustelu yhden tavallisen hyviksen kanssa. Mikäli toinen näistä tippuu, lähtevät molemmat pelistä.
7 tavallista tuppurulaista (hyviksiä)
Nämä pelaajat ovat tavallisia hyviksiä, eikä heillä ole erikoiskykyjä. Yksi heistä tosin on ykkösmaalivahdin keskustelussa ja tippuu yhdessä hänen kanssaan.
Jäljellä olevat pelaajat (11):
Tonza
Ultraviolet
Jopeti
Wrathchild
CliffyByro
Helbendeerus
Ode
000
Casperi
Ilves1931
Armas
Alkulohkojen lopulliset äänestystilanteet
Namib:
1. päivä:
4 Nuti (tp2, CliffyByro, Tonza, Nuti)
1 Helbendeerus (Jopeti)
1 CliffyByro (Wrathchild)
1 tp2 (Helbendeerus)
1 Tonza (Ultraviolet)
2. päivä:
4 tp2 (Ultraviolet, CliffyByro, Helbendeerus, Wrathchild)
3 Ultraviolet (tp2, Tonza, Jopeti)
Tumpere:
1. päivä:
5 Varilasit (louskutin, Armas, Ode, 000, Petri)
3 Petri (Varilasit, Ilves1931, Casperi)
2. päivä:
4 Petri (Armas, Casperi, 000, Ode)
2 Ode (Petri, Ilves1931)
Pelipäivä alkaa NYT ja päättyy lauantaina 2.3. klo 21:00!