Tuo Polarin M600 on Android vehje. Akku kestää ehkä päivän. Ei ole oikein missään saanut hyviä arvosteluja. Tuo käyttöjärjestelmä tekee sen eron vaikka nyt M430 ja M200 malleihin.
Oho!
M400 ei ole kolmeen vuoteen koskaan hyytynyt, ei edes Lapin hiihtoreisussa jossa olin itse jäätyä😲
Suunolta Black Friday alennuksia:
SUUNTO SPARTAN SPORT WRIST HR Copper Special Edition kiinnostaa. Onko hyvä peli tohon hintaan?
Muistelisin, että -45% aleilla Spartaneita on myyty pitkin syksyä. En nyt toki muista tarkkoja malleja, mutta tuon suuntaisia aleja on aiemminkin ollut. Tsekkaa myös Keskisen kellon tarjonta ![]()
Suunto Spartan Sport Wrist HR. Olenko ymmärtänyt oikein, että tämä laite toimii myös sykevyön kanssa?
Kyllä
Kiitos. Sitten pitänee ostaa itselleni myöhästynyt lahja. Vyö löytyy, mutta haluaisin päivittää kelloa uudempaan ja saada mukaan rannemittauksen.
Rannemittaus itsellä ainakin vähän niin ja näin. Lenkkeillessä toimii iha ok, mutta punttiksella kadottelee sykkeet lähes jatkuvasti.
Mulla tuon on käytännössä juoksua ja tosiaan omistan myös vyön. Vyötä varmasti käytän myös jatkossa, mutta eikos tuossa em. mallissa ole myös uniseuranta sekä aktiivisuuden seuranta? Vai olenko ymmärtänyt väärin?
Spartan alkaa olemaan aika vanha malli. Suunto 9 on tuon korvaaja, toki hintakin on sitten sen mukainen. Itseltä löytyy Suunto 9 Baro.
Riippuen mistä hintoja katsoo, mutta satasen ero näyttää olevan Suunnon verkkokaupassa.
Ihan hyvä vinkki. Tämä ilmeisesti tottelee myös Suunnon vyötä?
Kyllä tottelee. Itse käytän rannemittausta peruslenkeillä ja sitten jos haluaa tarkempaa mittausta esimerkiksi kisoihin niin löytyy Ambit 3 mukana tullut vyö. Kello osaa kivasti valita näiden välillä itse. Rannemittaus ei ole tarkka ja joskus heittelee oudosti mutta itselle riittävä.
Aktiivisuusmittaus löytyy askelmittarin muodossa, tekee sen mitä pitää. Kelloon voi asettaa aktiivisuustavotteita jos sellainen motivoi. Uniseurantakin löytyy mutta en ole kokeillut sitä. Kello on omasta mielestä aivan liian iso ja kohlo pidettäväksi yöllä.
Samaan rahaan saa varmasti enemmän ominaisuuksia kun ostaa Garminin kellon. Itselle on tärkeä monen lajin tuki, tässä Suunto on selvästi edellä. Suomalaisuus ja ulkonäkö painoi myös omassa vaakakupissa.
Ainoa mietityttänyt asia on Suunnon ja heidän palveluidensa tulevaisuus. Tällä hetkellä appeja/portaaleita on kaksi, vanha Movescount ja uusi Sportstrackerin pohjalle rakennettu. Ominaisuuksia siirretään pikku hiljaa uuteen mutta on vielä kovin raakile. Firmasta on myös jatkuvia myyntihuhuja Kiinaan.
9 on itseasiassa ultran korvaaja joka poistui nyt myynnistä. Spartan porskuttaa vielä vahvasti.
Ja @Oijennus rannemittaus toimii ihan ok mutta missään merkissä eikä mallissa toimi salilla jossa tulee tilanteita että käsi puristetaan nyrkkiin esim käsipainojen tai kahvakuulan kanssa
Polarin M430: Uudessa osoitteessa on tullut nukuttua perhanan hyvin ja nyt on muutamana yönä ollut kello ranteessa läpi yön. Sellainen jännä huomio, että kun unenmäärä on ollut sellaiset 8h, joka näin keväisin on itselle ihan normaali niin kellon mukaan unen laatu on ”vain” 2/5. Tänä aamulla taasen heräsin jo 05 aikoihin viiden tunnin unien jälkeen kello näytti laaduksi 4,2/5.
No en tuota toimintoa niin vakavasti ota, mutta lähinnä hauska huomio.
Onko kenelläkään kokemusta Polarin Vantage malleista. Mielummin ehkä halvempi M. Ajattelin ostaa rouvalle jonkun ranteesta mittaavan kellon, sillä on ollu Polarin M400, mutta ei tykkää käyttää sykevyön takia. Polar olis helppo, ku on jo siihen tottunu. Itte tutustuisin mielellään tohon Vantageen, mutta Verkkokaupassa on monta heikkoa arviointia kellosta.
Aika penseitä arvioita verkkokaupassa. Päivityksiä on tosiaan tipahdellut ja ominaisuuksia sitä myötä lisää. Itsellä Vantage V ja olen ollut tyytyväinen. Vanha oli M600. Lentokonetilassa akku kestää pitkään, mitään jatkuvaa yhteyttä luurin ei itsellä tarvetta pitää. Sync on kyllä turhan moniportainen vs M600 ainakin nyt, siitä miinusta. Unen seurantaakin tullut tehtyä, siitä tulee aika vaihtelevia tuloksia. Joku aamu kello sanoo mun nukkuneen huonosti, vaikka itse on pirteä ja päinvastoin. Ne oleelliset tässä toimii kuitenkin hyvin: jatkuva sykkeenmittaus, rasituksen indikointi ja itse suoritusten seuranta. Näin jälkikäteen M olisi kyllä riittänyt hyvin itsellekin. Sekavan sepustuksen lopputulema: kelpo laite vailla hienoisia softapuolen viilauksia.
Mulla on Vantage M ollut käytössä joulusta asti. Kokrmukset pääosin hyviä, joskin sykkeen mittaus ranteesta ei vielä tässäkään mallissa toimi kaikissa tilanteissa. Lähinnä punttisalilla hukkailee. Tähän pakko lisätä, että tämä tuntuu olevan ranteesta kiinni, kaverilla toimii moitteetta.
Ostin sykemittarin kaveriksi käsivarteen kiinnitettävän syksesensorin, mikä auttaa ainakin jonkin verran. Sykkeenseuranta on luotettavampaa ja miellyttävä käyttää.
Mahtuisko tähän myös älykello keskustelu?
Kova kuume olis sellaiseen, mutta ei vaan osaa lukita kohdetta. Työkaveri hehkuttaa omaa Huawei GT kelloa, mutta itsellä yskittää sen valmistaja, kun puhelimena on kuitenkin Samsung S9. Pitäisi asennella Huawei health syömään puhelimen akkua.
Samsung galaxy watchit on kehuttu hyvin toimiviksi, mutta akun kesto surkea. Lisäksi kummassakaan edellisessä ei ole maksu mahdollisuutta suomessa.
Fitbit Versa 2 on erittäin mielenkiintoinen, siinä olis se maksu toiminto, mutta muutoin älyominaisuudet on saanut rajallisuuden takia noottia.
Amazefitissä taas ei oo uniseurantaa… Applen tuotteita vierastan, kun en usko että toimisivat hyvin android maailmassa.
Kertokaa nyt omat mielipiteenne/kokemukset…
Itselle tärkeitä ominaisuuksia olisi Viestit + maksaminen + unen seuranta + Spotify tuki ja siedettävä akun kesto. Ei taida vielä löytyä samasta paketista?
Polar M200 kesti lopulta 3 vuotta ja 3 kuukautta. Kellon rungossa oli USB-yhteensopiva uloke, josta se ladattiin. Nyt tämä muoviosa murtui. Iso merkitys oli löystyneellä kumirannekkeella, joka lisäsi vääntöä ulokkeen ulkoreunaan. Rannekkeiden kesto oli luvalla sanoen surkea, eikä kiinnitys itse kelloon kerää kehuja sekään.
Nyt pöydällä on vielä avaamattomana Polar Ignite. Vannoin että vaihdan merkkiä heikon Flow -sovelluksen takia, mutta vanhan hajottua yllättäin tuli tämä napattua vain nopeasti tilalle. Laitellaan kokemuksia myöhemmin, kunhan pääsen flunssan jäljiltä taas liikkeelle.
Etkö kuvaile juuri Apple Watchin?