Käyttääkö täällä kukaan enää “normaaleja” rannekelloja ja jos käyttää niin mitä?
Silloin kun Nokian kännyköihin tuli kello näyttöön, niin en oo kelloa ranteessa roikotranut.
Kyllä itse ainakin pidän, juuri sain itse asiassa valmistujaislahjaksi komean Seikon kellon josta olen tykännyt kyllä paljon. Mukava, tyylikäs mutta ei ollenkaan överi vaan sopivan hillitty.
E. Lisättäköön että omani ainakin kestää vettä sadan metrin syvyyteen asti ja safiirilasi suojaa tehokkaasti naarmuuntumiselta eli on myös oikein käytännöllinen kello.
Mieluummin normaalia kelloa käytän, kun älykelloa. Kahta Casion G-Shockia tulee käytettyä eniten, työkellona vanhempi ja joku Mudmaster vapaapäivälle, Citizenin vanhaa automaattisukeltajaa silloin tällöin. Isoihin juhliin laitetaan ranteeseen Zenith 2000.
Ittee ärsyttää kaivella puhelinta taskusta. Siksi tykkään rannekellosta. Mutta itse asiassa tällä haavaa en omista yhtään rannekelloa, mutta lähiaikoina ostamassa. Aika hiljan myin yhden Citizenin automaatin pois ja varmaan ostan toisen Citizenin tilalle.
Arvostan kestävyyttä. Eli pitää olla vedenkestävä ainakin.
Itseltäni rannekello löytyy ranteesta ja tuskin tulen siitä ikinä luopumaankaan.
Sama Citizen peruskello ilman mitään “älyä” kulkenut mukana vuodesta 2006. Kerran on siihen koneisto vaihdettu ja matka jatkuu.
Citizen löytyy itseltänikin. Lakkasin sitä ajat sitten käyttämästä, kun se alkoi tarvita pariston vaihtamista liian usein. Ja kun kännykästäkin näkee ajan.
Reilut 18 vuotta sitten vaihdoin Casion G-shock rannekelloon, tuollaiseen joka latautuu auringonvalolla, ja hyvin on pelittänyt, aika ajoin säädettävä aikaan kun edistää noin sekunnin viikossa. Ilmankaan ei osaa olla, vaikka puhelinkin mukana kulkee, läpi elämäni olen rannekelloa tottunut käyttämään.
Casiot tuntuu olevan suosittuja ja en ole kuullut tai huomannut kenenkään haukkuvan niitä.
Mulla on varmaan kymmenen erilaista “Rantarolexia”. Siellä on kaikenlaista “juhlavaa” merkkiä, mutta ei siis mitään aitoja. Useimmat niistä ovat olleet normaalikäytössä ihan toimivia pelejä. Joihinkin on jopa paristo vaihdettu muutamaan kertaan, joten kyllä ne ovat käyneet vuosia. En kylläkään käytä niitä enää. Silloin kun kelloa käytän, se on nykyään joku Lidlin halpa sporttikello. Yleensä kelloni on kännykkä.
Mulla olis varastossa kyllä pari ehtaa rannekelloa, joita vois joskus käyttää. 40v vanha Seiko ja jopa hieman vanhempi Certina. Jälkimmäiseen luotan hitusen enemmän. Se on kyllä ihan vieterivetoinen, ei mitään paristoa. Certina on siltä ajalta, kun TV-mainoksessa ajettiin semmoisen kellon päältä autolla. Ja Certinahan kesti! Seiko vaatis ehkä puhdistamisen. Siinä oli kerran probleemaa.
Itsekin perinteisen rannekellon käyttäjä, Leijona kello palvellut jo useamman vuoden, pattereiden ja yhden kerran rannekkeen vaihdolla selvinnyt
Casion G-Shockilla mennään. Todella kestävä työkäytössä. Hinta/laatu on todellakin kohdallaan. Joskus tulee käytettyä kellon herätystä varaherätyksenä. Joskus olis kiva sijoittaa ja ostaa joku arvokello…ehkä sitten joskus.
Casion Protrekin ajattelin ostaa, kun hintavahti ilmoittaa hinnan menneen alle 240€ jossain.
Kyllä mulla on rannekello ranteessa useasti,tänäänkin oli Leijona Classic Swiss. Tullut ostettua aikoinaan Policen kelloja,eihän ne mitään kalliita ole,mutta on ne olevinaan hienoja Kello Keskiseltä niitä ostelin,mutta enään ne ei niitä myy. Rannekello ja bootsit niistä on mun vaikea luopua
Q&Q ollut useampiki, ensimmäisen sain jo ala-asteikäisenä. Leijona on tuttu merkki, ja nykyinenki.
Tissot tikittää eteenpäin vaikka yli 20 vuotta ollu.
Vanha taskukello 80-luvulta, jota joutuu vetämäänki jos haluaa pitää ajassa.
Ei sillä hinnalla ole paskaakaan väliä, kunhan itse tykkää.
Kaikenlaisia ja hintaisia kelloja on tullut pidettyä mutta jossain kohtaa sitä vaan asettui yhteen: Casio G-Shock GW-M5610. Se on pommin varma, istuu hyvin käteen, synkkaa ajan radioaalloilta, lataa auringosta ja kestää varmaan ydinsodankin. Retro- tai nörttilasit päässä se vielä näyttääkin hyvältä. Vahva suositus.
Kellosta tuli hiljattain uudistettu M5610U versio jossa päivämäärän saa eurooppalaiseen muotoon DD/MM.
Tapparalta lahjana saatu rannekello, kirveslogolla. Laatikossa nykyisin rasiassa, ei juuri enää käytössä koska Apple nykyisin käytössä, mutta en poiskaan heitä. Arvo kasvaa kuin vettä koskessa virtaa. Tapparan kello on niin sanottu kevään kello…
Orient quartz, rippilahjaksi saatu. Ilmeisesti kullattu, varastettu kotoani aikoinaan. Sukulaisen veli oli hommannut sen yk-joukoista.
En ole nähnyt tätä noin kolmeenkymmeneen vuoteen.
Komea oli kello, tai kai se vieläkin on, jossain tuolla maailmalla.
Joo, Seiko SBDC051 automaattisuklari tuli ostettua Tokiosta muutama vuosi sitten.
Sen kaveriksi hankin käytetyn Zenithin sotilaskellon 40-luvulta, toi on 28-millisenä hyvä vastine isolle suklarille ja vei hyvin vintagekellon nälän.
Löytyy myös Seikon Kinetic, jonka sain ylppärilahjaksi ja jossa näkyy kaikki elämän jäljet siitä asti, mutta tuosta hajosi akun lisäksi jotain muutakin, enkä vienyt enää toista kertaa huoltoon. Ehkä jonain päivänä vielä.
Orisin lentäjäkello tai Carl Brashear olisi suunnitelmissa jonain päivänä…