Voikun tuon viestin tykkäyksen toisena vaihtoehtona olisi nauruhymiö. ![]()
En tiedä kun en omenaa ole katsonut ollenkaan. Kammoksun brändiä kun tekevät kaikki niin erilailla, ettei niitä osaa käyttää… Hyvä esimerkki tästäkin, (applen läppäri) mut en jaksa nyt kirjoittaa siitä.
Sulla kun on varmaan tietoa, niin toimiiko Apple Samsungin kanssa saumattomasti, ja saako siihen ladattua tarvittavaa appia androidiin? Ja mikä malli kannattaisi tsekata?
Annetaan sille keskusteluun toki mahdollisuus!
Garmin vivoactiv 4, löytyy kaikki kaipaamasi toiminnot. Unenseuranta täytyy tosin katsoa puhelimen appistä.
Yleisesti totean että urheilukello on sellainen tuote jonka kohdalla en edes harkitse ostavani muuta kuin suomalaista. Joo, joku Apple Watch on vähän eri profiilin tuote, mutta kun kerran kaksi arvostettavaa kotimaista firmaa tekevät tällaisia korkean jalostusarvon älytuotteita, niin minä ostan heiltä. Vaikka joku Garmin tai vastaava olisi kuinka huippu. Suomessa ei ole liikaa kuluttajaelektroniikan valmistajia.
![]()
Itselläni on Huawei Watch Gt2 ja olen ainakin ollut tyytyväinen. Tässä on suhteellisen hyvä kaiutin ja mikrofoni, niin tällä pystyy puhelut puhumaan bluetoothin välityksellä tarvittaessa. Sitten omasta mielestä sykkeen mittaus ja stressitaso mittaus on aika toimivia. Tämän kanssa pitäis pystyy myös uimaan, joten on monipuolinen. Ja isoin asia minkä takia aikanaan tän valitsin oli akun kesto, joka on sen pari viikkoa helposti. Tosin tällä ei pysty maksamaan tai kirjottelemaan viestejä, mutta niitten takia en kelloa hommannut edes. Vahva suositus itseltä Huaweille ![]()
Juu, jokainen ostaa käyttötarkoituksen mukaan. Kotimaiset valmistajat eivät pysty vastaamaan tarpeisiini, puuttuu golfkentät. Kotimaisen tuotteen osto olis vaatinut vielä etäisyyskiikarin ostamista.
Mulla on itellä Applen puhelin ja Polarin kello. Kellon saan synkkaamaan puhelimen kanssa lataamalla Appleen oman äpin (Google Fit, joka oli aiemmin Android Wear). Äpin tarkoitus on synkata Android- ja Omena- laitteet keskenään ja hyvin pelittää.
Jos tämä on tehty näin päin, oletan, että on olemassa äppi myös Applen laitteille Androidissa.
Mutta samaten mun Polarissakin (M600) jopa on kaikki muut toiminnot, paitsi maksaminen. Että sikäli myös nämä urjheilukellojen uusimmat painokset pärjää yllättävän pitkälle.
Itse suosittelen ostamaan laitteen sen primääritarkoituksen mukaan: jos haluaa monitoimi-puhelimen - älykwllo on hyvä. Jos ensisijaisesti haluaa dataa urheilusta/ palautumisesta /hyvinvoinnista osta ”urheilukello”.
Polarilla on jännä tapa tehdä asioita. Uusi kello avasi koko joukon uusia toiminnallisuuksia Flow sovelluksessa.
Lisäyksenä vielä, että Polarilla on vieläpä toimisto Tampereella.
(Käytän itse Suunnon tuotteita.)
Tommonen tarjous hyppäs tänään silmille.
Laitteesta ei itellä mitään kokemusta, mutta houkuttaisi kyllä…
Itselläni on juurikin tuo ja olen ollut tyytyväinen. Hinta ja laatu on kohdallaan.
Joulusta asti tullut käytettyä. Uimahallissa tulee käytyä pari kertaa viikossa ja uintiharjoite ainakin toimii mukavasti. Laskee uidun matkan niin voi huoletta keskittyä hiomaan tekniikkaa ja jättää matkan laskemisen kellolle.
Treeniehdotuksissa ihan mukavia treenejä tarjolla. En tosin ole onnistunut valitsemaan esim. voimaharjoittelua, jos kello on ehdottanut kardiota. En tosin tuohon ole jaksanut perehtyä, jos se vaikka jostain onnistuisi.
Jouduitko pulittaan ton yli 300 mikä on ovh?
Siis että onko siltikin vielä hinta/laatu kohdillaan?
Ostin kellon myös Gigantista ja hinta taisi olla samaa luokkaa. Minulla on myös sykevyö käytössä lenkillä.
Tuo Polarin juoksuindeksi jaksaa hämmentää, mitä maksimaalisempi lenkki, sen huonomman indeksin se tuntuu antavan. Samaten, jos haen lenkillä mäkisen reitin ja sykkeet siksi tapissa, se ei tunnut ottavan reitin nousuja huomioon vaan vertaan sitä ”flattiin” lenkkiin. Vai onko salaisuus siinä, että pitäisi osata valita maastojuoksu tavallisen juoksun sijaan - osaisiko mittari tällöin suhteuttaa lenkin raskauden indeksiin?
Kokemuksia muilta?
Oon ihmetellyt ihan samaa. Viime kesältä jäi mieleen kun yhden lenkin juoksin vesisateessa ja sateen vuoksi painelin todella paljon nopeammin kuin normaalisti. Juoksuindeksi siitä huolimatta ihan hanurista. Sen jälkeen tullut vähempi katteltua tuota.
Onko kellekkään muulle tullut Polarin silikoni-rannekkeesta ihottumaa ranteeseen? Mietin, onko se vain se silikoni. Ajattelin ostaa uuden mallin, jossa vaihtoranneke mm. kangas ja työwlämään jopa metallia… mutta siis jotenkin mietin, vaihtaisiko tuon ihottuman vuoksi merkkiä kokonaan.
Mistään kellosta ei koskaan aiemmin ole ihottumaa tullut. Ei vaikka ranneke olisi muovia tms.
Onko nikkeliallergiaa? Polarin solki sisältää nikkeliä.
Tiedän itse parikin tapausta joista vaimo on toinen. Itsellä ei sitä vaivaa esiintynyt, mutta on kyllä kivuliaan näköinen