Tahdon Portaat Challenge

Portaiden juurella sijaitsee “hiekkalaatikko” talven hiekoituksia varten. Tarina kuitenkin kertoo, että siellä ne reenijumit on säilössä.

(Asuntoagentti myy kotisi) #82

Minulle tuli tuosta semmonen fiilis, että Jukka oli ihan hyvin voinut laittaa mankan soimaan tuohon rappusten vierelle ja mennä ite munkkikahville.

(Tappara-veikkaus 18-19 voittaja ) #83

Äläs nyt. Turun tahtojuna valmistui vasta nyt keväällä. Tolla härvelillä kun Tepsin pojat harjoittelevat ahkerasti, niin ensi keväänä saattavat olla pleijareissa se kuuluisa musta hevonen.:joy::rofl::joy:

Tulos: 15, aika: ~29min.

Selitykset: Tavoite oli 17 ja syy epäonnistumiseen oli iso taktinen virhe. Lähdin huolettomasti kärkimiehen peesiin (kuka täräytti 19 nousua) ja se vauhti oli liikaa. Toisena syynä mainittakoon se, että alkujaan piti mennä Pirkkahalliin, mutta sehän oli Juhannuksen ratoksi kiinni, niin portaat pääsi hieman yllättämään, en osannut orientoitua tarpeeksi nopeasti.

Ikinä ei tekisi mieli itseä syyttää tällaisissa epäonnistumisissa (yleensä syy on olosuhteissa, välineissä tai vaikka vastustajassa), mutta täytyy myöntää että kuntohuippukaan ei ollut aivan vielä kohdillaan. Se täytyy ottaa rehellisesti omaan piikkiin :laughing:

Mikäs on vertikaalinen nousu näissä portaissa per kierros?

Polar näyttää nousuksi 70m, mikä on varmaan aika lähellä totuutta matkasta alhaalta ylhäälle. Itse varsinaisesta korkeuserosta en osaa sanoa, hirveän jyrkät ne ei ole.

Ok kiitoksia. Täällä EP alueella on korkeusero portaissa 50m, ja ne on jyrkät kuin mietaan parta. Yht portaitai 430. Kisoissa käytiin viime vk ja yhteensä 20 krt ylös ja alas. Killsoja tuli noin 9 ja nousua se 1000m. Nopein veti 69min, itse 1.30.
Pitää joskus käydä nuo tahdon portaat kans läpi